![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beltyfus
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dit vind ik al een goeie:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Delfius, waarschijnlijk uit het Latijn, betekent "putten delven"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() It’s a small world….
Er bestaat reeds een bedrijf(je) dat de eigenaardige naam “Belfius” draagt, meer specifiek “Belfius Corporate LLC”, en wel in Plantation FL33317 (Fort Lauderdale) Florida USA. Dat bedrijf is actief in de….financiële sector. Belfius Corporate LLC wordt geleid door de in maart 1977 geboren en in 1996 naar Florida verhuisde….Belg Filip Verley. Mijnheer Verley, die eind jaren ‘90 de doelman was van het soccer team van Florida Atlantic University waar hij toen studeerde, en die op heden overigens nog steeds betrokken is bij de European Soccer Academy Inc, werkt weliswaar ook als Director Risk & Compliance Operations bij TxVia Inc, een bedrijf in dezelfde financiële sector, met hoofdzetel in New York, maar is dus met zijn eigen bedrijf Belfius Corporate LLC actief in de financiële, ja zeg maar de bankensector, meer specifiek in fraudedetectie met bankkaarten etc… Als mijnheer Verley er zin in heeft, en als hij over enkele pientere Amerikaanse advocaten kan beschikken (tegen een flink prijsje, weliswaar), kan hij het groot lot winnen : het volstaat om het Belgisch bedrijf Belfius voor een Amerikaanse rechtbank te dagen, en een enorme schadevergoeding te eisen wegens voor zijn bedrijf nefaste naamverwarring in dezelfde internationale financiële sector, mocht Belfius ex-Dexia niet bereid zijn middels de uitkering van een astronomisch bedrag een onderhandse regeling te treffen. Wat ik mij daarbij afvraag : hebben Dexia en/of uw Belgische Federale regering dan werkelijk geen minstens half wakkere juristen in dienst, die kunnen adviseren om dergelijke voor de hand liggende risico’s te vermijden als men dan toch één of andere naamsverandering wil doorvoeren ? Ik bedoel : mij heeft het amper tien minuten gekost om bovenstaande informatie (nog veel uitgebreider en meer in detail, trouwens) uit de internetpoel te vissen, dus dat moet voor de jongens en meisjes van Dexia en/of van uw regering toch minstens evenzeer mogelijk zijn ? Of kan het hen eenvoudigweg niet schelen, misschien ? Tja, in feite, waar zouden ze zich druk om maken, nietwaar. Als er iets misloopt zal het, zoals naar gewoonte, hoe dan ook u allen – de Belgische belastingbetalers – zijn die voor de kosten opdraaien. Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 maart 2012 om 02:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit 800 namen hebben ze dat gedrocht "gekozen"...Met hulp nog wel van een reclame- en een marketingbureau...
Als bovendien,zoals uit een eerdere bijdrage hier zou blijken,er al een financiele firma met die naam bestaat, en geregistreerd,dan gaat dat grapje nog meer centen kosten..... Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2012 om 06:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ze hadden beter een "Sinese" naam genomen: die Chinezen hebben tenminste centen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 1 maart 2012 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu wachten op een uitspraak (via sms of twitter ...) van Leterme:
"wij gaan nog geld verdienen aan Beffirus" ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo voor staatsbedrijven maar het kan niet ontkend worden dat als ik mijn geld echt veilig ergens wil parkeren ik in de toekomst zeker zal kijken naar deze BELFIUS. Veiliger dan dit zal je het niet krijgen; nu nog werken aan de service en een marktconforme interest en ik zie dit spel wel goedkomen. De rommelbank daarentegen... dat wordt nog nagelbijten. Want laat ons wel wezen dit is het "mooiere" stuk van Dexia.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
soms vraag ik mij af of sommigen hier op het forum plots maagkrampen krijgen telkens ze het woord "België" of "Bel" of "B" zien? Moet wel lastig zijn... Nee nee serieus wat is er zo slecht aan deze naam? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Belfius .... Het lijkt mij een naam de realiteit waardig . er zit iets in .
Het is nu eenmaal eerlijk om te zeggen waar je voor staat . Bel fi us Belgian fiscus users bank |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Klopt wel... je kan ervan uitgaan dat alle fondsen nu of in de nabije toekomst van overheidsbedrijven, overheid zelf (ambtenaren, fiscus, vakbonden,...), semi-overheidsbedrijven,etc. zullen verplaatst worden van respectievelijke banken naar deze veilige bank. Maakt deze bank enkel maar meer solide en vertrouwbaar...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Wat een lelijke naam zeg... Konden ze nu echt niets beters vinden??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel niet hetzelfde... nu gaat het over een genationaliseerde bank. Dat betekent dat de inkomsten van die bank naar de overheid zullen vloeien (indien uitgekeerd). De overheid heeft er dus alle baat bij om haar eigen centen in haar eigen bank te steken. Bij KBC of Dexia was dat anders... alleen stukjes en beetjes zaten/zitten daar onrechtstreeks bij de overheid; dan primeren natuurlijk de contracten.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me overigens af of Europa de overheden niet verplicht om ook hun bankzaken openbaar aan te besteden. Of ze hierbij hun eigen banken mogen bevoordelen is nog maar de vraag.
![]() |