![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus een verschil tussen uitsluiting (daarvoor moet ge al een serieuze parlementaire vertegenwoordiging hebben, om te mogen genieten van een cordon sanitaire ... - en ik zeg dit als niveaan --) Citaat:
Maar daar gaat het allemaal niet over, in deze draad. Het gaat over de criminele nalatigheid van de klassieke machtspartijen. De gewone mens tracht daar iets tegen in te brengen in het kieshokje, maar daar hebben "ze" iets op gevonden: een minderheidsregering aan Vlaamse kant. De vakbonden in sommige stakingsgeile sectoren zijn momenteel de enige die de bevolking echt ter hulp schieten. Alhoewel ... hun gevraagde eisen beperken zich tot hun eigen bus of tram ... niet eens hun eigen thuis ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stellen dat politieke overheden bij elk gewelddelict tekort zouden schieten of hun verantwoordelijkheid niet nemen is niet correct. Stellen (op zijn minst suggereren) dat alle geweld door "goed" bestuur zou verdwijnen is de mensen beliegen. Er bestaan geen geweldloze samenlevingen, en een serene discussie rond het thema is blijkbaar een stap te ver. Verder dan stupide, onwenselijke en onbetaalbare oplossingen zoals op elke straathoek een agent of gewapende controlleurs geraakt men hier niet. Hoe één Brusselse politiezone een individuele gek die ineens doorslaat zou kunnen voorkomen blijft ook een raadsel. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2012 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dom om a priori de mening van een deel van het volk niet te willen horen. Misschien zitten daar wel goede ideeën tussen. (Ze worden wel gehoord. Dankzij hen is het taboe op de "nulbelasting" doorbroken) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De N-VA heeft er zelf voor gekozen om niet mee te doen. In tegenstelling tot de PVDA die uitgesloten wordt op basis van een ondemocratische kiesdrempel. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als niveaan ben ik niet te beroerd om te zeggen dat een groene Brusselaar, Vlaams parlementslid, in deze nu al voor de tweede keer uiterst dicht bij mijn persoonlijke kijk op de zaken zit. Hij kan het natuurlijk vele malen beter formuleren dan ikzelf. titel : De bittere vruchten van het laksisme link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=583ODN8A
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ervan is dat ze niet langer het algemeen belang zien, maar verzinken in een soort eigenbelang. Liever de werkgelegenheid kapot staken dan het gezonde verstand gebruiken. Zich laten vangen door in een systeem te stappen waarmee ze zelf belang hebben dat er meer werkloosheid is. Zoveel vrijgestelden hebben, dat dit een doel op zichzelf wordt om in stand te houden .... Nu, ik heb nog steeds veel sympathie en bewondering voor de naïevelingen van de pvda, maar tegelijk ook ergernis voor hun blindheid. Ik ga een eindje stoppen met met tijd te verspelen in deze en andere draden en wat meer spreken met mensen die niet blind zijn voor de realiteit. Ik ben ook maar ne mens en ik word van jullie drammerig gedroom te moe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() @De schoofzak.
Je bent zo selectief in je citeren. Ga je akkoord met de rest van mijn posts? |
![]() |
![]() |
![]() |