![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dacht het niet Het standpunt van een partij vormt de partij, en niet de kiezer. |
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Soms wordt een mens het wel eens moe het altijd blijven herhalen. De fundering voor m'n mening staat al in deze topic : Vlaams blokkers zijn nazi's ... Nou goed ? http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=18025 |
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
een mens en een mier wel
![]() |
#25 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zand erover, het was dan gewoon een misverstand. Wat ik toch wel wil weten of je nu akkoord bent met wat ik zei, Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Fout! De meeste Oostfronters zijn bij de VU gebleven zoals Toon Van Overstraeten en Oswald Van Ooteghem. In het BERKENKRUIS, blad voor en van de Oud-Oostfronters, werd openlijk de breuk tussen nationalisten betreurd en werden er oproepen gedaan om trouw aan de VU te blijven. Bij de partij van Lode Claes zaten ook meer zogenaamde collaborateurs als bij de VNP van Karel Dillen. En het is eigenlijk de VNP die uiteindelijk het Vlaams Blok geworden is.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog eventjes dit er aan toe te voegen.
Toen ik in de jaren 70 ging betogen in de Voerstreek en wij onze autos achterlieten in Bilzen en met bussen verder reden kwam in de bus plotseling ook Jaak Gabriels te voorschijn. Hij was helemaal in het zwart gekleed met gordelriem en al. Ik schrok me rot aangezien ik altijd tegen nazivertoon was geweest in onze kringen. Ik vond en vind nog dat dit de Vlaamse beweging jaren achteruit gezet heeft en ik heb steeds geweigerd om over de collaboratie in discussie te treden. Ik ben trouwens te jong om de collaboratie te verstaan en een klaar beeld daarover te krijgen. De waarheid hierover zullen wij wel nooit te weten komen. Nieuwe orde? Vlaamse motieven? Anti-kommunisme? Opportunisme? Christelijke motieven? Anti-Belgische motieven? enz. enz. Te veel om op te noemen. Hetzelfde kan gezegd worden van het verzet. Kommunistische motieven? Belgische motieven? enz enz. Misschien wou Jaak Gabriels een paar voorkeurstemmen winnen en dacht hij verkeerdelijk dat de betogers in de Voerstreek allemaal nazis waren juist zoals nu het VB hiervan door domme linkse mensen beschuldigd wordt. En waar zit Jaak Gabriels nou? Ik dacht bij de VLD of niet? Als alle collaborateurs en hun nazaten in Vlaanderen neo-nazis zijn wat dan van DECROO? Was zijn vader niet de oorlogsburgemeester van Brakel of een gedeelte daarvan voor de fusies. Is de VLD dan een neo-nazistische partij? Hoe dwaas allemaal. Nazisme is verleden tijd en we leven in 2004.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog eventjes dit er aan toe te voegen.
Toen ik in de jaren 70 ging betogen in de Voerstreek en wij onze autos achterlieten in Bilzen en met bussen verder reden kwam in de bus plotseling ook Jaak Gabriels te voorschijn. Hij was helemaal in het zwart gekleed met gordelriem en al. Ik schrok me rot aangezien ik altijd tegen nazivertoon was geweest in onze kringen. Ik vond en vind nog dat dit de Vlaamse beweging jaren achteruit gezet heeft en ik heb steeds geweigerd om over de collaboratie in discussie te treden. Ik ben trouwens te jong om de collaboratie te verstaan en een klaar beeld daarover te krijgen. De waarheid hierover zullen wij wel nooit te weten komen. Nieuwe orde? Vlaamse motieven? Anti-kommunisme? Opportunisme? Christelijke motieven? Anti-Belgische motieven? enz. enz. Te veel om op te noemen. Hetzelfde kan gezegd worden van het verzet. Kommunistische motieven? Belgische motieven? enz enz. Misschien wou Jaak Gabriels een paar voorkeurstemmen winnen en dacht hij verkeerdelijk dat de betogers in de Voerstreek allemaal nazis waren juist zoals nu het VB hiervan door domme linkse mensen beschuldigd wordt. En waar zit Jaak Gabriels nou? Ik dacht bij de VLD of niet? Als alle collaborateurs en hun nazaten in Vlaanderen neo-nazis zijn wat dan van DECROO? Was zijn vader niet de oorlogsburgemeester van Brakel of een gedeelte daarvan voor de fusies. Is de VLD dan een neo-nazistische partij? Hoe dwaas allemaal. Nazisme is verleden tijd en we leven in 2004.
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar nazisme bestaat nog in 2004. KKK |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Rooie jongens zijn allemaal potentiele terroristen. Denk maar aan de BMG en CCC.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als de skinheads en de white supremacists een gevaar zijn voor de democratie dan moet er iets fout zijn in de burgerlijke gemeenschap. Ook in Duitsland en Frankrijk betekenen ze niets alsook in Vlaanderen. Maar de media blazen deze nietsbetekenden op die dan zelf alle krantenartikels uitknippen en in hun plakboek plakken om er mee te pronk te kunnen lopen. Ik heb eens de BOB vierkant uitgelachen toen die mij kwamen vertellen hoe gevaarlijk de VMO wel was. Driehonderd drinkers die aan de toog van hun heldendaden vertelden. Maar ja ook de BOB moest zich belangrijk tonen! En wat ben ik blij dat VAN HECKE onmiddellijk maatregelen neemt als iemand zijn poot omhoog steekt of nazistische of racistische onzin vertelt. Er zijn reeds heel wat lidkaarten opgescheurd als gevolg van dit wijs voornemen van een zeer goede voorzitter die geen onzin duldt.
||
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zulke organisaties zijn gevaren voor de samenleving, en we moeten beletten dat ze ook bij ons komen. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wie moet dan wel zo een partij stichten? Toch niet het VB zeker? Ooit al gehoord van het Volksfront van Eddy Hermie? Ik weet niet of dat nog bestaat maar hij had het op zich genomen om het VB te bevechten. Hij was oud-marxist, oud VNP, oud=VB, en dan later weer neonazi! Ik denk niet dat er in Vlaanderen veel neo-nazis zitten. Ik herhaal het: Dat is verleden tijd en de Vlamingen zijn veel te nuchter om zich met zulke zever bezig te houden, ook het VB.
||
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
CCC, RAF :extreem-links AEL: Moslims "extreem-"rechts / vlaams-nationalisten in belgië: heel brave menskes als ge het mij vraagt soms té braaf ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo braaf dat ze erop los meppen en schieten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
2) Ze zijn hier al zeg je, Ik denk niet dat er in Belgie gewoon zwarten(vreemdelingen) worden verbrand, vermoord. Citaat:
![]() |
||
![]() |