Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2012, 12:14   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
...Uiteindelijk komt het altijd neer op 'stem voor mijn partij'.
Tsja. Dat is het nadeel van een volgevreten eigenvolk uit de verkavelingen dat liever een paar dagen naar 'de kust' gaat of het tweede (derde) huis in Frankrijk.

Voor de 'boze' flaminganten hier op het forum spreekt dan nog dat zij nog moeite doen te posten alhier. Verreweg de meeste Vlamingen vinden deelnemen aan het publiek debat al teveel moeite.
Zeker als het geen geld oplevert.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 22:16   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al tientallen keren gelezen hier.
Doe zelf gerust eens de proef. De eerste de beste kaakslagflamingant die hier komt zagen over wat een onrecht den Vlaeminck wordt aangedaan moet je gewoon eens vragen wat er concreet zou gedaan moeten worden tegen dat onrecht.
Uiteindelijk komt het altijd neer op 'stem voor mijn partij'.
Aan wat had u anders gedacht? Bommen gooien of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 00:11   #23
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan wat had u anders gedacht? Bommen gooien of zo?
Creativiteit is nooit een sterk punt geweest in de Vlaemsche beweging.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 09:13   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Creativiteit is nooit een sterk punt geweest in de Vlaemsche beweging.
De manier waarop de huidige staatsorganisatie in mekaar steekt, in al zijn ingewikkeldheid en in al zijn kunde om de boel te blokkeren, getuigt anderzijds van zeer grote creativiteit van de belgicisten.

Hoe simpelere democratie, hoe betere.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 14:24   #25
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

De politici zeggen steeds dat men beschaafd moet omgaan met elkaar: hetzij door onderhandelingen, het bolleke kleuren…
Indien dit niet meer lukt, en het dus het geknoei met o.a. onze stemmen te ver gaat -want er wordt zonder problemen 1 miljoen stemmen aan de kant gezet-, zal de mars naar Brussel moeten komen. Ik maak mij daarover dus geen zorgen, en stel me de vraag wat uw punt is Bolleke Wol.

Wat ik op dit forum ook merk, en daarom ook interessant is, zijn de personen die hun beklag doen nadat ze op de Vlaamse volksverraders hebben gestemd.
Men kan zich vergissen, loyaal zijn… maar mijn stem gaat naar diegene die alle Belgen wederom (grond)wettelijk gelijk maakt, stopt met ontkenning en bedrog, kortom die wil veranderen.
De traditionele partijen willen voor iedereen goed blijven zijn, wat zeer nobel is. Maar de problemen zijn te groot, en er moeten bijgevolg keuzes worden gemaakt. Als ons eigen volk ten onder gaat aan bv. (volks)verraad, welke positief resultaat wordt daarmee bekomen, welke eer?
Ik heb niets tegen anderen. Maar als anderen geen respect tonen voor mij, welk nobel doel heb ik bereikt met mijn bewijs van respect voor hem door ten onder te gaan?

De ingewikkelde staatsorganisatie, die mede de Waalse (grond)wettelijke en discriminerende superioriteit moet in stand houden, heeft dus zijn effect niet gemist. Mensen worden moedeloos.
Vraag 1: hoe gaan we BHV en dit nieuw gerechtelijk gedrocht oplossen?
Vraag 2: indien u van mening bent dat BHV een goede zaak is geworden, zie + citaat beneden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
1) Als alle Belgen bij (grond)wet gelijk zijn, waarom hebben de Walen extra faciliteiten/(grond)wetten nodig rondom Brussel?
Ter verduidelijking: bij de regeringsvorming spraken de Walen altijd over de bescherming van de franstalige rechten in en rondom Brussel. Welke rechten, en waarom?? Of is iedereen dan toch niet zo gelijk voor de Belgische (grond)wet... ?
2) Hoe verklaar je de verdere verfransing, want het zal toch niet zijn omdat de Walen Nederlands willen/kunnen spreken...

Dat u zich bij de situatie neerlegt, en dit dus blijkbaar normaal vindt, is uw gerespecteerde keuze -> waarom? Maar dit is niet de keuze van meer en meer anderen.
Na "Schild en vriend", gaan we straks wederom aan de Gentse universiteiten vechten voor ons recht op Nederlands. Zeer duidelijk NIET op FR bedoelt, maar dit Belgisch Frans lijkt wel een onkruid, een "pest" dat steeds terugkomt en het niet wil begrijpen.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 9 april 2012 om 14:48.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 14:39   #26
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Eigen schuld dikke bult. Het waren de Vlamen die een splitsing van het gerechterlijk arrondissement wilden en nu dat dat bijna een feit is schreeuwen onze Vlaamse rechters in Brussel dat ze hun jobke gaan verliezen.
Niet meer dan juist met nog 7% Vlamingen in Brussel.
Dus "een minderheid " moet zijn smoel houden !

"franstaligen" zijn een minderheid in "uw" Belgie !

Belgie Barst.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 14:42   #27
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De manier waarop de huidige staatsorganisatie in mekaar steekt, in al zijn ingewikkeldheid en in al zijn kunde om de boel te blokkeren, getuigt anderzijds van zeer grote creativiteit van de belgicisten.

Hoe simpelere democratie, hoe betere.
Je moet je misschien eerst eens afvragen wie die structuren gewild hebben. Ja, juist: flaminganten en wallinganten. Als het van de unitaristen had afgehangen (de grote meerderheid in België) was het land gewoon unitair gebleven.
Oud 9 april 2012, 14:49   #28
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Je moet je misschien eerst eens afvragen wie die structuren gewild hebben. Ja, juist: flaminganten en wallinganten. Als het van de unitaristen had afgehangen (de grote meerderheid in België) was het land gewoon unitair gebleven.
What is the language spoken by the majority in your country ?
Juist ja!

Belgie Barst.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 9 april 2012, 14:53   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Belgie Barst.
2
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 14:56   #30
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie Barst.
Wanneer?
Ik heb allang geen geloof meer in de verkiezingen, en het is niet federaal, dus zal weinig uithalen -maar is toch iets.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 9 april 2012 om 14:56.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:10   #31
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Wanneer?
Ik heb allang geen geloof meer in de verkiezingen, en het is niet federaal, dus zal weinig uithalen -maar is toch iets.
Ik weet het ook niet wanneer Belgie zal barsten.
Maar mijn indruk is dat het eraan zit te komen, en het zullen niet de "Vlamingen" zijn die een punt gaan zetten achter Belgie.

Ja ik ben akkoord met uw opmerking betreffende de verkieizingen.
Vlamingen zijn een "klootjesvolk" , maar zelfs domme kloten snappen het wel na een tijdje.

Nog even wachten.
Tiocfaidh ár lá
Tiocfaidh ár lá
Oud 9 april 2012, 19:03   #32
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Oei, gaan de vlinderpartijtjes zelfs de staatsdragende rechters als kiespubliek verliezen?
Aï Aï... ik denk dat ze dan beter de subsidies voor de reclamecampagne van de komende verkiezingen opsparen om de nakende ontslagpremies te kunnen betalen... spijtig genoeg heeft nu net deze regering geen kaas gegeten van besparen
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 19:04   #33
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het ook niet wanneer Belgie zal barsten.
Maar mijn indruk is dat het eraan zit te komen, en het zullen niet de "Vlamingen" zijn die een punt gaan zetten achter Belgie.

Ja ik ben akkoord met uw opmerking betreffende de verkieizingen.
Vlamingen zijn een "klootjesvolk" , maar zelfs domme kloten snappen het wel na een tijdje.

Nog even wachten.
Tiocfaidh ár lá
Het nadeel is... Wallonië zal voorbereid zijn hiervoor, de struisvogels in Vlaanderen helaas niet. Gevolg, Wallonië gaat met onze centen plan W verzilveren, en Vlaanderen blijft drooggezogen achter
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 21:06   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What is the language spoken by the majority in your country ?
Juist ja!
Frans.

Logisch. Elke inwoner van Vlaanderen dient dit op school te leren. Zo willen de Vlaamse bestuurders (incl NVA) dat zelf. En daar komt geen Waal aan te pas.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be