Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2012, 20:33   #21
Yasemin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Yasemin. Vertel eerst eens wat exact de bedoeling is. Laatstejaars journalistieken zijn toch niet wereldveemd.

Spijtig dat de moderatie geen enquetes toelaat voor wie nog gen 100 postings heeft geplaatst. Misschien moeten we daar iets aan doen. Maar ik begrijp dat een student geen half jaar tijd heeft om dit te doen. Dus, doen we het zelf ... een poging.
Binnen het thema "open grenzen binnen Europa" en "vrij verkeer van goederen" (Fort Europa) maak ik een reportage over Belgen die wekelijks/maandelijks hun boodschappen gaan doen in het buitenland, omdat de Belgische supermarktprijzen er flink bovenuit steken. Of een ander voorbeeld: een ikea-keuken kost in Frankrijk drie keer minder dan in België (http://www.eccbelgium.be/ikea-the-mo...009-s51271.htm). Ik vroeg me af waar de Belgen dan zoal naartoe gaan, dan kan ik ze wat vragen gaan stellen daarover. Woensdag was ik in Hulst en Sas Van Gent, best veel landgenoten tegengekomen. Zondag wil ik kanten Limburg op gaan, dus tips zijn welkom . De reportage is in opdracht van de Erasmushogeschool, en verschijnt op de website van de studenten Journalistiek.
Yasemin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 20:38   #22
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yasemin Bekijk bericht

Als laatstejaarsstudente journalistiek ben ik op zoek naar mensen die opzettelijk naar het buitenland reizen
Zij er dan ook die per ongeluk naar het buitenland reizen?

Citaat:

....naar het buitenland reizen omdat daar iets goedkoper is dan in België (voeding/benzine/kleding/...). Is er iemand die mij daar misschien mee kan helpen? Iemand ervaring mee?

Prijsjagers vind je vooral op internet.

De reden waarom Rotterdam wemelt van de Belgen is omdat op zondag daar de winkels gewoon open zijn.
Dat in combinatie met lagere prijzen, en doordat de Rotterdamse binnenstad als veiliger dan vroeger wordt gepercipieerd, zorgt ervoor dat er heel veel geld weglekt uit de regio Antwerpen de laatste jaren.

In Amsterdam en Den Haag zijn de winkels ook open op zondag, maar Den Haag is verder dan Rotterdam en Amsterdam zit zondag al tsjokvol met Hollanders uit de provincie.

Veel Limburgers maken zich nu al zorgen over een nakende zondag-openstelling in Maastricht.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 februari 2012 om 20:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 20:48   #23
Yasemin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zij er dan ook die per ongeluk naar het buitenland reizen?

Prijsjagers vind je vooral op internet.

De reden waarom Rotterdam wemelt van de Belgen is omdat op zondag daar de winkels gewoon open zijn.
Dat in combinatie met lagere prijzen, en doordat de Rotterdamse binnenstad als veiliger dan vroeger wordt gepercipieerd, zorgt ervoor dat er heel veel geld weglekt uit de regio Antwerpen de laatste jaren.

In Amsterdam en Den Haag zijn de winkels ook open op zondag, maar Den Haag is verder dan Rotterdam en Amsterdam zit zondag al tsjokvol met Hollanders uit de provincie.

Veel Limburgers maken zich nu al zorgen over een nakende zondag-openstelling in Maastricht.
Met "opzettelijk" bedoel ik bewust de grens oversteken om inkopen te doen. Dus niet: mensen die familie hebben in Nederland bijvoorbeeld en nadien snel boodschappen halen op de terugweg of daar op vakantie zijn en wat te eten kopen. Het mag geen toeval zijn, vandaar de woordkeuze.
Yasemin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:00   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Wij rijden een keer of 4 per jaar naar de Auchan in het winkelcentrum V2 in Villeneuve d'Ascq, net voor Rijsel. Daar vind je ook wel flink wat Belgen.
Voedingswaren, drank, cosmetica, toiletgerief, wasmiddelen, allemaal veel goedkoper dan hier.
Oud 18 februari 2012, 17:15   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bedankt allemaal voor de reacties alvast! Ik heb me afgelopen woensdag op de parkings gezet van C1000 in Hulst en nadien Albert Heijn in Sas Van Gent. Ontzettend veel Belgen tegengekomen die hun wekelijkse boodschappen kwamen halen en die dus kunnen interviewen. Tip gekregen om zondag terug te komen, omdat er dan veel meer zijn. Dus ik ga zondag kanten Limburg op, iemand tips waar de meeste Belgen zich bevinden? Ik heb al gehoord dat mensen uit Lommel wel eens de grens oversteken, waar kan ik nog meer terecht volgens jullie?
Shoppingcentrum Brusselse poort in Maastricht.

Stein, nog voor Maastricht.

Albert Heyn, C1000 of Jumbos, daar moet je zijn.

In Oost-Limburg gaat bijna iedereen in Nederland of Duitsland zijn inkopen doen! En dan gaat men inderdaad effectief speciaal naar daar om zijn boodschappen te doen, met bv een grotere stationwagen die iemand in de familie heeft.

Makro en andere winkels in Duitsland (Aken) zijn dus ook ideeën. Of de Hit in Aken.
Oud 20 februari 2012, 06:51   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt allemaal voor de reacties alvast! Ik heb me afgelopen woensdag op de parkings gezet van C1000 in Hulst en nadien Albert Heijn in Sas Van Gent. Ontzettend veel Belgen tegengekomen die hun wekelijkse boodschappen kwamen halen en die dus kunnen interviewen. Tip gekregen om zondag terug te komen, omdat er dan veel meer zijn. Dus ik ga zondag kanten Limburg op, iemand tips waar de meeste Belgen zich bevinden? Ik heb al gehoord dat mensen uit Lommel wel eens de grens oversteken, waar kan ik nog meer terecht volgens jullie?
In Auchan (Roncq) vind je zeker ook heel wat Belgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 13:50   #27
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meeste Belgen ga je dan vinden in Luyksgestel (Jumbo: inderdaad ook open op zondag trouwens) of Bergeyk (C1000, Albert Hein, Aldi)

Laatst gewijzigd door Meuh : 20 februari 2012 om 13:51.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 21:40   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Shoppingcentrum Brusselse poort in Maastricht.

Stein, nog voor Maastricht.

Albert Heyn, C1000 of Jumbos, daar moet je zijn.

In Oost-Limburg gaat bijna iedereen in Nederland of Duitsland zijn inkopen doen! En dan gaat men inderdaad effectief speciaal naar daar om zijn boodschappen te doen, met bv een grotere stationwagen die iemand in de familie heeft.

Makro en andere winkels in Duitsland (Aken) zijn dus ook ideeën. Of de Hit in Aken.
Als je komt shoppen in den Bruul van Mechelen trakteer ik op een trappist.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be