![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet N-VA doen in 2014 als ze opnieuw in de oppositie verdrongen worden? | |||
Cordon sanitair respecteren (N-VA + tradio partijen in Vlaamse regering) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Oppositie voeren in de Vlaamse regering (en dus in geen enkele regering meer zetelen) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Een gedoogregering vormen met VB (tradio partijen hebben geen meerderheid meer) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Een volle regering vormen met VB (tradio partijen hebben geen meerderheid meer) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,05% |
De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen samen met VB (tradio partijen hebben geen meerderheid meer) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 35,71% |
Ik eet graag erwtjes |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) Dat klopt ook. 3) Welnu: als de N-VA méér dan 40%, maar minder dan 49% van de 'Vlaamse' stemmen en/of zetels behaalt, en ze wordt op eenzelfde manier behandeld als in 2011, dan krijgt de N-VA van mij ook carte blanche. Ik ben van mening dat het breken van de macht van de Partis du Système-maffia een absolute prioriteit is geworden. Ik had het eerlijk gezegd ook liever anders gezien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt met de N-VA geen onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar niet tégen, hé, maar ik loop daar ook niet bepaald heel warm voor. Waar ik echter helemaal niet warm voor loop, is een België dat onveranderd blijft. Als ik voor de keuze word geplaatst: "óf Vlaanderen onafhankelijk, óf België onveranderd", ja, doe mij dan toch maar dat onafhankelijk Vlaanderen. Slechter dan zo'n onveranderd België kan het onmogelijk worden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 februari 2012 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik mis de optie 'opnieuw aan de kant gaan staan'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zal van het verkiezingsresultaat afhangen. Daarom is het ook zo noodzakelijk, dat de N-VA met een goed gestructureerde boodschap komt, die vooral andere democraten aanzet met haar in zee te gaan om het ondemocratische België om te vormen. Tegenover het VB past een eerder neutrale houding. Dit is dan ook geen Belgicistische partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al komt het doel nagenoeg overeen, de methode is ook belangrijk. Het komt er op aan te slagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A week is a long time in politics.
Om maar te zeggen dat dit, hoewel enigszins interessant, een nutteloze discussie is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 27 februari 2012 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vermoed, dat het gros van die potentiële medestanders voor de N-VA om in 2014 via bijvoorbeeld een Senelle-scenario een democratischer maatschappij te verwezenlijken afkomstig zullen zijn uit de traditionele partijen. Er is een brede omslag aan het plaats vinden in de samenleving. De gevolgen van internet worden steeds duidelijker. De gewone media en de traditionele partijen lijken dit nog niet te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als SPA CD&V en VLD samen niet meer dan 50% halen kunnen ze niet eens een regering vormen. In tegenstelling met de federale verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als CD&V volgende Vlaamse verkiezingen ook tot het zelfde niveau zakt, hebben ze een groot probleem, want dan vallen op de 2 hoogste niveaus hun dotaties weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over het soort Vlaamsgezindheid van wansmakelijke mensen als Van Rompuy maak ik me geen illusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergoedingen van de mandaten en postjes opstrijken zonder echte verantwoordelijkheid te moeten nemen. Ironisch genoeg steeds op hetzelfde stemknopje duwen als de partij die ze met de mond verafschuwen, doch programmatisch een doorslagje van zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |