![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een individu die iemand fout be-oordeelt, dat is geen onrecht. Dat komt gewoon neer op het koesteren of uiten van een (al dan niet foute) opinie. De overheid die iemand fout ver-oordeelt, is onrecht. Daar hoeft geen tekeningetje bij, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"on·recht het; o 1 hetgeen onrechtvaardig is: ten ~e in strijd met de waarheid 2 onrechtvaardige daad http://www.vandale.be/opzoeken?pattern=onrecht&lang=nn Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Be-oordelen =/= ver- oordelen. Welk van beiden ik in welke omstandigheden een onrecht vind, heb ik reeds beantwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
be·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld goed- of afkeuring te kennen geven over http://www.vandale.be/opzoeken?patte...rdelen&lang=nn ver·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld 1 schuldig bevinden: ter dood ~ 2 afkeuren, afwijzen http://www.vandale.be/opzoeken?patte...rdelen&lang=nn Citaat:
Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trek uw conclusies. Veroordelen is geen voorrecht van de overheid. Citaat:
Veroordelen mogelijks wel afhankelijk van de omstandigheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Uiteraard is er een onderscheid, daarom schrijf ik "Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht. "
Vandale maakt niet het onderscheid dat jij maakt. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je wonderbaarlijk snel begrepen.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veroordeel u!!!
Heb je er last van? ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je staat bv zo op je strepen om steeds maar weer te herhalen dat je de meerderheid niet mag beoordelen op een aantal enkelingen. Op de vraag die ik midden vorig jaar jou stelde vanaf hoeveel enkelingen je dan wel een groep kan en mag beoordelen heb je nooit beantwoord. http://forum.politics.be/showthread....87#post5514587 Volgens jou is het -denk ik toch- racistisch om een groep te beoordelen. Misschien vind je het woord 'groep' ook racistisch? Sjok, met jou een concreet gesprek voeren is niet haalbaar. Dat besef ik al lang. En ik ben niet alleen. Ik steek er wel niet zoveel tijd meer in als andere op dit forum. Laatst gewijzigd door kwantum : 25 februari 2012 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Gewoon ter info. Een interessant stukje over emigreren naar Canada. Een lezersreacties gepost op knack.be door een zekere "mielke canada".
Citaat:
Laatst gewijzigd door F.B. : 26 februari 2012 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Van jouw veroordeling niet, neen.
Maar als ik een huis wil huren, en de verhuurder veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar wel last van. Of als ik werk zoek, en de werkgever veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar ook wel last van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ja, het duurde even voor ik wist dat jij 'veroordelen' verkeerd definieerde.
Laatst gewijzigd door artisjok : 26 februari 2012 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Beoordelen =/= veroordelen. Als je dat blijkbaar toch nog niet snapt, dan houdt de discussie hier w.m.b. op.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je dat toch al uitgelegd. http://forum.politics.be/showthread....47#post6002547 Ik zal het zonder het moeilijke woord "veroordelen" schrijven, misschien begrijp je het dan wel.
Laatst gewijzigd door artisjok : 27 februari 2012 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet alle Vlamingen veroordelen omwille van het verraad en de misdaden van collaborateurs en oostfronters? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die oude collaborateurs en oostfronters zijn al lang dood en niemand heeft daar nog last van. Dat kunnen we niet zeggen van het links importtuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je beseft toch dat jij dan ook vroeg of laat ook wel zult veroordeeld worden door iemand die jouw redenering toepast? Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 22:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals de misdaden van de nazis veroordeeld werden (en worden), mogen de misdaden in naam van de religieuze variant met fascotrekjes, de islam, van mij ook veroordeeld worden. L'histroire se répète. Ik kan me ook perfect inbeelden dat de "nieuwe" collaborateurs binnen afzienbare tijd met afgeschoren kopjes gaan rondlopen. Citaat:
Ik kan natuurlijk ook slachtoffer worden van een verdwaalde kogel eens ze elkaar beginnen uit te moorden zoals in menig moslimland gebeurt. |
||
![]() |
![]() |