Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2012, 00:36   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
KBC is dus volgens jou goed te vertrouwen.
Ik heb niet genoeg geld om hen te wantrouwen...

Langs de andere kant, met personal banking krijg je steeds een vriendelijk gezicht, dus dat is dan ook weer iets.

En ik heb iets tegen Fortis en Dexia. Enkele miljarden redenen.

Citaat:
Ik zou eigenlijk in het algemeen iets willen leren over financiële zaken want ik heb er allemaal nougatbollen verstand van. Maar waar beginnen?
Een "for dummies" zal er toch eens moeten aan geloven...

En een opfriscursus hoofdrekenen... En kansberekening.

Oud 4 februari 2012, 00:38   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Die zullen dan een "Rhodium" ofzoiets gehad hebben
Het adviescomité van de managementstuurgroep voor de raad van bestuur van Fortis dankt je voor je suggestie.

Oud 4 februari 2012, 00:38   #23
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ach, zolang de staat mij geen budgetbeheer oplegt, zal ik nie slecht bezig zijn zeker?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 00:50   #24
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

De staat ligt zelf onder budgetbeheer van Europa.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 01:00   #25
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
De staat ligt zelf onder budgetbeheer van Europa.
Ferm budgetbeheer

Onder budgetbeheer kan ik geen €500K aan de "schijt je rijk"-show van StuBru geven
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 02:02   #26
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie af en toe nood heeft aan een kredietkaart om online iets te kopen, maar geen jaarlijkse kosten wil, hier is de oplossing:

http://www.mywirecard.com/nl/

De MasterCard is mijn favoriet.

Per storting houden ze 1 euro af. That's it.
Geen andere kosten.
Ik heb zo een Neckermann citibank kredietkaart, daar heb ik helemaal geen jaarlijkse kosten http://www.citibank.be/nl/Kredietkaarten/Overzicht.aspx en een zichtrekening bij citibank hoeft niet
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:38   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Alles wordt je toegestuurd. Ik ben nog maar één keer bij Deutsche binnengeweest en dat had geen verband met het openen van de rekening.

Zeer gemakkelijk, zo gepiept, en Mastercard is een serieus gerief.

En dan vertrouw ik liever een bank dan één of andere website.

Met die kaarten die Demper in de openingspost toont kan je rekening niet geplunderd worden door een hacker of een dief denk ik. Jouw kaart is een gewone kredietkaart, gekoppeld aan je rekening. Ik stel het me zo voor : een gsm met abo die je verliest en niet door hebt waar waardoor iemand twee dagen naar Naïrobi belt wat je een fortuin kost tegenover een gsm prepaid die je verliest en waardoor je je gsm en 10 euro belkrediet kwijt bent. Of zie ik het verkeerd ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 13:43   #28
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waar beginnen?
Investeren in leeggoed.
Oud 4 februari 2012, 14:14   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Met die kaarten die Demper in de openingspost toont kan je rekening niet geplunderd worden door een hacker of een dief denk ik. Jouw kaart is een gewone kredietkaart, gekoppeld aan je rekening. Ik stel het me zo voor : een gsm met abo die je verliest en niet door hebt waar waardoor iemand twee dagen naar Naïrobi belt wat je een fortuin kost tegenover een gsm prepaid die je verliest en waardoor je je gsm en 10 euro belkrediet kwijt bent. Of zie ik het verkeerd ?
Je weet dat het verplicht is in dit land om een bankrekening te hebben?
Oud 4 februari 2012, 14:25   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet dat het verplicht is in dit land om een bankrekening te hebben?
Nope dat wist ik niet. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Die prepaid visa of master kaarten zijn veel veiliger als de gewone visa of master kaarten, niet ?
Oud 4 februari 2012, 14:29   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope dat wist ik niet. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Die prepaid visa of master kaarten zijn veel veiliger als de gewone visa of master kaarten, niet ?
Waarom? Ik heb één van de grootste banken van Europa achter me staan als er iets foutgaat... Je kunt trouwens maar een bepaalde limiet uitgeven, die je kunt verlagen. En dan nog ben je verzekerd bij diefstal...

Die cowboyverhalen van "oppassen toch maar!" volg ik niet zo. Ik gebruik mijn mastercard enkel voor beperkte aankopen op het internet (boeken) en voor de rest om hotels edm te betalen en in het buitenland geld af te halen.
Oud 4 februari 2012, 14:40   #32
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Ik heb één van de grootste banken van Europa achter me staan als er iets foutgaat... Je kunt trouwens maar een bepaalde limiet uitgeven, die je kunt verlagen. En dan nog ben je verzekerd bij diefstal...

Die cowboyverhalen van "oppassen toch maar!" volg ik niet zo. Ik gebruik mijn mastercard enkel voor beperkte aankopen op het internet (boeken) en voor de rest om hotels edm te betalen en in het buitenland geld af te halen.

Ik betaalde vroeger ook met visa op het internet maar toen dwong kbc me een pinto met internet verzekering op maar waar je goed je krediet moest in het oog houden en betalen of je had verwijlintresten. Zeer ongemakkelijk als je in het buitenland verbleef en telkens vanop andere computers moest internetbankieren met ingewikkelde sleutelprogjes enzo. Heb toen geëist van terug de oude kredietkaart te krijgen die het volledige bedrag telkens van je rekening haalt ipv slechts een deel waardoor je geen oplopende som achter komt te staan met bijhorende interest. Maar vermits die zonder verzekering was heb ik nooit meer boeken gekocht op het internet. Vermits kbc het nodig vond iedereen een kaart met verzekering op te dringen voel ik me nu zonder die verzekering niet veilig meer op het net Daardoor lijkt die prepaid me interessant.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 4 februari 2012 om 14:41.
Oud 4 februari 2012, 14:48   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betaalde vroeger ook met visa op het internet maar toen dwong kbc me een pinto met internet verzekering op maar waar je goed je krediet moest in het oog houden en betalen of je had verwijlintresten. Zeer ongemakkelijk als je in het buitenland verbleef en telkens vanop andere computers moest internetbankieren met ingewikkelde sleutelprogjes enzo. Heb toen geëist van terug de oude kredietkaart te krijgen die het volledige bedrag telkens van je rekening haalt ipv slechts een deel waardoor je geen oplopende som achter komt te staan met bijhorende interest. Maar vermits die zonder verzekering was heb ik nooit meer boeken gekocht op het internet. Vermits kbc het nodig vond iedereen een kaart met verzekering op te dringen voel ik me nu zonder die verzekering niet veilig meer op het net Daardoor lijkt die prepaid me interessant.
Maar die zever heb je met Deutsche allemaal niet, én je hebt iets meer dan een website om op terug te vallen.

Oud 4 februari 2012, 15:07   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zie het nu pas.

Dacht dat dat een soort van "eigen" kredietkaart is, heb daar allemaal niet veel verstand van eigenlijk.

DB M@x bij Deutsche Bank staat mij wel aan moet ik zeggen...
Zou graag overstappen maar bestaat daar een makkelijke procedure voor, ipv alles af te halen in cash geld en dan bij DB te gaan?

Open gewoon,via het internet,een rekening bij een bank van keuze...en "tank" vervolgens de gewenste bedragen over naar uw nieuwe bank...
Wat is daar eigenlijk moeilijk aan?
Het is helemaal niet verboden klant te zijn bij verschillende banken,zelfs niet met de tamelijk geringe bedragen van "den werkmensch"

Laatst gewijzigd door kelt : 4 februari 2012 om 15:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 15:09   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wow.....

Verbazingwekkend dat kredietkaart-firma's toestaan dat kaarten met HUN logo er op op deze manier misbruikt worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 februari 2012 om 15:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 23:22   #36
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mywirecard is Duits. Als je gebruik maakt van Wirecard Mastercard maak je ook automatisch een zichtrekening aan in DE. Het is volgens mij echter niet mogelijk om iets te kopen als het saldo op nul staat.
Het is namelijk zo dat eens er geld staat op je zichtrekening, ze dit bedrag automatisch doorsassen naar de Mastercard min 1 euro.

Laatst gewijzigd door Demper : 4 februari 2012 om 23:30.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 23:26   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proctalgiafugax Bekijk bericht
Ben al enkele jaren klant bij DB. Ik heb er geen slecht gevoel bij. Ze maken hun beloften waar (geen geld aanrekenen voor creditcard en gewone bankkaart). Ook hun telefonische helpdesk is heel goed: korte wachttijden en je wordt er heel erg vriendelijk geholpen!
Je hoeft toch niet alles af te halen in cash geld?
Je opent een DB-max rekening. Eenmaal je je kaarten en codes thuis ontvangen hebt en je rekening 'open' staat kan je toch gewoon je centen overschrijven van je eigen bank naar de DB?!
Als je een nieuwe rekening opent bij DB, duurt het 2 dagen vooraleer de rekening geactiveerd is.
Nog een voordeel: interest vanaf de eerste dag!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Open gewoon,via het internet,een rekening bij een bank van keuze...en "tank" vervolgens de gewenste bedragen over naar uw nieuwe bank...
Wat is daar eigenlijk moeilijk aan?
Het is helemaal niet verboden klant te zijn bij verschillende banken,zelfs niet met de tamelijk geringe bedragen van "den werkmensch"
Ik zie het nut niet in om een bankkaart te hebben bij bvb. Fortis, en dan nog eens een kaart van Deutsche plus een MasterCard.
Ik zie het nut niet in van verschillende zichtrekeningen, dan maak ik liever de volledige overstap. Ik heb gelezen dat een volledige overstap een zeer makkelijke procedure is die de banken onderling regelen.

Ik vraag mij toch af of er geen addertjes onder het gras zitten.
Zo lees ik dat overschrijvingen bij Deutsche vrij lang duren in tegenstelling tot Fortis/Dexia/...
Oud 4 februari 2012, 23:38   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proctalgiafugax Bekijk bericht
Ik zou niet twijfelen en ongetwijfeld kiezen voor DB! De haaien van Fortis heb ik voorgoed achter mij gelaten.
Mijn Mastercard gebruik ik bijna uitsluitend om mijn parkeergeld te betalen als je in een ondergrondse parking parkeert. Je hoeft geen ticket te nemen. Bij het binnen rijden gewoon je mastercard in de terminal stoppen en de slagboom gaat open. Bij het buitenrijden; zelfde procedure en je krijgt een kwitantie.
Soms gerbuik ik het ook voor aankopen via internet maar ondertussen heb ik ook het gemak van Paypal ontdekt. Lijkt me voor internetaankopen nog altijd iets veiliger.
Ik weet het allemaal niet meer.
Ik vertrouw dat wereldje niet.
Wie zegt dat DB "betrouwbaarder" is dan een Fortis,...

Hier bijvoorbeeld:
https://www.deutschebank.be/nl/dbmax...ng-kosten.html

Klik Fortis aan, 1000 euro, en de eerste 3 vakjes aanvinken.
Bij Fortis zou je dus per jaar 35,40 euro verlies maken, en bij DB 4,25 euro winst. Dat kan toch niet...

Laatst gewijzigd door Demper : 4 februari 2012 om 23:42.
Oud 5 februari 2012, 00:06   #39
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Al jaren gratis kredietkaart bij Argenta, eerst Visa, nu Mastercard. Geen kosten, zelfs die 1€ niet. Maar ook Record en het reeds vermeldde Deutsche Bank hebben een gratis kredietkaart. En ik verzeker je: je gaat met een veel geruster hart op vakantie.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 15:04   #40
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Da maakt toch nie uit, tis verniet.
Jamaar, bepaalde transacties zijn niet gratis (geldafhalingen, betalingen in handelszaken buiten EU, hoge intresten bij 'langdurige' debetstanden)

Ik denk ook dat je voor een DB kredietkaart een bepaald minimum maandelijks inkomen moet hebben (vanwege de limiet eh). Je kan natuurlijk een lagere limiet proberen overeen te komen, maar dat zou ik bij die chi chi DB Bank precies niet proberen... Ze hebben niet eens een studentenkredietkaart ofzo.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be