![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar jouw bizarre en e(n meestal ook idiote) berichten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en daarbij, 11.000 burgerslachtoffers in een oorlog, dat zijn peanuts. niet eens het vermelden waard eigenlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Neruda:
Ik zal ze ook herhalen, en nog eens vetgedrukt: Jij (Neruda) ziet dus het verschil niet tussen de ontvoering van een onschuldige man in een land dat niet eens in oorlog is, diens koudbloedige onthoofding zonder meer en zonder rede, en de oorlogsslachtoffers van een oorlog waarin een van de bloedigste dictators van de laatste decenia is afgezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij werkte voor Lockheed-Martin. Een defensiebedrijf dat mede instaat voor defensie en opleidings doeleinden in S.A. S.A. is niet bepaald stabiel, dus uw "niet in oorlog" stelling gaat niet echt op. Irak is officieel ook niet meer in oorlog. Evenals uw "zonder rede" stelling. Uw weet goed genoeg dat die moorden wel een doel hebben. Of dat doel al dan niet legitiem is, is een andere zaak. Het grote verschil is dat u Irak ziet als een humanitaire "ik zal mezelf maar opofferen voor het goed van iedereen" missie van de VS. Terwijl ik en andere een stuk sceptischer zijn. Dit terzijde is een (zulk groteske) moord nooit goed te praten. Maar bekijk het tenminste in zijn context.
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() 2 opmerkingen, natuurlijk spijtig van die Amerikaanse contractant, levend wezen net als elk ander van de 5+ miljard. Onschuld bewijst natuurlijk niks, dood is dood...
(1) P.R. van al-Qaida&co is fantastisch, impact van dit soort terreur is gigantisch in vergelijking met de kosten en risicos ervan. Polarisering van de wereld en verharding van opinies passen natuurlijk in hun fucked-up toekomstbeeld van 'n globale godsdienstoorlog. (2) Blijkbaar zetten de Saudi's recent toch druk op de juiste punten en personen. Of dit een bewijs is dat hun bijdrage aan de war on terror oprecht is, blijft de vraag. Angst voor interne verandering zit er bij de hofhouding dik in, daarnaast kan hun lucratiefste industrie-tak natuurlijk niet zonder Westerse experts en net die gasten blijven weg of vragen meer geld door dit soort aanslagen.
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die groeperingen willen alle heidenen uit S.A. en willen de omverwerping van het hypocrite Saoudische koningshuis. Door het vermoorden van westerlingen trekken die weg( hun aanpak werkt), als die westerling dan ook nog iets te maken heeft met de veiligheid, de defensie kortom de bestendiging van het huidige S.A., dan is dat een meevaller. Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel dit ten zeerste. Maar probeer de dingen te verklaren en te begrijpen, dan kan je er ook op reageren en het doeltreffender bestrijden. Dit is allesinds een betere uitleg dan "Vuile moslimvarkens vermoorden westerling" en het op hun natuur steken. Daarmee kom je nergens. Wilt u mij nu een plausibele redering geven voor jouw bovenstaande stelling die in context zou moeten zijn.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JoeQpublic, polarisering van de wereld (zeg maar moslims <--> niet-moslims) is reeds aan de gang sinds het einde van de koude oorlog. 11 september was een versnelling. Ik hoop dat hier geen wereldbrand van komt, maar ik vrees ervoor. Zeker wanneer je merkt hetgeen in jouw punt twee staat, namelijk dat ze in de moslim-dictaturen niet openstaan voor verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ik het mij goed herinner zijn er zo twee onschuldigen vermoord.
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als die moslim organisaties toen anders werden aangepakt( integratie in plaats van repressie): de wereld zou er helemaal anders uit zien.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang men duidelijk het onderscheid weet te maken tussen gewone moslims en de echte terorristen hebben ze mijn zegen. Helaas echter wordt er teveel moeite gedaan om een polarisatie tussen Islam versus de rest van de wereld te bevorderen. Een compleet verkeerde aanpak dus.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ok, een harde aanpak voor moslimfundamentalisten, maar ook andere constructieve maatregelen. Geef bijvoorbeeld eens een stem aan het Mainsteam Islamisme(gematigden), steun aan de Islamo democratie in deze landen, in plaats van ze te wantrouwen en te onderdrukken. Zo zijn ze in Iraq totaal verkeerd bezig, VS trekt daar de religieuze kaart. Ze schuiven de geestelijken naar voor. Waardoor iemand als AL Sadr macht verwerft. In plaats dan de gematigden aan het woord te laten, maar deze waren in de baath partij. Iedereen met een diploma dat maar iets wou berijken was lid, maakt hen zeker geen fanatieke Saddam aanhangers. Deze enige bekwame mensen werden langs de kant geschoven en vervangen door minder efficiente mensen. Onder Saddam had men een goed overheidsysteem met degelijke administratie( alleen Baath leden). Resultaat "debaithisering": chaos.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dit is maar een peulschil... Onvoorstelbaar dat een aantal fenomenen deze onschuldige slachtoffers blijven argumenteren als oorlogsslachtoffers...terwijl we al geruim een enige tijd al in de Post-War tijdschema zitten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dit is maar een peulschil... Onvoorstelbaar dat een aantal fenomenen deze onschuldige slachtoffers blijven argumenteren als oorlogsslachtoffers...terwijl we al geruim een enige tijd al in de Post-War tijdschema zitten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Post war met nog steeds een aantal zeer gewelddadige terroristenbendes die het land proberen te destabilliseren. Ze moeten hoedanook worden bestreden, en ja, als er burgesslachtoffers vallen dan zijn het oorlogslachtoffers in dit geval. BTW : jouw foto zegt niets, want er vallen nog steeds meer onschuldige burgers onder de terroristische aanvallen van die brutale moslim-bendes dan van de Amerikaanse acties om de terroristen uit te roeien.
En het is hoedanook op geen enkele manier te vergelijken met het bewust ontvoeren van een onschuldige man ergens in Saoudi-Arabië om hem zomaar te onthoofden. De strijd moet absoluut verder worden gezet, indien nodig met nog zwaardere middelen. En ik blijf bij mijn standpunt dat het na moeilijke tijden goedkomt. Dankzij de coalitie van de willing, ondanks de barbaarse streken van deze moslim-fanaten. |
![]() |
![]() |