![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wil zeggen dat je op een zeker ogenblik een netwerk moet hebben dat bijvoorbeeld gans Duitsland en Scandinavie kan voeden vanuit zonnecentrales in Spanje, of dat je gans Frankrijk van stroom kan voorzien vanaf noord duitsland en Noorwegen. De huidige netwerken zijn BIJLANGE niet sterk en rendabel genoeg, je zou een vertienvoudiging of zo van de netwerk capaciteit moeten hebben. En je zou TOCH NOG reuze opslag moeten hebben. Ik zou stellen: begin eens met het boek van Mc Kay te lezen. (en over kernenergie kan ik je het mijne aanraden ![]() Nee, voorlopig maken we stroom met steenkool. En wat kernenergie. En de rest is spielerei. Het is trouwens grappig dat al die windinspanning vergeleken wordt met een kerncentrale terwijl het gros van de stroomproductie in Europa nog steeds met steenkool gebeurt. Men had beter geschreven: al die wind capaciteit kan eindelijk een kleine steenkoolcentrale vervangen. Of een gehele gascentrale.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2012 om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is juist ironisch dat een kerncentrale eigenlijk een goede partner is van een windmolenpark. Een moderne kerncentrale kan zijn output namelijk erg flexibel moduleren en dus de veriabiliteit van de windmolens compenseren. Maar aan de andere kant, als je voldoende kerncentrales hebt, waarom dan nog windmolens bouwen... Duitsland wil het hele Duitse stuk van de Noordzee vol met windmolens zetten. Ben ik als zeiler niet gelukkig mee.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zeespiegel zal dan wel serieus moeten stijgen eerst vrees ik.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() In Nederland zijn windmolens rendabel. Tenminste voor boeren. Of het ook economisch rendabel is, blijf ik mij afvragen.
Citaat:
Tijdens de Biddag voor Gewas zullen die boeren bidden voor veel wind. Wat ik mis in het verhaal is hoeveel subsidie het kost. |
|
![]() |
![]() |