![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Scherven
Dat valt mij inderdaad mee. Ik heb percentages van over de 25 gehoord. Op zich niet zo vreemd want Frankrijk doet het ook met niet minder dan 20+ %. Heb je ergens zo'n lijst? Hoe doet Belgie het?
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dit is het enige 'lijstje' dat ik kon vinden en het klopt niet helemaal volgens mij. Ik heb me rot gezocht op oeso, eurostat, oecd, ... maar niets deftigs gevonden. Ik heb de cijfers uit het boek van Peter Mertens (die lijken te kloppen met al wat ik elders vind) en België stond daar niet bij : Zweden : 30 %, Denemarken 29 %, Frankrijk 21 %, Griekenland 11,4 % en Duitsland 10,2 %. Volgens hier zou België op 17 % zitten maar dat zijn cijfers van 2003/2004 en sindsdien zitten we in stijgende lijn. Op verschillende sites waarschuwt men voor de juistheid van alle cijfers. Zo zou België al vanaf 2001 geen deftig overzicht meer hebben. Nederland = 11.2 % |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Wat mij opvalt is het geweldige aantal bureaucraten met name in de Scandinavische landen.
Qua handel heb ik slechte ervaringen met de Scandinaviers. Niet vanwege hun betaalmodus, die is ok, maar vanwege hun fenomenale gemakzucht. Ik zal het woord luiheid maar niet noemen. Maar het kost eindeloos veel tijd om daar, in Scandinavie, iets van de grond te trekken. Vandaar dat hun produkten ook zo duur zijn. Efficency is een woord dat ze niet kennen. Direct daarna komen de Angel-Saksen. Niet zo vreemd, hun oorspronkelijke genetische herkomst is Scandinavie. Maar jij schrijft bevolking en ik bedoel eigenlijk werkende bevolking. Daar ligt nog wel een verschil. M.a.w. cijfers van ambtenaren in het licht van de werkende bevolking geeft een duidelijker beeld omdat je dan kunt zien hoeveel geld er nodeloos wordt verspild aan door de staat in dienst genomen werkkrachten.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het tabellletje op de website met Belgische gegevens het Nederlandse cijfer zijn % van de werkende bevolking. Ik vermoed dat het eigenlijk voor de andere tabel en cijfers ook geldt omdat ze bijna identiek zijn met die tabel waar ook België op staat : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Enkele cijfers over NL, waaruit ik opmaak dat NL er véél beter voor staat dan BE.
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=18 uit topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=168064
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |