Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2012, 21:45   #21
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
Niettemin vraag ik mij toch af of we naar een cultuur evolueren waar bij elk incident het werk wordt neergelegd, eindeloze steunbetogingen/optochten en een veelvoud aan witte ballonnen en dergelijks stilaan obligaat wordt wil men niet als gevoelloze kikker bestempeld worden.

Ik wil hier niet pleiten voor de onverschilligheid, maar dergelijke evolutie naar een cultuur waar we telkens massaal emotioneel gaan reageren om op het even welk incident lijkt me toch ook niet wenselijk, en dan heb ik het nog niet over de praktische kant van de zaak.
Je zou je evengoed de vraag kunnen stellen of we niet evolueren naar een cultuur waarbij politici telkens beloven "er iets aan te zullen doen" en alles gewoon hetzelfde blijft. Jarenlang. Kan je het de cipiers kwalijk nemen dat ze staken? Zou je het ook niet beu worden na een tijd?

Men zou beter massaal wat politici met karrenvrachten rotte tomaten en eieren gaan bekogelen i.p.v. stille marsen te houden. Misschien dat ze de boodschap dan beter zullen begrijpen.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 22:59   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Ondertussen in het buitenland. Een voetbalspeler sterft aan een hartinfarct. Een hele competitie legt voor een speelweek het werk neer, de luieriken. Het is dus geen typisch Belgisch fenomeen.

Ernstig nu. Een dag het werk neerleggen is niet het gevolg van luiheid. Over het algemeen is het om aan te geven dat iedereen ertoe doet. Meestal ook om een eis duidelijker te stellen; om te laten zien en voelen dat het belangrijk is rekening met hen te houden. Al die arbeiders die af en toe eens ambetant doen zijn onmiskenbaar de motor van onze maatschappij, ook al zijn zij meestal niet de mensen aan het stuur. Staken is hun enige machtsmiddel, als tegenpool van het machtsmiddel dat het kapitaal is.

Een samenleving kan niet vrij zijn als niet ook werknemers dat zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 09:04   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
En dat wilt gij HIER hebben??? Te zot voor woorden

Wel....Ik neem aan dat men ook in de VS eigenlijk geen gevangenissen wilde.
Maar er zijn nu eenmaal steeds meer misdadigers....
Justitie kan het maatschappelijk probleem van "overbodige mensen" niet oplossen,maar wel haar werk doen,dat overtal opsluiten zodra ze lastig gaan doen.....
Ik weet het,het is niet poco,dergelijk taalgebruik,maar we zullen ook aan onze kant van de oceaan de realiteit onder ogen mogen gaan zien...
Tenzij men serieuze ingrepen doet in de bevolking,waardoor iedere mens weer iets KOSTBAARS wordt,in plaats van iets op overtal,zie ik echt geen andere uitweg....(en het is een zeer kortzichtige- en op termijn onhoudbare weg,ik weet het...),strakkere gevangenissen en geen "Ome Harry" personeel meer....

Overigens,in het concrete geval waarover dit draadje begonnen is,heeft blijkbaar ook weer ergens een rechter de rechten van de veroordeelde BOVEN deze van de cipiers geplaatst.Ik hoop dat Minister Turtelboom daar kan ingrijpen...want dit is niet de eerste keer.Haar voorganger,de "wollebol" van Kortrijk heeft blijkbaar niks gerealiseerd,dit probleem bestond nochtans al tijdens zijn wachtronde...

Als "rechters" verklaren "geschokt" te zijn door de omstandigheden in de gevangenissen,dan zouden ze wel beter eerst rekening houden met de belangen van diegenen die er WERKEN,niet de veroordeelden!

Zie je,ik verwacht van alle kanten een beetje "sterk gedrag",want steeds meer van de huidige generatie gevangenen tonen dat!

Laatst gewijzigd door kelt : 15 april 2012 om 09:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 13:30   #24
eno2
Banneling

Standaard

Cipiers hebben een van de meest slecht betaalde en meest stresserende beroepen (en te weinig personeel) en weinig extra's

Dat ze regelmatig staken is dan ook normaal

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2012 om 13:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be