![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() De saga continues
http://www.standaard.be/artikel/deta...word=bourgeois
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het komt er dus op neer dat een paar gepensioneerde oude ventjes wat macht verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Het erfgoedbeleid in ons land laat vaak te wensen over, zo getuige ook bijvoorbeeld de nog steeds doorgaande vandalisering van kerkinterieuren door priesters die blijkbaar op geen weerstand stuiten. Geert Bourgeois echter pusht ook hard om diezelfde kerken op de meest belachelijke manieren te herbestemmen, zonder oog voor hun architectonische waarde en mogelijk publiek gebruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er nu geen actie ondernomen wordt, zou wel eens kunnen zijn dat toekomstige generaties er anders over denken.: ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 19 april 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Een kerk is een publiek gebouw, en zou dat zo moeten blijven. Er zijn genoeg zaken die je met een kerk kunt doen, zonder te veel te hoeven beschadigen én zonder ze aan iedereen te hoeven onttrekken.
Dure restaurants, hotels of zelfs het extreemste voorbeeld: vol beton gieten. Het vernielt erfgoed en neemt weg van het volk. Trouwens wordt er ook veel geld verloren, omdat het bod van andere kerkgenootschappen vaak wordt genegeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens Koenraad, niet Raf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_beeldenstorm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het tekort aan priesters word wel opgevuld door buitenlandse priesters, die ook betaalt worden door de belastingbetaler. Het word hoog tijd dat al die religies voor hun eigen troep opdraaien. Als er een belasting is waar ik onvoorwaardelijk achtersta, is het gelijk in Duitsland de "Kirchensteuer", maar dan hoog genoeg om alle kosten te dekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Bourgeois is een klungel. Bovendien is hij Vlaams-nationalist. Dat maakt het alleen nog maar erger.
![]() |
#30 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enkele regimes hebben geteerd op geld van de kerk. Het Engelse koningshuis is rijk geworden van kerkelijk bezit, de Franse staat heeft haar nieuw regime gefinancierd en haar oorlog gevoerd met kerkelijk bezit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het niveau van uw bijdragen bereikt elke dag nog hogere graden van diepzinnigheid.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En centjes natuurlijk, die gemakkelijk binnenrollen, aangezien al die commissieleden nog een paar voltijdse jobs te doen hebben.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minister Bourgeois stelt conceptnota ‘Een toekomst voor de Vlaamse parochiekerk’ voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nergens voor nodig. Enkel het volledig onderhoud bij de gelovigen leggen volstaat, dan krijgen ze vanzelf een andere eigenaar en bestemming.
Misschien een goede plaats voor burgemeesters, waar ze wekelijks een preek kunnen houden, over de financiële toestand van de gemeente en hun verwezenlijkingen. Misschien dat ze dan terug vollopen met geïnteresseerden voor gemeentepolitiek en nog democratisch ook. Dat Geert daar nog niet aan gedacht heeft. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat smijten ze hier nu weer binnen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veeg op tijd even het schuim van je lippen hé? Als dat op je toetsenbord druipt, kan je kortsluiting veroorzaken hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta op dit forum bekend als een van de vurigste tegenstanders van religie in het algemeen en katholicisme in het bijzonder, maar zelf ik heb nog nooit een zo volstrekt idiote stelling gelanceerd dat alle kerken zouden moeten afgebroken worden. Misschien toch maar wat rustiger aan doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe Illuminatus.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net toen ik dacht dat we de ergste onnozeliteiten al te lezen hadden gekregen op dit forum...
![]() |
![]() |