Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 09:09   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Concrete voorbeelden mag ik niet geven, aangezien dat volgens mij onder 'persoonlijke aanvallen' zou vallen. Eigenlijk staat het hele forum vol met het afdoen van alle negatieve feiten over N-VA in de media als propaganda, vol met de drang om de stoute berichtgevers het zwijgen op te leggen en te vervangen door 'goede berichtgevers', en die goede berichtgevers zijn zijzelf. Ze geven mij de indruk de vrije meningsuiting aan banden te willen leggen en 'laster van de partij' strafbaar te willen maken als 'oneerlijke concurrentie tussen partijen'. Hoe ze het werkelijk zullen noemen; geen idee.
Onzin, als u voorbeelden kan aanreiken van hetgeen u hierboven schrijft, is dit geen persoonlijke aanval maar feiten.
Oud 18 april 2012, 09:10   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

die echte vlaams nationalistische partij.
Over welke partij heeft u het?
Oud 18 april 2012, 09:12   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Alle kritiek op de N-VA is fout, want de media staan in dienst van de regimepartijen" is niet wat ik noem in discussie treden. Dat valt eerder onder de categorieën 'discussie uit de weg gaan' en 'onnadenkend verdedigen van de grote leiders'.

Open gesprekscultuur: graag, maar niet enkel voor N-VA'ers.

En dat steeds herhaaldelijk roepen dat de media in dienst staan van het regime maakt m.i. duidelijk wat die mensen met de media van plan zijn als zij de plak zouden zwaaien: er echte verdedigers van het regime van maken.
Niet alle kritiek op de N-Va is fout.
Maar kritiek weerleggen is niet hetzelfde als hetgeen u schrijft.
Oud 18 april 2012, 09:13   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag een link van een draad over een artikel waarin N-VA in een slecht daglicht komt waarin niet beweerd wordt dat het media zijn die in dienst van het regime staan, dezelfde kritiek niet geuit zou worden als het bij een andere partij gebeurde of iets anders in die categorie.
Het is aan u om met de bewijzen aan te komen.
Oud 18 april 2012, 09:14   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik dan naar ELKE draad verwijzen waarin ernaar verwezen wordt dat N-VA negatief in de media komt?

Pol Van Den Driessche en Geert Bourgeois hebben zeer recent een/meerdere dra(a)d(en) gekregen. Bij hen werden dergelijke beweringen gedaan.

Hoever moet ik in de tijd teruggaan als 'bewijs'.

Het lijkt me handiger dat jij de bewering onderuithaalt met één verwijzing dan dat ik honderden verwijzingen moet doen. Als ik beweer dat elk van de duizenden konijnen die voor ons te zien zijn wit zijn en jij beweert dat er ook roze konijnen tussen zitten, moet ik dan al die duizenden konijnen één per één aan u laten zien vooraleer je me wilt geloven? Neen, als het zo overduidelijk is dat ik ernaast zit, en er is slechts één (EEN!) link nodig om dat aan te tonen, dan is het nu aan u.
U gaat de discussie uit de weg, iets wat u ons verwijt.
Oud 18 april 2012, 09:15   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt heel zeker. Zelfs bij N-VA zijn er een paar fatsoenlijke mensen, vind ik.

Op dit forum maken de 'niet-fatsoenlijken' echter een gigantisch deel van de N-VA'ers uit. Welke reden is er om aan te nemen dat de verhoudingen 'in totaal' anders liggen? Wat moet ik als nulhypothese nemen? Het enige observeerbare of iets dat helemaal nergens op steunt?
U veralgemeent dus.
Genoteerd!
Oud 18 april 2012, 09:20   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste N-VA'ers, die een dubbele draad opstarten als de eerste niet de juiste propaganda bevat,

Gaan jullie ook een minister van Propaganda inschakelen indien jullie een absolute meerderheid zouden krijgen? Dan kunnen jullie elke berichtgeving wijzigen; kwestie van geen mogelijkheid te hebben dat mensen kritiek op jullie beleid zouden kunnen uiten.

Als ik het soort volk waar de N-VA mee volzit bezig hoor, dan sluit ik een stem van mij voor die partij DUBBEL uit. Een eerste keer omdat de ideeën van de partaai me te asociaal en kortzichtig zijn. Een tweede keer omdat het volk dat de partaai bevolkt me, eufemistisch uitgedrukt, geen betrouwbare indruk geeft.

Los van de ideeën, hoe kan je zo'n bende in vertrouwen nemen?
Propaganda is net iets anders dan communicatie of informatie.

Als een titel van een draad propaganda bevat, zoals je aanhaalt in je eerste zin van je openingspost, dan is er een probleem van neutraliteit van gespreksonderwerp.
In wezen is dit een open uitnodiging om tegengas te geven, en wel in de juiste hoeveelheid. (boekje van Mao: als je een kromme ijzeren staaf wilt recht trekken, dan moet je iets verder trekken dan de rechte lijn die je wilt bereiken)

Hoe droger/neutraler de titel, hoe moeilijker het is om een reden te hebben om een alternatieve draad op te starten; want het kan bijna niet anders dan dat het dan exact een dubbele draad is. Hetgeen tegen de forum-reglementen is.

Een minister van propaganda invoeren, lijkt me een extreem-linkse techniek die met graagte toegepast werd in o.a. de sovjet-USSR.

Een nieuwe alternatieve draad openen, is nog iets anders dan 'elke berichtgeving wijzigen' (jouw woorden hierboven).

Verder zeg je dat in die hypothese je jezelf dubbel uitsluit om ooit op de nva te stemmen.
Je moet je helemaal niet dubbel uitsluiten. Eénmaal uitsluiten is meer dan genoeg.
Ik zou zelfs liefst hebben dat jij nooit op de nva zou stemmen. Ik vind dat we jou niet nodig hebben. Tenzij in de oppositie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:46   #28
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
om op je vraag te antwoorden: ja hoor, wij gaan een minister van Propaganda invoeren en de eerste die de mond zal gesnoerd worden, zal jij zijn

voor de slechte verstaanders (en die zullen er wel zijn) dit was dus sarcasme hé.

vanwaar in feite die schrik voor verandering? zijn jullie echt zo aartsconservatief??
Welke verandering? De NVA is rechts-conservatief en zit vol tsjevenstreken... Oude wijn, nieuwe zakken.
Oud 18 april 2012, 10:48   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Welke verandering? De NVA is rechts-conservatief en zit vol tsjevenstreken... Oude wijn, nieuwe zakken.
wel dan, waarom dan die schrik??
Oud 18 april 2012, 11:00   #30
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel dan, waarom dan die schrik??
Waarom gaan jullie er zo graag van uit dat we "schrik" hebben? Weerzin en schrik zijn 2 verschillende dingen.
Oud 18 april 2012, 11:03   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom gaan jullie er zo graag van uit dat we "schrik" hebben? Weerzin en schrik zijn 2 verschillende dingen.
wel dan, waarom die weerzin?
Oud 18 april 2012, 11:08   #32
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel dan, waarom die weerzin?
Voor mij omdat het een te rechtse partij is, ik een hekel aan nationalisme heb...
Oud 18 april 2012, 11:33   #33
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoge bomen vangen veel wind. Moeten ze maar tegen kunnen. Zoniet, worden ze omvergeblazen of moet men ze kortwieken. Zo eenvoudig is dat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 11:36   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij omdat het een te rechtse partij is, ik een hekel aan nationalisme heb...
dat is waarom je een tegenstander bent, maar waarvan die weerzin, wat iets emotioneels is.
Oud 18 april 2012, 11:41   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overbodige mededeling misschien, maar dat gevoelen van weerzin is wederzijds, omdat er te linkse partijen zijn. Mijn hekel aan nationalisme is iets genuanceerd: ik heb alleen een hekel aan Belgo-nationalisme, en niet aan Vlaams- en Europees-nationalisme.

Er zijn voor mij ook te rechtse partijen. Daarom voel ik me goed bij de nva, omdat dat een centrum-rechtse partij is.

Bovendien weet ik dat linkiewinkies alleen maar tegen Vlaanderen zijn, uit berekendheid. Omdat ze hun karretje aan de in Wallonië sterkere PS kunnen hangen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 11:49   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste N-VA'ers, die een dubbele draad opstarten als de eerste niet de juiste propaganda bevat,

Gaan jullie ook een minister van Propaganda inschakelen indien jullie een absolute meerderheid zouden krijgen? Dan kunnen jullie elke berichtgeving wijzigen; kwestie van geen mogelijkheid te hebben dat mensen kritiek op jullie beleid zouden kunnen uiten.

Als ik het soort volk waar de N-VA mee volzit bezig hoor, dan sluit ik een stem van mij voor die partij DUBBEL uit. Een eerste keer omdat de ideeën van de partaai me te asociaal en kortzichtig zijn. Een tweede keer omdat het volk dat de partaai bevolkt me, eufemistisch uitgedrukt, geen betrouwbare indruk geeft.

Los van de ideeën, hoe kan je zo'n bende in vertrouwen nemen?
Daar komt nog bovenop dat de verdedigers van de niveanen op dit forum iedereen die wat te veel kritiek uit op de partaai afdoen als een "trol" en dat ze mensen die na de toekenning van dat lemma tòch nog kritiek blijven uiten, genegeerd worden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 11:52   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus daarom moet de N-VA met alle middelen bestreden worden?
Dus daarom is de beschadigingspolitiek bezig?
Oud 18 april 2012, 11:52   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk jongen, natuurlijk.
Oud 18 april 2012, 11:53   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar komt nog bovenop dat de verdedigers van de niveanen op dit forum iedereen die wat te veel kritiek uit op de partaai afdoen als een "trol" en dat ze mensen die na de toekenning van dat lemma tòch nog kritiek blijven uiten, genegeerd worden...
Dag Raf, wakker?
Oud 18 april 2012, 11:54   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dag Raf, wakker?
Nee, ik slaapsurf...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be