Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 18:42   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Lood-zuur Giserke.... Waarom niet een paar deccenia terug gaan in tijd. 99% van de WO 2 onderzeeërs gebruiken tonnen van deze simpele doch degelijke technologie.
Toch liever onderhoudsvrije gel-accus hoor. Al dat vies gedoe met dat zwavelzuur is wat uit de tijd
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:14   #22
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die batterijen wegen wel loodzwaar hé. Meer dan 7 kg voor 100Ah.

Met mijn 8 x 10Ah D "pillen", zit ik daar ver onder en ze leveren 80Ah.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:21   #23
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Had je ook zelf kunnen uitrekenen natuurlijk.
10.000 mAh / 560 mA + 20% = 21,4H.

Hiermee heb je nu 8 * 1,2V * 10AH = 96 Wh. Goed voor een uurtje spelen op vol vermogen. Toch maar eens aan die auto-accus denken?
Ja, maar ik ben niet zo heel thuis in al die elektrische termen. Maar als ik de redenering goed volg, dan kunnen 8 van die 10Ah D batterijen een gloeilamp van 100 Watt amper een uur brandende houden, en dan is het over en out?

Op de oude radiocasettespeler die ik hier heb staan, staat achteraan 24W. 't Is dus geen echte "boombox", maar als ik die 4 uur lang op vol max wil laten draaien zou dat net moeten kunnen lukken, niet? 24Wh x 4 = 96Wh.
Oud 16 maart 2012, 22:31   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Toch liever onderhoudsvrije gel-accus hoor. Al dat vies gedoe met dat zwavelzuur is wat uit de tijd
Gel-cel is ook nog steeds lood-zuur hoor. Alleen hebben ze het zuur in pastavorm tussen de loodplaten gefrot.
Oud 16 maart 2012, 22:35   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ja, maar ik ben niet zo heel thuis in al die elektrische termen. Maar als ik de redenering goed volg, dan kunnen 8 van die 10Ah D batterijen een gloeilamp van 100 Watt amper een uur brandende houden, en dan is het over en out?
Dan is de kans groot dat het over en out is met de NiMH cellen. Die houden er niet van te ver ontladen te worden. Hou maar 30% erin.

Citaat:
Op de oude radiocasettespeler die ik hier heb staan, staat achteraan 24W. 't Is dus geen echte "boombox", maar als ik die 4 uur lang op vol max wil laten draaien zou dat net moeten kunnen lukken, niet? 24Wh x 4 = 96Wh.
Theoretisch wel ja. In de praktijk ga je misschien 3 uur halen. Dan zakt het voltage van de cellen in, en dan is het de vraag, kan die radio met minder dan 10V uit de voeten?
Oud 17 maart 2012, 12:35   #26
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is de kans groot dat het over en out is met de NiMH cellen. Die houden er niet van te ver ontladen te worden. Hou maar 30% erin.

Theoretisch wel ja. In de praktijk ga je misschien 3 uur halen. Dan zakt het voltage van de cellen in, en dan is het de vraag, kan die radio met minder dan 10V uit de voeten?
Als ik het goed versta, raad je aan om met mijn 24W speler slechts 2 uur op 'vollen bak' te spelen met die 8 x 10Ah - NiMH cellen?

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 17 maart 2012 om 12:40.
Oud 17 maart 2012, 13:06   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed versta, raad je aan om met mijn 24W speler slechts 2 uur op 'vollen bak' te spelen met die 8 x 10Ah - NiMH cellen?
Dat zou ik je aanbevelen. Maar ik gebruik al een hele tijd geen NiMH meer, al mijn accu-gereedschap gebruikt LiPo, en de robots, de feathers LiFePo4 en de heavies nog steeds de loeizware, maar veel goedkoper te vervangen Gelcel loodaccu's van Hawker- Genesis NP of als het echt pittig gaat Hawker -SBS .

Ergo, ik weet niet hoe "goed" die Tenergy eigenlijk zijn.
Oud 17 maart 2012, 23:25   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt ja. Er is nog hoop voor je. Alleen, die batterijen echt helemaal ontladen is ook niet goed voor de gezondheid ervan.

Laatst gewijzigd door fonne : 17 maart 2012 om 23:26.
Oud 17 maart 2012, 23:28   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gel-cel is ook nog steeds lood-zuur hoor. Alleen hebben ze het zuur in pastavorm tussen de loodplaten gefrot.
Weet ik, maar toch minder vuiligheid dan jouw batterijen uit een WO-II onderzeeër
Oud 18 maart 2012, 01:10   #30
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik, maar toch minder vuiligheid dan jouw batterijen uit een WO-II onderzeeër
Ze hebben er wel de oorlog mee gewonnen!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 01:32   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep, met de lood-zuur accu's van toen mocht je gaan klooien met zwavelzuur en gedistileerd water.
Maar kwa milieu-technologie is er geen enkele andere technologie zo weinig energiegebruikend per watt/uur-opslag, uitgezonderd gepompte waterkrachtcentrales.
Oud 24 maart 2012, 00:02   #32
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Misschien is water oppompen als potentiële energiedrager toch niet zo'n slecht idee, tenminste als je Bill Gates moogt geloven...

Taking Energy Storage to a Higher Level

Citaat:
This system could help improve the economics of alternative energy, making it a more reliable supplement to fluctuating and peak energy needs. In the developing world, where many remote communities are disconnected from the energy grid, or where the grid is subject to frequent outages, Energy Cache could be a way of creating an affordable, efficient local energy storage solution.

The company has built a prototype that shows it can likely beat the economics of traditional pumped-water storage. It has patented the methodology and is building a full-scale system at a test location.
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:03   #33
Silverfields
Burgemeester

Standaard

http://www.thegatesnotes.com/Topics/...a-Higher-Level

Oud 24 maart 2012, 22:05   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Misschien is water oppompen als potentiële energiedrager toch niet zo'n slecht idee, tenminste als je Bill Gates moogt geloven...
Daarom doen we dat al een paar decennia lang in Coo. Die over het paard getilde rijkeluis loopt 50 jaar achter op de realiteit?
Oud 27 maart 2012, 22:54   #35
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Vergeet batterijen, waterstof, water...hier komt grind op een skilift...

http://gigaom.com/cleantech/the-stor...e-energy-idea/

http://www.youtube.com/watch?v=pvCc_...layer_embedded
Oud 12 juni 2012, 22:52   #36
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Waterstof opslaan in aluminium korrels? Iemand enig idee?

New cleantech co. to power cars with aluminum grains

Israeli company Alchemy Research offers new method to power electric cars using energy stored in aluminum grains.

NoCamels - Israeli Innovation News

http://m.jpost.com/HomePage/FrontPag...83273209&cat=1
Oud 13 juni 2012, 07:21   #37
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op zoek naar herlaadbare batterijen, type D, met een zo groot mogelijke capaciteit en duurzaamheid.

Kijk wat ik vond op mijn zoektocht:

http://www.naturalnews.com/PhotoTour...tteries_1.html

Verder, iemand een goede suggestie voor het onderwerp van mijn zoektocht, liefst gekoppeld aan eigen ervaringen?
Ik gebruik panasonic, de deze
http://batterijenland.nl/panasonic-p...!568!!!3952!NL

Nu veel hangt ook af van je lader, ik heb er 1 waar 4 kanalen inzitten. Dan kan je alle batterijen onafhankelijk opladen en er is ook een optie om je batterijen te ontladen. Je kan van snel tot 24 uur laden waardoor je betere resultaten kan halen.
MAar ken het merk/model niet maar kan je het altijd wel mededelen morgen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 07:51   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom doen we dat al een paar decennia lang in Coo. Die over het paard getilde rijkeluis loopt 50 jaar achter op de realiteit?
Met dat verschil dat het oppompen niet gebeurt door groene energie.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 19:14   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Waterstof opslaan in aluminium korrels? Iemand enig idee?

New cleantech co. to power cars with aluminum grains

Israeli company Alchemy Research offers new method to power electric cars using energy stored in aluminum grains.

NoCamels - Israeli Innovation News

http://m.jpost.com/HomePage/FrontPag...83273209&cat=1
Goed idee, we kunnen dan kerncentrales bouwen om het aluminium te raffineren. Het opslagproces heeft een efficientie < 50%. De helft van de energie gaat verloren bij de raffinage en bij de productie van H2. Bij de omzetting naar mechanisch vermogen gaat dan nog eens 60 �* 70% verloren.
Oud 14 juni 2012, 00:03   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zouden eens een radiator op herlaadbare batterij moeten uitvinden.
Dat zou pas wat zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be