![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar dat legt mijn gebroken been nog niet uit he... ![]() Volgens mij willen ze beiden geen gemoei op de markt (naar Bastiat, als ik me niet vergis), maar neoliberalen willen overheidstaken uitbesteden en libertairen willen ze ronduit afschaffen. Hoe denk jij erover? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2012 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het komt helemaal niet overeen met de rest van hun programma. Waarom is de N-VA dan eigenlijk voorstander van hoge kinderbijslag? Om aan te moedigen dat de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen groter wordt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Verbod op alle andere talen dan het Frans." ![]() "De opvoeding en scholing van iedereen moet in het teken staan van de revolutie." is dan weer iets dat er wel goed bij te plaatsen valt, met hun 'bevorderen van de Vlaamse cultuur', wat ze er ook mee mogen bedoelen. (In mijn gemeente stond letterlijk op een reclamefolder van hen te lezen dat ze de Vlaamse cultuur hier willen bevorderen. Best vaag taalgebruik. Typisch voor hen. Meer aandacht voor de manier van uitdrukken dan voor goede en juiste informatie.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een feit is bijvoorbeeld wel dat zij tegen het aanpakken van misbruiken van de BTW-aftrek zijn. Dat rekenen ze bij de 'schandalig hoge belastingen', als je de cijfers analyseert. Toen ik die berekening zag, heb ik het afgedrukt, want ik veronderstelde dat het een lek was die niet openbaar diende te zijn. De manier waarop ze hun cijfers samenstellen zorgt ervoor dat je die toch altijd met een korreltje zout moet nemen, en de berekeningen moet vragen en analyseren vooraleer je ze zomaar kan geloven. Ik vind het storend dat je berichten van de N-VA altijd heel lang moet ontcijferen vooraleer je weet wat er écht bedoeld wordt. Het is niet moeilijk in te zien dat hun manier van berichtgeven voor veel misleiding zorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() De ecologische voetafdruk van een koningskind is talloze keren groter dan een kansarm kind. En het is net die koninklijke voetafdruk die je beschermt (en met dotaties!) door de kansarmen geen kindergeld te geven. Populisme heb je in alle varianten, zo ook in "ramp o ramp overbevolking!" Men zegt dat elke 50 jaar. Zo schaamteloos de bewijslast omkeren ... het zijn niet de armen die planeet om zeep helpen. De grootste vervuilers vandaag zijn die met hun overheids - "geboortebeperking" ...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 februari 2012 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
neoliberalen = modern jacobinisme Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 februari 2012 om 09:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo gelijk de meeste linkiewinkies in feite een puur communistische staat voorstaan ?? We kunnen ons inspireren bij het programma van de PS ! .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen alleen het einde van België. Slimme geesten alla Pieters en Co bevestigen dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Kun je me dat dan eens uitleggen (niet dat ik dat van je verwacht, want je hebt nog nooit één van je oneliners uitgelegd)? Hoe kun je een partij neoliberaal of VOKA-minded noemen als je tegelijkertijd beweert dat ze geen beleidsvisie en geen economisch programma heeft? ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om fan te zijn moet je vooral geen visie hebben, datzelfde verwijt jij de zelfuitgeroepen Belgicisten altijd nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens je hebt nog niet uitgelgd waarom N-VA volgens jouw en je vrienden neoliberalen zijn en toch geen beleidsvisie of geen socio-economisch programma hebben. In jouw redenering klopt er ergens iets niet. Misschien kun jij me van het tegendeel overtuigen??? Die nieuwe oneliner van hierboven kan niemand tevreden stellen. ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Als ik jou bezig hoor, dan begrijp ik vaak niet waarom je bij zo'n economisch rechtse partij aangesloten bent. Uw ideeën en uw partij komen vaak niet overeen. Is een standpunt over kinderbijslag genoeg om u te overtuigen dat de N-VA een economisch gematigde partij is? Of is het communautaire alles wat telt? Citaat:
Erg dat enkel een weinig onder de aandacht gebrachte partij als de PVDA daarover durft te spreken. Zij zijn dan ook de enigen die hierin 'clean' zijn, en de voorstellen met 100% van de gemeenteraadsleden afkeurden. Citaat:
![]() Nee, serieus, de berichten van de N-VA zijn vaak voor verkeerde interpretatie vatbaar. Met zo'n immorele aanpak heb ik het moeilijk. Juist informeren zou in een democratie een plicht moeten zijn. Als je goed zoekt, kan je uiteindelijk wel vinden wat de N-VA van plan is, maar de meeste mensen doen niet meer moeite dan de berichten die in de media gelanceerd worden opvangen, dus daarbij verwacht ik van die partij toch meer duidelijkheid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() De N-VA keurt de Europese transfers die in de miljarden lopen goed zoals die gedicteerd worden door instellingen van zeer bedenkelijke aard. Een economische én politieke staatsgreep bovendien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als De Wever zegt dat VOKA zijn baas is, dan is dat toch duidelijk zeker. Tenzij dat prutsen aan de loonindex zoals de NVA dit wilt doen, óók een 'socio-economisch' programma is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2012 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
http://trends.knack.be/economie/nieu...0011504089.htm
![]() |