Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 23:43   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dat hetzelfde zich na Benno opnieuw herhaalt, snap ik niet goed. Ik heb gekeken naar de opname toen en die van nu.

Het is een geluk dat ik niet ter plaatse was want dan zou ik echt wel, in tegenstelling tot het publiek dat met de mond vol tanden stond, erin gevlogen zijn. Ik moet zo'n plaatsen mijden. Voor mij is het olie op het vuur.

Zo braaf werden wij opgevoed om respect te hebben als iemand het woord nam op een podium om een bepaald gebeuren te laten plaatsvinden.

Wat me erg dwars zit is dat de infrastructuur van een universiteit het gebeuren stil legt en opschort. Dat is een overwinning voor die mannen die... die... ik zo graag op een goede afgerasterde wei drie dagen zou willen laten afkoelen in een kudde van veertig vaarzen die de boer alleen maar zien als de waterbak moet bijgevuld worden. Die zijn wild, nieuwsgierig...Dat kan doorgaan voor een 'vreedzame verbroedering tussen mens en toekomstige melkgeefsters). Waren het veertig maagden of meer?

Misschien kan een universiteit bij een gevoelig debatonderwerp enkele honden laten loslopen. Dat kan gaan van een keffertje met een likobsessie tot een grote. Uiteraard alleen op het ogenblik dat het debat gestoord wordt.
Het geïnteresseerd publiek gaat dat kunnen waarderen, schat ik, de ordeverstoorders veel minder. Die zijn doodsbang van honden, haast instinctief, angst voorbeeldig bijgebracht door hun moeders voor alles wat leeft maar niets opbrengt.

Een gesprek aangaan met die mensen heeft geen enkele zin. Ze roepen om aandacht maar de manier waarop... Ik probeer het nog te begrijpen.

Iets dat georganiseerd is dat verstoor je niet tenzij je een heel goede reden hebt. Maar die hele goede reden is er m.i. niet; het gaat om expansionisme van de sharia. Had ik die moeten toepassen op mijn hond, dan had dat beest geen poten meer, noch een staart. Ik zou geen handen meer hebben want ik heb in de kleuterklas een muntstuk gepakt en ben er snoep mee gaan kopen. Maar mijn moeder heeft dat terugbetaald. En in de lagere school heb ik een snoepje gestolen van toen 1 BF. En mijn zoon zou ook geen hand meer hebben want die heeft een kinder surprise-ei gestolen uit de supermarkt. Hij was vier. Wel een afspraakje gemaakt met de zaakvoerder die een woordenlesje gaf. En mijn dochter die zou geen handen en zelfs geen voeten meer hebben want in haar pubertijd heeft ze wel het een en het ander uitgestoken. Misschien hakken ze voor een ringetje van drie euro wel alleen een vinger af.

Gisteren was er een typetje op TV die zei dat de sharia niet gold voor niet-gelovigen. Heel interessant. Waarom komen ze dan een debat verstoren van niet-gelovigen waar ze de intellectuele, noch de culturele bagage voor hebben? Waarom?

Wat een geluk dat ik daar niet was.
Zo worden wij opgevoed, inderdaad, tot de dag dat we afgeslacht zullen worden in ons eigen land.
Oud 23 februari 2012, 10:24   #22
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zo worden wij opgevoed, inderdaad, tot de dag dat we afgeslacht zullen worden in ons eigen land.
Dat is wel heel extreem wat je schrijft.

Ik zie momenteel wel dat jan met de pet al wat meer stemt voor een partij die zich minder mild opstelt tgo islam-aanwezigheid (PVV in Nl). Die zit momenteel volgens een poll aan 24 zetels.
Bestond VB in België nu uit iets of wat competente politici dan zouden ze ook meer stemmers hebben.

Soms denk ik dat vele mensen op N-va stemmen, niet alleen omdat die zich afzet tegen het Franstalige element op het politieke toneel, maar daardoor ook een instroom van allochtonen zou kunnen tegenhouden. Die berekening bestaat m.i. wel bij een stemmer.

De liberalen hebben nood aan goedkope arbeidskrachten en zouden niet liever willen dan dat verworven sociale rechten afbrokkelen (denk aan stakingsrecht, denk aan index)

De SP heeft vele allochtone stemmers maar zij zorgen ook voor het behoud van sociale rechten.

En de CDNV schippert ertussenin.

Als je al die partijen overloopt, spelen ze allemaal in de kaart van toestroom vanuit het buitenland. Het resultaat is dat voor islammensen met een politieke agenda ons land voor het grijpen ligt.
De politiek van de drie traditionele partijen (CDNV, SP en liberalen) komt er op neer dat de autochtoon moet assimileren met de autochtonen (islam). Wij moeten die islamitische levenswijze in onze persoonlijke levenssfeer opnemen. Bij mij ligt de grens bij couscous, kikkererwten en kurkuma. Wie dat niet wilt, krijgt een etiket opgeplakt van 'racistisch'.
Die politici weten dat van zichzelf niet. Die denken nog altijd dat de Islam hetzelfde is als het Boeddhisme en het Hindoeïsme. Een soort romantiek die je in stationromans vindt.

Een slachting... houd China goed in het oog. Zij gaan islamlanden lekker uit de weg en plantten zich neer daar waar de christelijke hegemonie en het kolonialsme onder het stof ligt (Europa en Afrika).
Ooit gaan die twee ergens op deze planeet ferm met elkaar botsen.

Een goed haalbaar voorstel op Europees gebied zou kunnen zijn: imams oké, maar geboren en getogen hier en niet geïmporteerd. Dat zou al een klein verschil kunnen maken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 11:35   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij moeten die islamitische levenswijze in onze persoonlijke levenssfeer opnemen. Bij mij ligt de grens bij couscous, kikkererwten en kurkuma. Wie dat niet wilt, krijgt een etiket opgeplakt van 'racistisch'.
Die politici weten dat van zichzelf niet. Die denken nog altijd dat de Islam hetzelfde is als het Boeddhisme en het Hindoeïsme. Een soort romantiek die je in stationromans vindt.
Politici die nog steeds niet weten wat de islamitische ideologie inhoudt en waar die op gebaseerd is zijn totaal incompetent in deze maatschappij. Maar blijkbaar is het vooral volgens de linkerzijde "well done" om er een soort van aangepaste "Ali Baba met de verhalen van Sheherazade" van te maken: we vangen hier en daar wat op, gooien er een westers roomsausje over en kijk eens hoe verrijkend! Dat Ali Baba écht bestond en met zijn veertig rovers tussen de rotsspleet door op het eiland Kreta naar hun dorp Samaria gingen en zo a.h.w. "verdwenen" weten ze niet. Dat de sprookjes van duizend en één nacht in feite ook een griezelverhaal zijn omdat al de vrouwen slechts één kans hadden om te slagen met hun verhaal en anders kopje kleiner gemaakt werden maakt ook niks uit. Tenslotte werden hansje en Grietje ook bijna door de heks opgegeten zeker hé! Wat er echter stichtend is aan het verhaal van al die sexslavinnen uit de harem van de kalief, ontgaat me.

Citaat:
Een slachting... houd China goed in het oog. Zij gaan islamlanden lekker uit de weg en plantten zich neer daar waar de christelijke hegemonie en het kolonialsme onder het stof ligt (Europa en Afrika).
Ooit gaan die twee ergens op deze planeet ferm met elkaar botsen.
dat is de verwachting ja.

Citaat:
Een goed haalbaar voorstel op Europees gebied zou kunnen zijn: imams oké, maar geboren en getogen hier en niet geïmporteerd. Dat zou al een klein verschil kunnen maken.
dat betwijfel ik. Zie Tariq Ramadan, geboren en getogen in Zwitserland. De januskop vertelt in het Engels iets helemaal anders dan wat hij zijn arabische toehoorders toefluistert. Zijn grootste toegeving was dat hij "steniging" TIJDELIJK wil verbieden in Europa.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:08   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

xx

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 februari 2012 om 12:08.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:49   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Daarom krijgen steeds meer mensen iets tegen die gasten.
Maar het zal wel racisme zijn denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be