Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 12:30   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Helaas blijkt het ondergrondse verzet totaal niet te helpen. Dat merk je ook op dit forum.
Mensen zijn wel slimmer dan te vallen voor de propaganda van mensen zoals Circe
Oud 16 april 2012, 12:31   #22
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
geduld man, geduld hé.

René van Allo Allo deed toch ook vanalles, en nee, voor de die-hard collaborateurs moet je andere middelen gebruiken dan geweldloos ondergronds verzet.

In feite zijn we nu nog maar in de informatie-fase.
Oud 16 april 2012, 13:41   #23
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mensen zijn wel slimmer dan te vallen voor de propaganda van mensen zoals Circe
Uw definitie van 'slimmer' is zeker niet dezelfde als wat ik er onder versta. Definieer het hoe je wil, ik stel wel vast dat jaar na jaar de modale autochtoon meer en meer tot de vaststelling komt dat I&I een hopelloze zaak is. Zelfs de TV debatten, toch een nest van links, moet dat lijdzaam inzien. Meer en meer stemt rechts. Jez ziet dat niet omdat en blijft zever vertellen zolang er nog een sos rondloopt in de wetstraat, maar vroeg of laat gaan de linkebies helemaal niets meer te zeggen hebben in regeringsonderhandelingen. En dan zou je eens heel erg verschieten vrees ik.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 14:01   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw definitie van 'slimmer' is zeker niet dezelfde als wat ik er onder versta. Definieer het hoe je wil, ik stel wel vast dat jaar na jaar de modale autochtoon meer en meer tot de vaststelling komt dat I&I een hopelloze zaak is. Zelfs de TV debatten, toch een nest van links, moet dat lijdzaam inzien. Meer en meer stemt rechts. Jez ziet dat niet omdat en blijft zever vertellen zolang er nog een sos rondloopt in de wetstraat, maar vroeg of laat gaan de linkebies helemaal niets meer te zeggen hebben in regeringsonderhandelingen. En dan zou je eens heel erg verschieten vrees ik.
Dat 'verschieten' zit er sowieso in. Ligt in 't 'verschiet'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 15:00   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja..Salafi's nemen hun taak ernstig he?
Nu, wanneer mij de Koran aangeboden wordt bedank ik gewoon, al gelezen en verschrikkelijk slecht boek!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 15:30   #26
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..Salafi's nemen hun taak ernstig he?
Nu, wanneer mij de Koran aangeboden wordt bedank ik gewoon, al gelezen en verschrikkelijk slecht boek!
Ik ben zuiniger! ik spaar er tenminste een rol WC papier mee uit.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 15:34   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ge moet al een masochiste zijn om met zulk slecht WC papier uw stroppeke proper te wrijven.

Neen, dan kan je die beter aan Stingray geven, die stookt die op in zijn allesbrandende kachel. Dat heeft meer nut.
Oud 16 april 2012, 15:53   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik zelfs niet met een slecht boek hoor...
Oud 16 april 2012, 16:15   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ge zegt zoiets. Het zou het proces in mijn septische put kunnen onderbreken vrees ik.
Oud 16 april 2012, 16:23   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werden recent gratis zo'n 25 miljoen exemplaren van de koran uitgedeeld:
Citaat:
Islamisten willen in Duitsers 25 miljoen gratis korans in het Duits uitdelen. Nog nooit heeft hun missie-ijver zulke dimensies aangenomen. De veiligheidsautoriteiten maken zich zorgen.

Ibrahim Abou Nagie komt niet echt over als het prototype van een islamistische haatprediker. De zakenman uit Keulen met Palestijnse wortels gaat meestal westers gekleed, met een blouse of een poloshirt en daar overheen een lichtgekleurd colbertjasje. De baard van de 47-jarige is bijgeknipt, als hij predikt, spreekt hij zachtjes en bedachtzaam.
lees vooral verder: http://ejbron.wordpress.com/2012/04/...e-huishouding/
Citaat:
Volker Kauder, de fractiechef van de CDU in het Duitse parlement, liet gisteren in het nieuws de kat uit de zak waarom de politiek bang is voor de uitdeling van korans door Salafisten. Als het boek massaal gratis uitgedeeld zou worden, zou men moeten vrezen, dat het ook weggegooid en bij de vuilnis terecht zou komen – met alle gevolgen van dien. Zie Afghanistan! Zover is het al gekomen in onze Taliban-republiek. Berlijn is net Kaboel!

We zullen er dus niet onderuit komen om op staatskosten extra koranvuilnis detectives in te huren, die in alle afvalbakken van het land op zoek gaan naar weggegooide exemplaren van het heilige boek, deze eruit vissen, kussen, poetsen, met rozenolie besprenkelen en in een plechtige bidprocessie naar de dichtstbijzijnde Salafistenmoskee brengen. Daar zullen de ontwijde korans onder diepe buigingen, knievallen, duizend verontschuldigingen en het verzoek om vergeving aan de imam overhandigd om dan verder shariaconform gerecycled te worden. Just wait and see!
http://ejbron.wordpress.com/2012/04/...an/#more-18174

Als men in Afghanistan begint te moorden omdat er per ongeluk een paar korans tussen het verbrandingsvuil terechtkwamen, terwijl men ze in Pakistan of zoiets uit de riool haalt, afspoelt en laat drogen....

En dan gaan ze er miljoenen exemplaren uitdelen in Duitsland?????

Als dat maar goed afloopt.

Even ernstig: normaal zou zich daar niemand druk over hoeven te maken, maar de realiteit vertelt ons weldegelijk andere dingen!
De Standaard deelde ook gratis korans uit , hier in België. Ik heb er één staan hier. http://forum.politics.be/showthread.php?t=82727
http://forum.politics.be/showthread.php?t=82727

Citaat:
We zullen er dus niet onderuit komen om op staatskosten extra koranvuilnis detectives in te huren, die in alle afvalbakken van het land op zoek gaan naar weggegooide exemplaren van het heilige boek, deze eruit vissen, kussen, poetsen, met rozenolie besprenkelen en in een plechtige bidprocessie naar de dichtstbijzijnde Salafistenmoskee brengen. Daar zullen de ontwijde korans onder diepe buigingen, knievallen, duizend verontschuldigingen en het verzoek om vergeving aan de imam overhandigd om dan verder shariaconform gerecycled te worden. Just wait and see!
Is dat dan hier gebeurd, na die korans van DS (in maart 2007)?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 16:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 16:29   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Standaard deelde ook gratis korans uit , hier in België. Ik heb er één staan hier. http://forum.politics.be/showthread.php?t=82727

Is dat dan hier gebeurd, na die korans van DS?
Heeft u het boek gelezen of enkel in de boekenkast staan?
Oud 16 april 2012, 16:33   #32
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Die heeft u toch al kunnen bekeren ...

De korans uit de standaard waren niet echt wereldnieuws ..en de standaard is niet echt een islamistische organisatie met een bekeringsdrift...en wat er met korans gebeurt is nu een stuk gevoeliger dan 5 jaar geleden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 16:37   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heeft u het boek gelezen of enkel in de boekenkast staan?
Ik had het reeds meer dan 20 jaar geleden gelezen, in Franse (Kasimirski) vertaling. Ik gebruik het DS exemplaar soms om de vertalingen te vergelijken.
Ik kreeg ook een tweetalige Frans-Arabische toegezonden uit Medina (op eenvoudige aanvraag via internet) mooi in blauw leder ingebonden, met goudopdruk op de band. Een compleet andere ordening van de verzen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 16:37.
Oud 16 april 2012, 16:44   #34
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar was toen flink wat protest tegen van moslims omdat je zo'n koran bijv. niet zomaar om het even hoe mag vasthouden, bijv. niet lager houden dan de heup of zoiets, en die Standaardklanten zouden dat allemaal verkeerd doen. Heiligschennis.
Oud 16 april 2012, 16:51   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Daar was toen flink wat protest tegen van moslims omdat je zo'n koran bijv. niet zomaar om het even hoe mag vasthouden, bijv. niet lager houden dan de heup of zoiets, en die Standaardklanten zouden dat allemaal verkeerd doen. Heiligschennis.
En zagen we de verschrikkelijke gebeurtenissen die circe voorspelt gebeuren?

Het protest kwam naar mijn herinnering vooral uit Vlaams Blokhoek (niet onverwacht)

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 16:53.
Oud 16 april 2012, 17:10   #36
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
ha voil�* en van die onreine vrouwen die hun menstruatie hebben en dan gewoon effekes die gazet durven vasthouden!

en inderdaad: toen waren er nog geen honderden doden gevallen omdat ze in Afghanistan een koran of drie bij het afval hadden gegooid om te verbranden.
Oud 16 april 2012, 17:20   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ha voil�* en van die onreine vrouwen die hun menstruatie hebben en dan gewoon effekes die gazet durven vasthouden!

en inderdaad: toen waren er nog geen honderden doden gevallen omdat ze in Afghanistan een koran of drie bij het afval hadden gegooid om te verbranden.
Newsflash! In Afganistan is 't oorlog. Niet alléén dat maar ook:
Few Afghans know reason for war, new study shows

Je krijgt de NATO-vuurkracht over je have en goed, zonder te weten waarom, en dan verbranden ze nog je koran ook, adding insult to injury. Ik begrijp waarom die mensen daar zéér boos zijn. Jij niet? Tsja , empathie is niet iedereen gegeven, lijkt 't.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 17:21.
Oud 16 april 2012, 17:23   #38
Alboreto

Standaard

Citaat:
Uw definitie van 'slimmer' is zeker niet dezelfde als wat ik er onder versta.
Nee, dat heb ik ook al gemerkt.
Oud 16 april 2012, 18:16   #39
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Newsflash! In Afganistan is 't oorlog. Niet alléén dat maar ook:
Few Afghans know reason for war, new study shows

Je krijgt de NATO-vuurkracht over je have en goed, zonder te weten waarom, en dan verbranden ze nog je koran ook, adding insult to injury. Ik begrijp waarom die mensen daar zéér boos zijn. Jij niet? Tsja , empathie is niet iedereen gegeven, lijkt 't.
Ik begrijp dat jij dat begrijpt...
Dat mensen hun leven opofferen als er verbrande korans bij de vuilnis liggen en dat niet doen als er mensen verbrand bij het vuil liggen...dat verschil mijn beste dat begrijp ik..dat heet religieus extremisme...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 19:13   #40
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het reeds meer dan 20 jaar geleden gelezen, in Franse (Kasimirski) vertaling. Ik gebruik het DS exemplaar soms om de vertalingen te vergelijken.
Met die 13 andere koranversies ?
Citaat:
Ik kreeg ook een tweetalige Frans-Arabische toegezonden uit Medina (op eenvoudige aanvraag via internet) mooi in blauw leder ingebonden, met goudopdruk op de band. Een compleet andere ordening van de verzen.
En welke ordening is dan feitelijk de juiste ?
Weten moslims dit zélf wel ?

En tot slot: gezien je de koran al in verschillende talen en versies gelezen hebt, had ik dan eens graag je eigenste mening daarover gelezen, zijnde als ideologisch richtsnoer voor die 300 miljard moslims in dit zonnestelsel.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 april 2012 om 19:13.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be