Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2012, 10:17   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je overdrijft.
Een veralgemening is geen onrecht.
Vooral niet als ze terecht is.
Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:32   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht.
Je gooit hier een en ander op een hoopje...

Een individu die iemand fout be-oordeelt, dat is geen onrecht.
Dat komt gewoon neer op het koesteren of uiten van een (al dan niet foute) opinie.

De overheid die iemand fout ver-oordeelt, is onrecht.
Daar hoeft geen tekeningetje bij, toch?
Oud 25 februari 2012, 10:45   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat komt gewoon neer op het koesteren of uiten van een (al dan niet foute) opinie.

Vandale :
"on·recht het; o 1 hetgeen onrechtvaardig is: ten ~e in strijd met de waarheid 2 onrechtvaardige daad
http://www.vandale.be/opzoeken?pattern=onrecht&lang=nn

Oud 25 februari 2012, 10:51   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandale :
"on·recht het; o 1 hetgeen onrechtvaardig is: ten ~e in strijd met de waarheid 2 onrechtvaardige daad
http://www.vandale.be/opzoeken?pattern=onrecht&lang=nn

Je blijft twee verschillende zaken op een hoopje gooien..
Be-oordelen =/= ver- oordelen.
Welk van beiden ik in welke omstandigheden een onrecht vind, heb ik reeds beantwoord.
Oud 25 februari 2012, 11:00   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft twee verschillende zaken op een hoopje gooien..
Be-oordelen =/= ver- oordelen.
Welk van beiden ik in welke omstandigheden een onrecht vind, heb ik reeds beantwoord.
Nog altijd Vandale
be·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld goed- of afkeuring te kennen geven over
http://www.vandale.be/opzoeken?patte...rdelen&lang=nn
ver·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld 1 schuldig bevinden: ter dood ~ 2 afkeuren, afwijzen

Citaat:

Veroordelen is geen voorrecht van de overheid.

Oud 25 februari 2012, 11:07   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog altijd Vandale
be·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld goed- of afkeuring te kennen geven over
ver·oor·de·len -oordeelde, h -oordeeld 1 schuldig bevinden: ter dood ~ 2 afkeuren, afwijzen
Je merkt het zelfs Vandale maakt onderscheid.
Trek uw conclusies.
Citaat:
Beoordelen kan nooit onrecht zijn.
Veroordelen mogelijks wel afhankelijk van de omstandigheden.
Oud 25 februari 2012, 11:18   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je merkt het zelfs Vandale maakt onderscheid.
Uiteraard is er een onderscheid, daarom schrijf ik "Iemand be- en/of veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht. "
Vandale maakt niet het onderscheid dat jij maakt.

Citaat:
Beoordelen kan nooit onrecht zijn.
Veroordelen mogelijks wel afhankelijk van de omstandigheden.
Ok dan, iemand beoordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht, iemand veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft soms.
Oud 25 februari 2012, 11:20   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok dan, iemand beoordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft, vind jij dus geen onrecht, iemand veroordelen voor feiten waar hij niets mee te maken heeft soms.
Dat heb je wonderbaarlijk snel begrepen.
Oud 25 februari 2012, 11:21   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel u!!!
Heb je er last van?
Oud 25 februari 2012, 20:06   #30
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien je ook nog meegeeft wat je bedoelt met "heel veel" en vertelt waar je die "heel veel" vandaan haalt.
Sjok, kan JIJ ons eens vertellen wat jij verstaat onder 'heel veel'? Je hebt het altijd heel lastig met 'hoeveelheden'.
Je staat bv zo op je strepen om steeds maar weer te herhalen dat je de meerderheid niet mag beoordelen op een aantal enkelingen. Op de vraag die ik midden vorig jaar jou stelde vanaf hoeveel enkelingen je dan wel een groep kan en mag beoordelen heb je nooit beantwoord.
http://forum.politics.be/showthread....87#post5514587
Volgens jou is het -denk ik toch- racistisch om een groep te beoordelen. Misschien vind je het woord 'groep' ook racistisch? Sjok, met jou een concreet gesprek voeren is niet haalbaar. Dat besef ik al lang. En ik ben niet alleen. Ik steek er wel niet zoveel tijd meer in als andere op dit forum.

Laatst gewijzigd door kwantum : 25 februari 2012 om 20:07.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:07   #31
F.B.
Parlementslid

Standaard

Gewoon ter info. Een interessant stukje over emigreren naar Canada. Een lezersreacties gepost op knack.be door een zekere "mielke canada".

Citaat:
WILLIAM,Ik denk niet dat er buiten belgie ,nog landen zijn waar ge zo maar alles aangeboden krijgt ,want in canada komt ge niet binnen ,als ge niet op eigen krachten kunt overleven ,leefloon en opvang bestaat hier niet .Probeer anders maar eens, ge zult rap terug zijn in belgie .ik heb al meermaals de vereisten uitgelegd ,wij zijn sinds ons pensioen 2003 in canada ,omdat onze dochter FAMILIENSHIP had aangevraagd ,waren definitief aanvaard na heel wat onderzoeken eerst in 2007.we mochten wel blijven(sinds 2004) maar 6 maandelijks opnieuw aanvragen ,kostprijs 500cad(ongeveer zoveel als USDollar),Die jaren hebben we ALLES zelf moeten bekostigen ,dat is hier TEMPORARY RESIDENT ,alleen mogelijk met BORG van familie of vrienden in canada.dan hebt ge een immigratieconsulente nodig (erkende met lisencie).kost ongeveer 3000cad voor gezin,dan 900cad betalen voor papierwerk van de officiele immigratie ergens in het buitenland ,in ons geval cad-ambassade in BUFFALO (USA),na goedkeuring door ambassade ,eerst canada verlaten naar Buffalo ,weer gespek met officer en dan aan de ca-grens nog eens alles nazien ,eindelijk dan "WELCOME IN CANADA"met een stevige handdruk van de OFFICER /Ik begrijp wel, dat er afhaken en zeker als ge jong zijt en geen vrienden of familieopvang hebt<MIJN familie heeft in 2005 immigratie aangevraagd in BELGIE als jonger koppel .wel alles via PARIJS en Taalcursus volgen ,is verplicht ,door canada erkende instelling in Belgie .Ja man zo simpel is het niet ,mijn dochter heeft er in 1997 ook 2 jaar over gedaan en die hadden werk en inkomen .Vergelijk dat met belgie en nederland heeft de riem ook moeten aantrekken ,dat is niet houdbaar ,blijkbaar in belgenland wel .Nu is er een toeloop van MOSLIMS in ALBERTA(OLIE MIJNEN) waar mij dochter nu met haar vriend woont (voorlopig wegens werk)Ik was eigenlijk ontgoocheld en vreesde dat belgische toestanden zich gingen herhalen ,MAAR mijn dochter is daar op de UNIVERSITEIT en onderzoek wijst naar rijke en geschoolde moslims,die dan wel weer familie en vrienden gemakkelijk binnen krijgen ,WEL daar is nu een anti -moslimpartij ontstaan, die wijst naar de gevaren van europa ,ja want mijn dochter weet het best ze had een MOSLIM dokter die weigerde haar te aanvaarden ,jawel "wegens geen hoofddoek"Ze heeft klacht neergelegd en nu weigert zij nog moslimdokters .dat is het resultaat >GELUKKIG in deze provincie Manitoba ,waar wij wonen zijn weinig moslims ,ja hier is meer landbouw en werken ja dat is ???? voordeel is dat veel oecrainers,russen ,nederlanders,duitsere ,franssen oostenrijkers en roemenen(meerderheid samen mer oecaieners) hier hun cristelijke churches nog hoog houden >Nu zijn we hier onmiddellijk aanvaard en de sfeer is prima >Ze willen niets weten van MOSLIMS en raar er was een dokter moslim en niemand wilde die als dokter in het haelth-center,ze hebben hem moeten vervangen .Ja ik praat wel met de mensen en ge voelt dat ze zich niet laten afnemen ,wat hun ouders hier hebben opgebouwd en ze kennen wel de problemen van europa ,omdat ze daar toch familie hebben .Maar ik denk ook niet dat moslims gek zijn op land en bosbouw ,laat ze maar wat in de olievelden ploeteren .Ge ziet GELD is machtig ondanks de gevaren .MAAR de indianen (die gestudeerd hebben )zijn al aan het beraden met de regering om te stoppen met dat volk binnen te laten ,ze hebben zelf hun reservaten in het noorden met olievelden in eigen beheer ,nu worden meer andere volkeren aangetrokken.ALBERTA is de rijkste provincie van canada ,hopelijk doen ze er iets aan .
Blijkbaar hebben de Indianen ook hun buik vol van moslims. (echt overal waar ze komen hé)

Laatst gewijzigd door F.B. : 26 februari 2012 om 19:15.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:59   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel u!!!
Heb je er last van?
Van jouw veroordeling niet, neen.
Maar als ik een huis wil huren, en de verhuurder veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar wel last van.
Of als ik werk zoek, en de werkgever veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar ook wel last van.
Oud 26 februari 2012, 21:02   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je wonderbaarlijk snel begrepen.
Ja, het duurde even voor ik wist dat jij 'veroordelen' verkeerd definieerde.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 februari 2012 om 21:02.
Oud 27 februari 2012, 11:17   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van jouw veroordeling niet, neen.
Maar als ik een huis wil huren, en de verhuurder veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar wel last van.
Of als ik werk zoek, en de werkgever veroordeelt me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar ook wel last van.

Beoordelen =/= veroordelen.
Als je dat blijkbaar toch nog niet snapt, dan houdt de discussie hier w.m.b. op.
Oud 27 februari 2012, 12:04   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Beoordelen =/= veroordelen.
Als je dat blijkbaar toch nog niet snapt, dan houdt de discussie hier w.m.b. op.
Uiteraard is dat niet hetzelfde.
Ik heb je dat toch al uitgelegd.
http://forum.politics.be/showthread....47#post6002547

Ik zal het zonder het moeilijke woord "veroordelen" schrijven, misschien begrijp je het dan wel.

Van jouw afkeuren, afwijzen niet, neen.
Maar als ik een huis wil huren, en de verhuurder wijst me af me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar wel last van.
Of als ik werk zoek, en de werkgever wijst me af me op basis van feiten waar ik niets mee te maken heb, heb ik daar ook wel last van.

Laatst gewijzigd door artisjok : 27 februari 2012 om 12:08.
Oud 4 maart 2012, 20:45   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet verdragen wanneer iemand onrecht wordt aangedaan.
Een hele bevolkingsgroep be- en/of veroordelen op basis van feiten die individuen binnen die zogenaamde groep pleegden is onrecht.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 20:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:08   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Een hele bevolkingsgroep be- en/of veroordelen op basis van 100duizenden feiten die massaal veel individuen binnen die zogenaamde groep pleegden sinds hun aankomst is je volstrekte recht hoor Illwill. Zeker als die groep altijd blijft zwijgen over het onrecht dat de hunnen veroorzaakt hebben en dagdagelijks blijven veroorzaken aan de Oude Belgen. Natuurlijk moet verhaal van de slachtoffers ook gehoord worden.
Meen je dat?
Toch niet alle Vlamingen veroordelen omwille van het verraad en de misdaden van collaborateurs en oostfronters?

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 22:12.
Oud 4 maart 2012, 22:21   #38
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Meen je dat?
Toch niet alle Vlamingen veroordelen omwille van het verraad en de misdaden van collaborateurs en oostfronters?
Het zou productiever zijn om te beginnen met diegenen die vandaag en nu criminele daden stellen (inclsusief hun linkse collaborateurs die moreel medeplichtig zijn).
Die oude collaborateurs en oostfronters zijn al lang dood en niemand heeft daar nog last van. Dat kunnen we niet zeggen van het links importtuig.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:26   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow
Een hele bevolkingsgroep be- en/of veroordelen op basis van 100duizenden feiten die massaal veel individuen binnen die zogenaamde groep pleegden sinds hun aankomst is je volstrekte recht hoor Illwill. Zeker als die groep altijd blijft zwijgen over het onrecht dat de hunnen veroorzaakt hebben en dagdagelijks blijven veroorzaken aan de Oude Belgen. Natuurlijk moet verhaal van de slachtoffers ook gehoord worden.
Citaat:
Meen je dat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Het zou productiever zijn om te beginnen met diegenen die vandaag en nu criminele daden stellen (inclsusief hun linkse collaborateurs die moreel medeplichtig zijn).
Die oude collaborateurs en oostfronters zijn al lang dood en niemand heeft daar nog last van. Dat kunnen we niet zeggen van het links importtuig.
Je schijnt absoluut volledige grote groepen te willen veroordelen op basis van wat sommigen deden of doen.
Je beseft toch dat jij dan ook vroeg of laat ook wel zult veroordeeld worden door iemand die jouw redenering toepast?

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 22:29.
Oud 4 maart 2012, 22:39   #40
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schijnt absoluut volledige grote groepen te willen veroordelen op basis van wat sommigen deden of doen.
Het gaat niet meer over sommigen, het gaat over velen, zeer velen.
Zoals de misdaden van de nazis veroordeeld werden (en worden), mogen de misdaden in naam van de religieuze variant met fascotrekjes, de islam, van mij ook veroordeeld worden. L'histroire se répète. Ik kan me ook perfect inbeelden dat de "nieuwe" collaborateurs binnen afzienbare tijd met afgeschoren kopjes gaan rondlopen.

Citaat:
Je beseft toch dat jij dan ook vroeg of laat ook wel zult veroordeeld worden door iemand die jouw redenering toepast?[/
Nee, want ik pleeg geen misdaden in naam van een fasco-ideologie/religie. Het kan natuurllijk wel zijn dat ik slachtoffer wordt van een import roodovervaller die mij te grazen neemt omdat hij nu eenmaal van zijn religie kaffers mag bestelen en zelfs liefst moet van kant maken, of het slachtoffer wordt van een genocide eenmaal de voleglingen van artisjoks lievelingsreligie demografisch de overhand hebben genomen. Dat ligt nu eenmaal in hun traditie om minderheden uit te schakelen eens zij in de meerderheid zijn.
Ik kan natuurlijk ook slachtoffer worden van een verdwaalde kogel eens ze elkaar beginnen uit te moorden zoals in menig moslimland gebeurt.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be