![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De grondwet wordt beschermd door tweederde meerderheid en opeenvolgende legislatuur. Als je de opeenvolgende legislatuur maar vergeet, waarom dan nog vasthouden aan de tweederde meerderheid en wat let de dus volgende legislatuur om per gewone meerderheid de grondwet aan te passen. Waarom daar stoppen, een minderheid is dan ook voldoende. In feite is er geen grondwet meer. het hek is van de dam.
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De nieuwe situatie na het aantreden van het kabinet-Di Rupo heeft N-VA voor een probleem gesteld. Het ontbreekt de partij aan visie en strategie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() [.
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 maart 2012 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dat geval moet men eigenlijk de intellektuele eerlijkheid hebben van te stellen dat men nu eenmaal geen konsekwentie wil claimen in de middelen die het doel heiligen. De diskussie verder opentrekkend vraag ik me trouwens af hoe een zelfstandig Vlaanderen kan verwezenlijkt worden zonder de Nederlandstaligheid in Brussel op te geven. Ik vrees voor het scenario dat Brusssel bij een onderhandelde oplossing tot splitsing een volstrekt derde gewest gaat worden �* part entière. Dat betekent, dat de Vlaamse Gemeenschap NIET meer gaat kunnen meebeslissen over kulturele aangelegenhden. Dat betekent, dat de Brusselaars op een volstrekt demokratische manier - want bij meerdeheid van stemmen - het Nederladstalig onderwijs in hun nieuwe staat zouden kunnen afschaffen of laten uitdoven terwijl er nu een intense vraag naar is. Mijn Leitmotiv indachtig dat steeds de bonus voor de Nederlandstaligheid moet onderzocht worden, pas ik dus voor een onderhandelde oplossing omdat de prijs die men dreigt te moeten betalen veel te groot zal zijn. Dan liever ofwel een status quo. Ofwel een soort van staatsgreep waarbij inderdaad de grondwet wordt terzijde geschoven en (Nederladstalig) Brussel wordt meegetrokken in de nieuwe Vlaamse staat met dan bijvb. faciliteiten voor franstaligen in Brussel. Het worden spannende tijden maar ik houd er mijn hart voor vast. Ik vrees dat de NVA bereid is Brussel te verkwanselen voor Vlaamse onafhankelijkheid. Ze zouden beter meewerken door op demokratische manier de Kulturele Reconquista te bewerkstelligen door de Nederlandstalige scholen in Brussel te verdubbelen. Ik wil daar gerust meer belastingen voor betalen. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 maart 2012 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh juist, als het Vlaamse geld op is en de Anschluss van Vlaams-Brabandenland geregeld. Dan kunnen ze eindelijk de Lebensraum van Parijs wat gaan vergroten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europeanisme is geen vorm van nationalisme dus, dus geen idioot vendelgezwaai met die oerlelijke blauwe sterrenvod? Man, besef je niet hoe belachelijk je hier jezelf maakt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe situatie zorgt er net voor dat de N-VA geen keuze meer heeft.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien bestaat er geen democratie zonder een rechtstaat met een duidelijk afgebakend territorium. Wie kiest tegen de nationale staten, kiest tegen de democratie.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we krijgen er nog wat gratis moralistisch gezwets bovenop! ![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe kan het streven naar vereniging van verschillende volkeren en culturen nationalisme zijn???????????
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 maart 2012 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Waarom heeft de EU dan een eigen vlag en volkslied?? Waarom willen sommige eurogekken dat sporters die blauwe vod op hun sportkledij dragen bij internationale westrijden. Dat is echt typisch kenmerken voor "nationalistische trots".
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 19 maart 2012 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik beschouwde vlaggen en gezang als een bijkomstigheid van nationalistisch gedoe. U maakt er meteen de definitie van nationalisme van. Nooit gedacht dat een forumer dit als nationalisme zou definiëren: ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Lig niet rond de pot te draaien, eurofiel, ge weet donders goed wat ik bedoel. Een stelletje hypocrieten zijn jullie, bijzonder doortrapte hypocrieten zelfs en dan druk ik mij nog zacht uit...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Typische reactie van iemand die zijn aangetoonde ongelijk niet kan toegeven.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat is dit dan..... ![]() http://www.youtube.com/watch?v=vXuhvzbQ5EI Als dit geen "nationalisme" is dan ben ik sinterklaas... Conclusie: Eurofielen zijn dus dikke vette hypocrieten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 20 maart 2012 om 20:39. |
|
![]() |