![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ze hun zin niet krijgen : Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 4 april 2012 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik als cafébaas zou gezien de omstandigheden , de VRT eveneens in de dagvaardig betrekken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger waren caféruzies opgelost tegen dat ze maandag terug aan het werk gingen. Nu wordt het een item op TV, mèt het optreden van met ONS belastingsgeld gesubsidieerde organizaties die het tegengestelde komen verkondigen van wat de TV beelden laten zien..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch nodigen zij iemand uit om te ontzetten. Dit is voor mij bewust meewerken aan het onterecht in een slecht daglicht stellen van een zaak. Zoiets schreeuwt om schadevergoeding. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Racisme bestaat niet meer in het deurbeleid van portieren, dat kan men niet meer aanwenden als argument, anders was dat café al jaren geleden gesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die cafébaas blonk van zelfvertrouwen, hoogstwaarschijnlijk omdat de aantijgingen te lachwekkend waren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ik heb alle berichten gelezen en ook alle andere berichten.
Mijn dochter zat die nacht in de Carrément. Mijn dochter is half Afrikaans. Ze komt er vaak met vrienden en vriendinnen. Ik heb haar net gebeld en gevraagd hoe dat de situatie is in dat café. Wat ze zegt komt hierop neer: Als het café al vol zit (allochtonen of mensen met een donker tintje zoals mijn dochter en autochtonen) gaan de buitenwippers een tijdelijke selectie doorvoeren bij het binnenlaten van mensen. Een allochtone jongen met vier meisjes kan zonder probleem binnen, maar een groep van jongens waaronder enkele allochtonen wordt dan effe geweigerd. Ze bekijken namelijk de evenredigheid tussen meisjes en jongens. Menige café-uitbater zit min of meer op dat spoor. Wat nefast is voor een café is wanneer de meisjes weggaan omdat er teveel jongens of mannen zijn die hen lastig vallen op een onaangename manier. Mijn zoon mocht ook soms niet binnen in de Rodins. Een gentleman voor vrouwen maar vanwege het kleurtje effe tijdelijk niet. Hij heeft daar nooit een probleem van gemaakt. Ik innerlijk wel. Want als die afgezakte mannekens van Brussel, Antwerpen en Mechelen niet in Leuven kwamen om er eens amok te maken en de vrouwen te ambeteren, dan had hij die weigering nooit gehad. Mijn dochter mag overal binnen. Je moet de slagen van de zweep van de Oude Markt kennen. Mijn broer heeft in een zijstraat van de Oude Markt café gehad. Iedereen was er welkom en ik ben er nog gaan helpen. Jaja, vijf Marokkanen met één cola. En na twee maanden waren de leren zetels op de bovenverdieping kapot gesneden. Het café is falilliet gegaan, wat dacht je. Mijn broer was oh zo vrijdenkend en van marketing had hij geen kaas gegeten. Helaas. Het gaat in Leuven niet om racisme, het gaat om gedrag. En mensen die een kleur hebben maar een fatsoenlijk gedrag in zich hebben betalen het gelag voor mannekens die hun manieren niet kunnen houden. Ik begrijp heel goed dat als je iets uitbaat op de Oude Markt je goed kijkt hoeveel mensen er binnen zitten, wat de verhouding is allochtoon, autochtoon, en de verhouding mannen/vrouwen. Doe je dat niet dan ben je dom bezig en raak je failliet. Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 april 2012 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik die zaak had : no pasaran zonder flinke schadevergoeding. Er zijn ergens grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Zogenaamde slachtoffers zijn een week werkonbekwaam. Op de beelden van de VRT geen builtje te zien.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen liet men ook andersgekleeurden binnen die in een gemengd gezeldschap waren maar niet de monotone tinten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Brave flikken, zal ze leren hoe het wel moet.
![]() Iedereen kan is vallen.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ooit ben ik ook eens geweigerd geweest in een discotheek in Gent. Het had misschien met mijn kleur te maken...
Weet je wat ik gedaan heb? Ik ben naar een andere discotheek gegaan.....! Goed gevonden hé! Zo eenvoudig kan het leven zijn. Laatst gewijzigd door Yous : 4 april 2012 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet er maar opkomen, moeite gaan doen om geld uit te geven in een zaak waar men niet gewenst is...
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verder gaat die ook uit in de Carré. Geen enkel probleem daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trouwens ik heb gezegd misschien... het had ook aan mijn dwaze kop kunnen liggen. Laatst gewijzigd door Yous : 4 april 2012 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Voor de tweede keer in een week is het bedrog van de SPastenzender (vrt) ontmaskerd.
Waren die hongerstakers niet stervende ? Blijkbaar niet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |