Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 21:47   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Fascinerend hé
voldoe aan zowat alle uiterlijkheden (rituelen) en toch ben ik een ongelovige hond.
cultuur en traditie is iets wreed hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 01:41   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
TR is vooral ook de schijnheilige die in het arabisch een heel andere uitleg geeft dan in het Engels.
Je kent geen Arabisch, dus hoe zou je weten wat hij zegt?
Overigens is Tariq Ramadan het best in het Frans, niet in het Engels of Arabisch.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 08:57   #23
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ook de term "Vrijzinnige Marokkaanse Moslims", mag iemand eens toelichten. Ook het feit dat men zich weeral moet profileren op basis van afkomst en religie is niet echt een gezonde evolutie.
'Vrijzinnig' heeft in Nederland een andere betekenis dan in Vlaanderen. Het is voor een groot stuk te vergelijken met 'Liberal' in de US. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_Islam
Oud 22 februari 2012, 11:21   #24
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
'Vrijzinnig' heeft in Nederland een andere betekenis dan in Vlaanderen. Het is voor een groot stuk te vergelijken met 'Liberal' in de US. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_Islam
Klopt, in Vlaanderen zet de vrijzinnige beweging zich af tegen de kerk. Zou kunnen dat ik de term vrijzinnig niet op de juiste manier gebruikte.
Maar even terug naar de essentie van mijn opmerking.
Citaat:
Misschien ook vermelde dat deze "Vrijzinnige Marokkaanse Moslims in Nederland" een niche is binnen de migranten gemeenschap, en dat deze steeds kleiner wordt in verhouding tot het toenemend religieus conservatisme. ( kleiner wordt in verhouding tot het toenemend religieus conservatisme, wil niet zeggen dat het afneemt)
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 00:48   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ook vermelde dat deze "Vrijzinnige Marokkaanse Moslims in Nederland" een niche is binnen de migranten gemeenschap, en dat deze steeds kleiner wordt in verhouding tot het toenemend religieus conservatisme.
Is dat zo? Op welk feitenmateriaal baseer je je? Enquêtes?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 02:20   #26
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij is vooral uitgekookt en veel van zijn tegenstanders waren slecht of helemaal niet voorbereid op het debat.
Als je het boek van de islam leest, stel je vast dat er maar één centrale stelling bestaat. Niemand mag nieuwe wetten uitvinden, en je mag zo'n wannabe pseudo-wetgever nooit erkennen, want de schepper heeft alle wetten al uitgevonden. Of schepper nou werkelijk bestaat, doet zelfs niet ter zake. Hij blijft de enige geldige wetgever. Ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat deze stelling volledig correct is. Die stelling komt mij trouwens zeer goed uit. Natuurlijk moet je die stelling ook kracht kunnen bij zetten, want anders krijg je al die pseudo-wetgevers over je heen. Gelukkig bestaat daar de militante, extremistische islam voor. Hun job bestaat erin van de pseudo-wetgevers wat te neutralizeren. Dat zit toch allemaal goed in mekaar, neen?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 16:09   #27
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geen sympathie voor de heer al-Haddad, maar hij is wel de morele overwinnaar van het debat. Hij is de enige die mensen laat uitspreken, hij is beleefd en respectvol, en hij is intellectueel eerlijk. Zijn opponenten brengen alleen maar emopolitiek.

Best wel ontluisterend...
Hij is zelf zo beleefd en respectvol tenaanzien van de presentatrice dat hij weigert met haar aan tafel te gaan als zij niet gesluiert is. Ik spreek nu niet om haar een hand te geven, we mogen ook niet alles verlangen. Toont aan het niveau van waarden en normen die de heer Kallikles hanteert.
Oud 26 februari 2012, 16:34   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geen sympathie voor de heer al-Haddad, maar hij is wel de morele overwinnaar van het debat. Hij is de enige die mensen laat uitspreken, hij is beleefd en respectvol, en hij is intellectueel eerlijk. Zijn opponenten brengen alleen maar emopolitiek.

Best wel ontluisterend...
intectueel(?) eerlijk????

als het voor de hand liggende antwoord hem niet aanstaat, is de vraag verkeerd! hoe intellectueel eerlijk is d�*t?

http://www.youtube.com/watch?v=w3Uuq...layer_embedded
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 16:53   #29
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Als je het boek van de islam leest, stel je vast dat er maar één centrale stelling bestaat. Niemand mag nieuwe wetten uitvinden, en je mag zo'n wannabe pseudo-wetgever nooit erkennen, want de schepper heeft alle wetten al uitgevonden. Of schepper nou werkelijk bestaat, doet zelfs niet ter zake. Hij blijft de enige geldige wetgever. Ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat deze stelling volledig correct is. Die stelling komt mij trouwens zeer goed uit. Natuurlijk moet je die stelling ook kracht kunnen bij zetten, want anders krijg je al die pseudo-wetgevers over je heen. Gelukkig bestaat daar de militante, extremistische islam voor. Hun job bestaat erin van de pseudo-wetgevers wat te neutralizeren. Dat zit toch allemaal goed in mekaar, neen?

Citaat:
Als je het boek van de kabouter leest, stel je vast dat er maar één centrale stelling bestaat. Niemand mag nieuwe wetten uitvinden, en je mag zo'n wannabe pseudo-wetgever nooit erkennen, want de kabouter heeft alle wetten al uitgevonden. Of de kabouter nou werkelijk bestaat, doet zelfs niet ter zake. Hij blijft de enige geldige wetgever. Ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat deze stelling volledig correct is.
Hoe heb je jezelf zo kunnen laten hersenspoelen?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:33   #30
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Als je het boek van de kabouter leest, stel je vast dat er maar één centrale stelling bestaat. Niemand mag nieuwe wetten uitvinden, en je mag zo'n wannabe pseudo-wetgever nooit erkennen, want de kabouter heeft alle wetten al uitgevonden. Of de kabouter nou werkelijk bestaat, doet zelfs niet ter zake. Hij blijft de enige geldige wetgever. Ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat deze stelling volledig correct is. Hoe heb je jezelf zo kunnen laten hersenspoelen?
Ten eerste, zal ik inderdaad nog eerder die kabouter erkennen als exclusieve wetgever dan jouw bende corrupte politiekers. Alleen die kabouter mag nieuwe wetten maken. En de eerste wet van die kabouter is dat niemand anders wetten mag uitvinden, vooral geen bende corrupte politiekers! En inderdaad, het feit dat die kabouter zelfs bestaat niet, maakt het voorstel alleen maar aantrekkelijker.

Er is wel een klein probleem. Met die stelling over de kabouter, zou ik wel alleen staan. Ik zie niet in met welke stoottroepen ik die stelling ooit hard zou kunnen maken. Vandaar dat ik de idee wel sympathiek vind, maar helaas onpraktisch en waarschijnlijk niet verwezenlijkbaar.
Oud 26 februari 2012, 17:34   #31
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ten eerste, zal ik inderdaad nog eerder die kabouter erkennen als exclusieve wetgever dan jouw bende corrupte politiekers. Alleen die kabouter mag nieuwe wetten maken. En de eerste wet van die kabouter is dat niemand anders wetten mag uitvinden, vooral geen bende corrupte politiekers! En inderdaad, het feit dat die kabouter zelfs bestaat niet, maakt het voorstel alleen maar aantrekkelijker.

Er is wel een klein probleem. Met die stelling over de kabouter, zou ik wel alleen staan. Ik zie niet in met welke stoottroepen ik die stelling ooit hard zou kunnen maken. Vandaar dat ik de idee wel sympathiek vind, maar helaas onpraktisch en waarschijnlijk niet verwezenlijkbaar.
ge kunt het altijd eens in Noord Korea gaan uittesten misschien? Ik geloof dat ze daar recent hunne kabouter waren kwijtgespeeld.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 februari 2012 om 17:34.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 21:02   #32
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ge kunt het altijd eens in Noord Korea gaan uittesten misschien? Ik geloof dat ze daar recent hunne kabouter waren kwijtgespeeld.
Nu dat die kabouter dood is, ben ik ermee akkoord dat hij nieuwe wetten mag uitvinden.
Oud 27 februari 2012, 11:31   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Met de Palestijns/Britse haatsheik Haitham al-Haddad en Fouad el Haji, van het Netwerk Vrijzinnige Marokkaanse Moslims in Nederland.
Medepresentatrice Naeeda Aurangzeb gsst onder protest vrijwillig in het publiek gaat zitten omdat haar gast niet met haar aan één tafel wil zitten.

Website van de Halve Maan
http://dehalvemaan.ntr.nl/category/home/

Het debat op uitzending gemist.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1240667

Het debat in De Balie

http://www.youtube.com/watch?v=CR7U42wf7zY
Foute debaters, foute vragen, foute moderatie....
10-0 in het voordeel van de haatbaard...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 februari 2012 om 11:33.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 10:38   #34
immy
Vreemdeling

Standaard

wat een schertsvertoning was me dat! en wat een jankerd die naeeda, eerst gaat ze akkoord met de voorwaarden om vervolgens vanuit de zijlijn luidkeels te brullen en het debat, als je het al een debat kon noemen, verstoort met haar hysterisch gejank.
immy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be