![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Kris Peeters stelt dat hij niet getrouwd is met de politiek dan is dat de vanzelfsprekendheid uitspreken. Hij is evenmin getrouwd met de CD&V.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een democratie alle gedachten moet kunnen verdragen, ook diegenen die ver van mij en mijn ideeengoed staan. De schoonheid van ons socio kultureel systeem is het rechtstreekse gevolg van de vrucht van het tegenspreekbare debat temidden ons democratisch systeem. Dit debat echter wordt vergiftigd door de democratische manipulatie door de huidige establishment. Het zijn zij die de basisregels van het democratische spel zoals pluralistische pers, gelijkheid van benoemingskansen, enz enz perverteren. Zolang de democratie wordt vergiftigd zal ik snoeihard blijven strijden tegen deze democratische malversaties. Het kan mij geen bal schelen of ik dat temidden van velen doe of helemaal alleen. Ik misprijs de huichelarij waarmee sommigen rücksichtslos claimen deel te willen uitmaken van het anti-Vlaamse systeem om dan, naar zij beloven, plotseling te vervellen in "echte Vlamingen die het systeem gaan veranderen van binnenuit". Ik noem deze gluiperige strategie met haar echte naam......tjeverij.... O ja...nog iets...ik sympathiseer met het VB omdat zij de enige partij is die nooit of te nimmer, n'importe de modder die ze met medewerking van die andere vlaams nationalisten over zich heen heeft gehad, n' importe de mediatieke, juridische en andere valsspelerij tav haar funktioneren, haar core business trouw blijft. Zij vertegenwoordigen als enige partij die democratische basiswaarden die door de postjespartijen dagdagelijks worden geperverterd....
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad mijn stelligste overtuiging dat Vlaanderen pas datgene kan verkrijgen waar het recht op heeft, wanneer de V-partijen een absolute meerderheid behalen (en dan nog, als we De Wever bezig horen over het VB, maar daar wil ik het niet nogmaals over hebben). De CD&V heeft Vlaanderen al zoveel belogen dat men geen enkel heil moet verwachten van die partij, welke mooie woorden men ook in het rond strooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het nu één figuur zijn waar ik wel enige degelijkheid in zie, dan is het wel Peeters. Ik heb hem trouwens al altijd eerder als een technocraat gezien dan een politicus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik ben het volledig met Jan eens!
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peeters is nochtans politicus in een Belgicistische - en dus anti-Vlaamse, partij.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ja, klopt volledig! En binnen die partij vertegenwoordigt hij als een van de weinigen nog de Vlaming. Ik zag hem ook liever in een ander dan een traditionele partij.
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want Peeters is ne Vlaming...
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Zou de publieke stellingname van Peeters niet eerder, of zelfs uitsluitend te maken hebben met de interne strijd aan de top van de CD&V ?
Overwegend dat de andere kopstukken van wat in de nabije toekomst een alsmaar kleiner partijtje lijkt te zullen worden toch wel duidelijk belgicisten zijn ware het niet helemaal ondenkbaar dat zij de invloed en macht van Peeters binnen de partij willen beknotten om zelf vrij spel te hebben bij het bepalen van een zo mogelijk nog meer het staatsregime genegen strategie van de partij. Een zeer geschikt middel daartoe zou zijn om Peeters middels deelname aan de federale regering te “verbranden”. Peeters lijkt mij evenwel niet de domste aller CD&V’ers, en het zou mij dus niet verbazen dat hij bij wijze van tactische zet nu reeds heel openlijk duidelijk maakt dat hij zich niet tot dergelijk voor hem nefast scenario zal lenen. Mij valt het in ieder geval op dat enerzijds Vanackere openlijk als belgicist stelling neemt door nauwelijks omfloerst te stellen dat de invoering van het federalisme volgens hem een “vergissing” was, wijl Peeters zich kort daarna even duidelijk als Vlaamsgezind voorstander van confederalisme tracht te profileren, daarbij zelfs stellend dat hij zo nodig uit de politiek zal stappen als hij geen minister-president kan blijven. Beke daartentegen, die zichzelf bij de regeringsonderhandelingen als belgicist heeft verraden, lijkt zich te hullen in warrige onduidelijkheid, hetgeen er op wijst dat hij het resultaat afwacht van de strijd tussen Peeters en de andere CD&V kopstukken, om dan nadien schijnbaar kordaat een standpunt te kunnen innemen dat het best zijn persoonlijke carrière dient : hij heeft daar alle belang bij, want de vraag is of hij na een waarschijnlijke nederlaag van zijn partij bij de komende gemeenteraadsverkiezingen nog als voorzitter zal kunnen aanblijven, en indien dat niet het geval is, dan zou een “herschikking” van één en ander hem zeer goed uitkomen. Bijvoorbeeld zoiets als Peeters naar de federale regering, en Beke naar de Vlaamse regering, liefst als minister-president tot minstens 2014. Daarmee zou niet enkel zijn politieke loopbaan gered zijn, maar hij zou er tevens zijn fel aangetast blazoen mee kunnen opkrikken middels wat geveinsde Vlaamsgezindheid… |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie Peeters eerder de politiek verlaten, dan van zijn standpunten af te stappen. Hoewel ik het niet uitsluit dat hij naar Europa zou verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Denk ook dat zijn politieke ambities niet verder dan Vlaanderen reiken!
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet niet direct een politieke functie uitoefenen om naar Europa te gaan.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Peeters mag dan nog meester zijn in het bedrijven van de schijn van brave huisvader. Hij is en blijft een voorman van de tjeven. Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Leterme was indertijd ook de integere, vernieuwende en geloofwaardige man die het allemaal eens anders zou doen dan de oude krokodillen - later bleek dit niet meer dan een truc te zijn, om de Vlamingen van een echte Vlaamse stem af te houden. Met Kris Peeters zal het net hetzelfde blijken te zijn. Ik mag hopen dat de Vlaming hier niet zal intrappen, maar de naïviteit is bij sommigen nog steeds groot, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |