![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar simpel gezegd: gij vindt dus dat die 50 jarige beter aan den dop hangt en niets meer doet tot hij in pensioen kan. Ik neem daar akte van en het is uw goed recht om dat te vinden (alleen zal ik u wel moeten waarschuwen dat u nog veel meer dan die 18000 euro zal mislopen aan uw erfenis hoor) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel werklozen hebben langere tijd in hetzelfde bedrijf gewerkt. Na een tijdje kende ze dat bedrijf van binnen en buiten en waren ze daar de beste in hun job. Maar eens ze na een sluiting terug op de arbeidsmarkt moeten gaan zoeken achter ander werk, komen ze tot de vaststelling dat ze niets kennen buiten het gesloten bedrijf. En dat ze ondanks hun 25, 30 of zelfs 40 jaar ervaring in het gesloten bedrijf, terug van 0 moeten beginnen leren hoe alles werkt en waar alles zich bevind. Ze komen tot de vaststelling dat ze door hun jobzekerheid juist waardeloos zijn geworden op de arbeidsmarkt en niet kunnen opboksen tegen de even oude jobhoppers waar zij geen respect voor hadden en die zelf zelfs uitmaakte voor waardeloze achterlijken. Maar nu ze zelf terug moeten gaan zoeken achter werk, weten zij niet hoe dat moet en hoe zij zich moeten verkopen. Erger voor hen is dat ze zelfs vaak tegenover de door hen beledigde jobhoppers komen te zitten, waar zij bij moeten solliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn kinderen zal het dus nog lang wachten worden op hun erfenis, ik ben namelijk wel van plan om hun erfenis te gebruiken om mij een mooie oude dag te bezorgen. Als ik dus lang genoeg in gezondheid mag blijven leven, zullen zij achter hun erfenis mogen fluiten. Jullie lijken mijn ex wel, die is zelfs naar een notaris gelopen om uit te zoeken hoe ze haar eigen moeder kon verhinderen om haar erfenis op te maken. Het mens was toen amper 55 jaar en had haar hele leven gewerkt als een paard om zichzelf een gemakkelijke oude dag te kunnen bezorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het maken en afbranden van stropoppen een betaalde job zou zijn, zouden sommige forum-genoten ondertussen al schatrijk zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me eens inlichten waarvoor je daar geweest ben? Mag met pm hoor. Ik zou dat niet meer doen om er mee te werken maar mocht dat haalbaar zijn zo voor mezelf zie ik het misschien wel zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normaal hoef je op je oude dag ook niet te zorgen voor je kinderen (maar omgekeerd). Ze zijn dan oud genoeg om voor zichzelf in te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben ze trouwens aan een erfenis, als ze gedurende mijn leven in armoede en ellende moeten leven, omdat ik het hen niet gun van mijn rijkdom te genieten tijdens mijn leven. En ouder ben je voor de rest van je leven, je verantwoordelijkheden tegenover je kinderen stopt nooit. Integendeel die neemt zelfs toe eens ze de deur uit zijn en zelf aan kinderen beginnen, want dan moet jij als ouder klaar staan om voor hun kinderen, jou kleinkinderen te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan alles leren en elke graad behalen via zelfstudie en examencommicie, CVO en open universiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderen die niet voor hun ouders zorgen, geen recht op de erfenis.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 februari 2012 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reken maar uit: een rusthuis kost tussen de 50 en de 80 euro per dag.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits ik het toch al niet weet kan ik meteen nog een domme vraag stellen....hoeveel soorten ingenieurs richtingen bestaan er feitelijk? En kan dat allemaal via avond onderwijs? Louter uit interesse vraag ik dat...geen bijbedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan valt het nogal mee. Bedoel je alle mogelijke opties, dan kunnen we nogal doorgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het morele aspect én het feit dat uw pa op dat moment door een diep dal ging was voor u dus niet genoeg om hem te steunen... Hebt u er een idee van ,hoe het aanvoelt om na een lange loopbaan droogweg op de keien te worden gezet.... Ik heb hetzelfde meegemaakt,na 28 jaar dienst op 48 jarige leeftijd op de keien belanden door een faillissement,na daar jaren dag in ,dag uit,tot s'nachts en de weekeindes toe uw uiterste best te hebben gedaan... Geloof me,sommigen kunnen daardoor diep vallen en verdienen tenminste toch de steun van hun huisgenoten.. 4 maanden opzeg uitbetaald,en daarna drie weken werkloos geweest alvorens terug aan de slag te geraken... Citaat:
U zou door uw eerdere houding het volgende hebben gemist... Ten eerste:uw verdere studies aangezien u die dan dik op uw buik had kunnen schrijven... Ten tweede:die nieuwe auto die gereed zou hebben gestaan hebben bij het behalen van uw voorlopig rijbewijs... Ten derde:uw spaarboek die u op 25 jarige leeftijd zou worden uitgekeerd met daarop een bedrag van 25.000 euro.... Ten vierde: de latere erfenis die dan ongetwijfeld alléén uw zuster zou toekomen...U krijgt enkel de rekening van uw deel van mijn uitvaart... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 1 maart 2012 om 01:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou ik ergens iets kunnen inkijken hoe zo een cursus er ongeveer uit ziet? Bv iets in de bouw of metaal of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om je diploma te halen moest je vroeger je examen afleggen voor een midden jury. Met alle naamsveranderingen van de laatste decennia zou ik echt niet kunnen zeggen hoe het nu heet en welke de voorwaarden zijn om het te volgen. http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...nfolijn%2FView |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) zelf betaald 3) niet gekregen 4) we zijn met veel kinderen. Als er al iets overblijft in de pot, zullen we het met velen delen. ![]() Ik denk dat gij de pointe gemist hebt: meneer de zelfverklaarde sos had het constant over krijgen/erven/... Dat interesseert mij helemaal niet. Ik zei: als mijn pa terug werk had gehad dat minder betaald was en ik daardoor minder erfenis ging krijgen, dat is het minste van mijn zorgen. Die erfenis kan mij niet zoveel schelen, in tegenstelling tot anderen hier blijkbaar, die dat quasi als het belangrijkste van hun ouders aanzien... En dan ben ik de slechte... Haha, grappig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want jij vind het normaal dat je vader voor een x bedrag minder moet gaan werken. En als dat x bedrag nu net gespaard werd om zich een nieuwe auto aan te schaffen omdat zijn oude het begint na te laten of voor een veranda aan zijn huis waar hij op zijn oude dag rustig de vogels kan observeren, omdat zijn kinderen de tijd niet meer hebben hun ouders te bezoeken. Het gaat enkel om respect, dat zowel bedrijven als politieke partijen, met hun geneuzel over mensen van een zekere leeftijd hebben verspreid en dat nu als waarheid door de jeugd word aanvaard. Wat het ergste is, dat die mensen dikwijls hondstrouw hun bedrijf hebben gediend en dat ze als groot vuil op straat worden gezet enkel omdat dat bedrijf méér winst wil. Kan je je inbeelden wat jouw vader en met hem veel andere vaders denken, als ze langs een uitzendbureau moeten gaan, want vaste contracten zijn een uitzondering geworden en te horen krijgen, je kan daar beginnen aan 10,7 € per uur voorlopig voor 3 dagen per week, maar volgende week heb ik een job voor je waar je waarschijnlijk een ganse maand mag werken, maar het uurloon is ook maar 10,7 €. En als je al bijna op voorhand weet dat het zo gaat gaan tot je 65ste. Kan je je voorstellen hoe zo iemand zich voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan hebben ze nog minder en zet je de staat verder onder druk Kijk, ik kan me perfect inbeelden hoe die mensen zich voelen, maar dat verandert niets aan de realiteit. De wereld is veranderd, of je dat nu graag hebt of niet. |
|
![]() |
![]() |