![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe kan jij dat nu weten? Het kan evenwel zijn dat hij het lastig heeft omdat hij, ondanks alle moeite, niet bijkomt.
![]()
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Waar haal je het dat ik daar iets negatiefs aan vind? Wat ik vooral wilde zeggen is dat de gemiddelde bodybuilder het echt niet "voor de vrouwtjes" doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() De jongen die ik kende was wel bodybuilder (zat ganse dagen in fitness), anders zou ik het hier niet zo omschrijven.
![]() In de fitness kun je nu eenmaal zelf bepalen waar je aan werkt. Sommigen fixeren zich vooral op een gespierde borstkas, en negeren al het andere,met de belachelijke gevolgen van dien.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden u zelfs vetmesten en u wijsmaken dat het u staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Zoals iemand anders al aanhaalde: in bodybuilderskringen wordt er danig gelachen met de zgn. beachboys, die alleen bovenlijf (en dan bij voorkeur armen en eventueel wat borstspieren) trainen. Bij bodybuilden komt trouwens heel wat meer kijken dan gewoon dagen in de fitness zitten: discipline qua rusttijden bijv. en belachelijk strenge eetschema's, zeker tijdens de cut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vreemdgenoeg kreeg ik plots heel veel commentaar dat ik zo gespierd was, zelfs van vreemden. Aflijning heb ik helemaal niet. Maar ik ben noch slungel, noch beachboy, noch bodybuilder, noch dik. Ik heb gewoon een relatief gezond figuur, weinig vet en een normale hoeveelheid spieren. Blijkbaar valt zoiets op (uit persoonlijke ervaring). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Over bodybuilding: dit is echt gruwelijk, absoluut niet sexie en het ziet er inderdaad erg onnatuurlijk en ongezond uit. Het fitnissen kan heel mooi zijn als men ervoor zorgt dat alles in juiste verhouding getraind is; niet teveel, niet te weinig.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ Een groot voordeel is dat je over die workout 40 �* 45 minuten doet, drie keer per week (lees: geen uren in de gym). Het nadeel is dat je een fitness moet vinden waar je deftig kan squatten en deadliften, bij voorkeur eentje waar bekwame mensen je kunnen helpen bij het aanleren van de oefeningen. Verder gewoon veel eten (als je mager bent, zou ik me niet aanvankelijk niet al te veel zorgen maken over de samenstelling van je dieet, hoewel proteïnerijke producten wel noodzakelijk zijn), veel melk zuipen en eventueel af en toe een proteïneshake na de training. Je kan natuurlijk ook altijd gewoon een anabolenkuur volgen tijdens je training, de spieren komen dan eens zo snel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het hangt er ook vanaf hoe oud je bent natuurlijk. Iemand van 20 of 30 zal veel sneller wat spieren bijkweken als iemand van 50. En genetisch zijn we ook niet gelijk : er zijn mensen die snel spieren kweken, en anderen bij wie dat langzaam gaat. Ik hoorde wel eens dat iemand, die gemakkellijk dik word, ook gemakkellijk spieren kweekt... Verder : 20 minuten per dag op die toestellen volstaan om spiermassa te kweken. Je moet wel een programma volgen. Om het simpel te houden, elke dag een andere spiergroep, en één of twee rustdagen inlassen. Goed en voldoende eten, alcohol en stimulerende middelen vermijdden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die commentaar was meestal gewoon knijpen in armen of borst met de uitleg dat ik mooi gespierd ben. Kwestie van net iets beter dan gemiddeld te zijn, dat komt eveneens beter over dan pushen naar iets dat niet eens mooi is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede geef je hem wel erg slecht advies: als hij graag wat minder mager wil worden (waar toch niets op tegen is, daarom moet hij nog geen bodybuilder zijn), dan zijn langeafstandslopen en fietsen wel de slechtste sporten om te gaan doen. Een collega van mij is een ultraloper, zijn bijnaam is Buchenwald. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik zou het liefst, als sport, fietsen. Omdat dit vele nuttige voordelen kan bieden, bv afstanden die ik normaal met de auto doe kan ik dan met de fiets doen. Er wordt zo benzine bespaard. Aangename aan nuttige koppelen, of is het nuttige aan nuttige koppelen? Ook kijk ik graag rond in de streek die ik passeer, en met de fiets heb je veel meer details gezien. Je zintuigen ervaart ook meer: de geluiden, de geuren. Allemaal zaken die je mist als je met de auto bent. Ook worden er eigenlijk niet speciaal bepaalde lichaamsdelen zwaar belast. Enige nadeel, en grote nadeel aan fietsen is dat enkel de benen getraind worden, en niet de armen en buikspieren.
Lopen zal ik zeker niet doen omdat de zware schokken die de knieën telkens moeten opvangen, erg belastend is. Velen hebben later problemen met de knieën. De armen en buikspieren worden ook niet getraind. Ook zie je veel minder om je heen omdat het veel langer duurt. Zwemmen is de ideale sport, omdat alle spieren evenveel worden getraind en niets wordt overbelast, maar dat is daar zo verdomd saai in een zwembad. Ik hou ook echt niet van chloor, en ik vrees de vele parasieten in, om en rond het zwembad. Gaan fitnessen, tja, dat kan mits een goed programma heel goed gaan, maar dit is daar zo saai. Je moet echt met iemand of meerdere personen samen gaan, niet alleen. Ik denk dat het fietsen zal worden en thuis wat trainen aan de borst-spieren, buikspieren en arm-spieren.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou ook beginnen met body building, maar ze hadden geen gewichten die zwaar genoeg waren.
![]() |
![]() |