Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2012, 23:52   #21
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik wil ook 3% inleveren voor een bedrijfswagen (die waarschijnlijk na 4 jaar vervangen wordt). Mij is dat blijkbaar niet gegund. En, nee, ik ben niet jaloers! Iemand die zijn job goed doet mag van mij verdienen wat hij wil als zijn baas - en alleen zijn baas - daar wil voor opdraaien.
Het zijn de aandeelhouders die hiermee akkoord moeten gaan en wie is de hoofdaandeelhouder van BNP?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 23:54   #22
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wat fijn dat u dat grappig vindt.
Tja als mensen aandelen hebben in dexia/l&h is het hun eigen schuld. Als mensen aandelen hebben in arco en dergelijke, dan moet de gemeenschap opdraaien voor hun verliezen? en dit enkel en alleen omdat het banden met de vakbond heeft?
Oud 15 februari 2012, 23:56   #23
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fortis overleeft dank zij veel van ons belastingsgeld.

Ik verwijt de toenmalige on-premier en on-regering, om geen sluitende beperkingen op papier gezet te hebben voor die staatssteun, namelijk geen bonussen en een zeer strikt regime van dergelijke foefkes.

.
Welke foefkes? Is een besparing voor fortis uiteindelijk dus minder kosten en meer winst en de sociale partners waren ermee akkoord...

Bonussen zijn meestal contractueel bepaald. Kan men niet eenzijdig wijzigen hoor.
Oud 15 februari 2012, 23:58   #24
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat hij thuishoort in de kategorie "Verwaande dikkenekken"
Lol en waarom omdat ik anderen iets gun waarvoor ze WERKEN?

Maar wees gerust, ik werk niet voor BNP en rij al meer dan 10 jaar rond met wat vrienden noemen een aftandse marokanenbak.
Oud 16 februari 2012, 00:17   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat van die 3% en bedrijfswagens vind ik nochtans niet schandalig.
Indien ik het juist las:
-3% loonsvermindering
- elke maand wordt 1/12 van de 13° maand uitbetaald, om belasting te ontwijken.
-werkzekerheid voor een aantal jaar.
-10.000(?) werknemers krijgen in een "cafetariaplan" de keuze tussen 3° pensioenpeiler en ecologische bedrijfswagen of andere voordelen.

Dit was er: http://cpb.bnpparibasfortis.be/Publi...age.aspx/11984 (ik neem aan dat dit het oude is: geen melding van die bedrijfswagens)

Dit vond ik ook: http://www.openbarebank.be/archives/11005 en http://www.openbarebank.be/archives/9311

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2012 om 00:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 00:34   #26
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien ik het juist las:
-3% loonsvermindering
- elke maand wordt 1/12 van de 13° maand uitbetaald, om belasting te ontwijken.
-werkzekerheid voor een aantal jaar.
-10.000(?) werknemers krijgen in een "cafetariaplan" de keuze tussen 3° pensioenpeiler en ecologische bedrijfswagen of andere voordelen.

Dit was er: http://cpb.bnpparibasfortis.be/Publi...age.aspx/11984 (ik neem aan dat dit het oude is: geen melding van die bedrijfswagens)

Dit vond ik ook: http://www.openbarebank.be/archives/11005 en http://www.openbarebank.be/archives/9311
zal wel 2e pensioenpijler zijn normaal. Cafetariaplan houdt ook in dat je kunt kiezen tussen verdeling levens vs overlijdensverzekering. Is gewoon een manier om de werknemers aan zich te binden. Voor oudere werknemers is pensioensparen belangrijk, voor jongeren een wagen. Laat zo voor ieder wat wils.

Ook nog te vermelden : 13e maand splitsen is geen kostenbesparing voor het bedrijf, wel een voordeel voor werknemers die niet zoveel verdienen...
Oud 16 februari 2012, 07:41   #27
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
zal wel 2e pensioenpijler zijn normaal. Cafetariaplan houdt ook in dat je kunt kiezen tussen verdeling levens vs overlijdensverzekering. Is gewoon een manier om de werknemers aan zich te binden. Voor oudere werknemers is pensioensparen belangrijk, voor jongeren een wagen. Laat zo voor ieder wat wils.

Ook nog te vermelden : 13e maand splitsen is geen kostenbesparing voor het bedrijf, wel een voordeel voor werknemers die niet zoveel verdienen...
Is het besef er nog niet of moet het nog komen dat je eigen huis je 3de pensioen pijler word?
Je kinderen in de toekomst iets nalaten zal moeilijk worden, als je het moet opgebruiken om zelf in leven te blijven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 10:19   #28
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Blame the rulemakers not the players
De De Leeuwiaanse visie dus???

Zolang de wet het toelaat, mogen we 'stelen', immoreel of niet???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 10:28   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Doordat een bedrijf minder belasting betaald, betaal ik die nog niet. Ja, de staat heeft minder inkomsten maar dan moet de staat maar minder uitgeven. Er zijn genoeg mensen die niet werken en er ook geen moeite voor doen. Aardige besparing zou dat al zijn.

En ik betaal die wagen niet. Uiteindelijk is het nog steeds het bedrijf die dit zal betalen met zijn omzet.

Een andere oplossing was natuurlijk om alle bankmedewerkers gewoon minder loon uit te keren of te ontslaan. Dus ook de bankbediende, de it medewerkers, de telefoniste, het keukenpersoneel,... Dat zouden jullie wel fair vinden maar als men bij opel iemand ontslaat, oh dan is dat de schuld van het groot kapitaal en als we een euro minder maaltijdcheques krijgen dan gaan we staken. Maar als iemand van de slechte banken iets krijgt dan is het fout. Mensen toch!

Doordat Fortis onverantwoorde uitgaven doet, brengt ze de terugbetalig van de staatswaarborg in gevaar.
Denkt U nu echt dat internationale waakhonden Fortis niet in het snotje hebben?

Laatst gewijzigd door giserke : 16 februari 2012 om 10:29.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 10:51   #30
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fortis overleeft dank zij veel van ons belastingsgeld.

Ik verwijt de toenmalige on-premier en on-regering, om geen sluitende beperkingen op papier gezet te hebben voor die staatssteun, namelijk geen bonussen en een zeer strikt regime van dergelijke foefkes.

.
Het bankierskrapuul steekt zich nu weg achter:
- de deregulering is in Amerika begonnen
- wij wisten niets van die deregulering
- de gigantische papieren winsten die wij heel even hebben gemaakt dat was per ongeluk want wij kennen van het bankwezen eigenlijk geen kloten en zijn daarom onschuldig. Om het met de woorden van Lippens te zeggen: "ik heb een fout gemaakt en ben bijgevolg onschuldig". Nu ik er aan denk: waarom zetten wij Dutroux eigenlijk in den bak wegens een fout die hij heeft gemaakt?

Als men de arrogantie ziet met dewelke Dehaene de parlementaire onderzoekscommissie tegemoet is gestapt dan kan men visueel vaststellen hoeveel angst die heren met onze rechtstaat moeten hebben. NUL, nada, noppes....
Oud 16 februari 2012, 11:33   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Doordat Fortis onverantwoorde uitgaven doet, brengt ze de terugbetalig van de staatswaarborg in gevaar.
Over welke staatswaarborg heb je het hier in concreto ? Ik denk dat je verwart met de "bad bank" Royal Park Investments.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 11:37   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
- de gigantische papieren winsten die wij heel even hebben gemaakt dat was per ongeluk want wij kennen van het bankwezen eigenlijk geen kloten en zijn daarom onschuldig. Om het met de woorden van Lippens te zeggen: "ik heb een fout gemaakt en ben bijgevolg onschuldig". Nu ik er aan denk: waarom zetten wij Dutroux eigenlijk in den bak wegens een fout die hij heeft gemaakt?

Als men de arrogantie ziet met dewelke Dehaene de parlementaire onderzoekscommissie tegemoet is gestapt dan kan men visueel vaststellen hoeveel angst die heren met onze rechtstaat moeten hebben. NUL, nada, noppes....
http://tv.tijd.be/nieuws/onderneming...tv?list=recent

Als je eens een half uurtje de tijd kan nemen ooit dan moet je zeker dit interview eens bekijken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 11:42   #33
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat is toch geen onverantwoorde uitgave? integendeel, het is een kostenbesparing. moesten ze iedereen minder loon uitkeren zonder meer en en dit enkel en alleen omdat het een bank is?

Laatst gewijzigd door Bollywood : 16 februari 2012 om 11:43.
Oud 16 februari 2012, 11:47   #34
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Is het besef er nog niet of moet het nog komen dat je eigen huis je 3de pensioen pijler word?
Je kinderen in de toekomst iets nalaten zal moeilijk worden, als je het moet opgebruiken om zelf in leven te blijven.
Man ik ben al langer actief in pensioenen dan vandaag.

Huis is inderdaad een vorm van pensioensparen maar heeft niets te maken met pijlers onder de huidige definitie (eerder 4e pijler dan)

Een huis nalaten is ook al niet gemakkelijk hoor. Er al eens bij stilgestaan hoeveel een huis kost aan erfeniskosten, inclusief meubilair etc? Ik heb het zelf voorgehad bij een jong en onverwachts overlijden van mijn vader dat mijn moeder enorm moest betalen om in haar eigen huis te kunnen blijven wonen. Had mijn moeder dan ook gestorven hadden ik en mijn zus ons huis van de hand mogen doen en ergens in een instelling gaan verblijven...
Oud 16 februari 2012, 11:50   #35
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Er is een verschil tussen fouten van politici en mensen als bijvoorbeeld een lippens en een tegemoetkoming bij loonsverlies voor de werknemers van die bedrijven...

Van mij mogen ze die mensen in de bak draaien, geen enkel probleem mee. Tevens zouden politici van ambtswege verboden moeten worden om in gelijk welke rvb te zetelen wegens belangenvermenging.
Oud 16 februari 2012, 11:59   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eleggers.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml

En de schijnheilige Lippens 'ontsnapt' weer! Wie is daar nog verwonderd over?
Dieven blijven dieven!
Nu nog eens de belastingbetaller pluimen (via de bedrijfswagens).
Zever

De belastingbetaler betaalt daar geen barst van.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:08   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor fortis een besparing, wat kan het jou schelen dat die mensen een wagen krijgen. Het is Fortis die deze betaald, niet jij...
Je hebt het blijkbaar niet gelezen.
Oud 16 februari 2012, 12:12   #38
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je hebt het blijkbaar niet gelezen.
???

Citaat:
Fiscaal vriendelijk én perfect legaal, maar zo komt er minder geld in het laatje van de Belgische staat, die aandeelhouder is, zo schrijven de kranten.
Zin klopt trouwens niet want minder kosten = meer winst => meer inkomsten voor de staat want aandeelhouder (divident + waarde aandeel zal stijgen).

Anderzijds : minder loon => minder winst op arbeid voor de belgische staat.
Oud 16 februari 2012, 12:14   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen fouten van politici en mensen als bijvoorbeeld een lippens en een tegemoetkoming bij loonsverlies voor de werknemers van die bedrijven...

Van mij mogen ze die mensen in de bak draaien, geen enkel probleem mee. Tevens zouden politici van ambtswege verboden moeten worden om in gelijk welke rvb te zetelen wegens belangenvermenging.
Is gelogen.
Oud 16 februari 2012, 12:21   #40
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is gelogen.
enige argumentatie of op zijn minst toelichting zou welkom zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be