Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 16:23   #21
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
lulkoek van uw kant.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:24   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
lulkoek van uw kant.
Ik heb net het tegenovergestelde aangetoond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:29   #23
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar hebben we het al over gehad stuyck, als je als ingenieur na 20 jaar nog niet meer verdient als een ambtenaar, 2 mogelijkheden:

- of je bent een slechte onderhandelaar.
- of je bent een prutser die onder zijn mogelijkheden functioneert.
Dat is dus secundum quid.
Want u kent mij helemaal niet, en we waren met minstens 2 mensen met een vergelijkbaar loon op dit forum aanwezig. In humo staat een burgerlijk ingenieur architect en die verdient zelfs nog veel en veel minder dan ik.
In de privé als je ondermaats presteert wordt je buitengegooid en er wordt sowieso niemand aangenomen om beneden zijn niveau te werken uit vrees dat het zou afbollen zodra die een job op niveau heeft gevonden.

Zou het niet kunnen dat jullie beiden niet genoeg met de voeten op de grond staan om te weten hoe het er buiten de ambtenarij aan toegaat ?

Wat voor werk doet u Jack ?
Aan Raf moet ik het al niet vragen want die wil toch niets zeggen.
Oud 18 april 2012, 16:30   #24
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb net het tegenovergestelde aangetoond.
ja op www.rafheeftgelijk.be zeker.
Mijn linkjes werken voor meerdere functies. Iedereen kan het voor zichzelf uitrekenen en vergelijken met het huidige inkomen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 april 2012 om 16:31.
Oud 18 april 2012, 16:40   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn linkjes werken voor meerdere functies.
Maar niet voor alle functies. L�*ng niet voor alle functies...

Secundum quid dus.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 april 2012, 16:45   #26
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar niet voor alle functies. L�*ng niet voor alle functies...

Secundum quid dus.
Voor alle functies bij de vlaamse overheid.
Dat zijn er veel, heel veel.
De mensen kunnen op die site gemakkelijk controleren dat is ook het doel van die site.

Statistische significantie, zoek dat maar even op.

U hebt in alle geval niets weerlegt. Ik hoop dat mensen zelf controleren adhv die link en hun resultaten met de verschillen posten. Meer of minder dan een ambtenaar en hoeveel. Het is namelijk niet zo dat omdat een informaticus bij de overheid meer verdient dat ik dan zomaar kan besluiten dat dit bij alle functies zo is. Maar het is in alle geval toch al 1/0
Oud 18 april 2012, 16:47   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Deze morgen in de ochtend op Radio 1 zei Van Quick dat hij de verschillende pensioenstelsels niet wil veranderen. Enkele maanden eerder sprak hij heel andere taal en wou hij naar 1 stelsel gaan.
Quicky erkende dat statutaire ambtenaren een veel hoger pensioen hebben dan zelfstandigen en mensen uit de privésector maar hij antwoordde dat de mensen uit de privé en zelfstandigen maar moeten sparen (groepsverzekering, pensioensparen, levensverzekering, etc) om zodoende later hetzelfde pensioen te hebben als een ambtenaar.
Ik vind dit toch vreemd aangezien ambtenaren ondertussen op hetzelfde loonniveau zitten.
Mijn vraag aan quicky : 2 personen de ene ambtenaar (A) en de andere uit de privé (B) met dezelfde kwalifikaties en hetzelfde loon laten wij zeggen 2.200 Euro netto/maand.
Ze worden beiden 90 jaar en genieten dus 25 jaar van hun pensioen.
Persoon A geniet 1.875 Euro pensioen per maand en persoon B 1.200 Euro/maand. Ik ben niet goed in aniënniteitsberekeningen maar persoon B moet ongeveer 400.000 Euro zelf bijeensparen.
a/ hoeveel moet persoon B maandelijks van zijn loon sparen om hetzelfde
pensioen als A te hebben?
b/ de meeste mensen uit de privé hebben gemiddeld een netto-inkomen van 1.400/maand, hoeveel moeten die van hun loon sparen om eenzelfde pensioen te behalen als hun collega's ambtenaar met hetzelfde loon?
c/ hebben ambtenaren gespaard voor die veel hogere pensioenen en in welke kassen is dat geld geplaatst?
d/ hebben privémensen een laag pensioen om de ambtenaren hun dikke pensioenen mee te betalen?
e/ de belangrijkste vraag : hoe lang aanvaarden de mensen uit de privé en de zelfstandigen deze situatie nog?
f/ waarom heeft Quick zijn kar gekeerd? angst voor overheidsvakbond en vasthouden aan geld en macht?
Als je één vijfde tot een vierde minder verdienen hetzelfde loonniveau vindt. Geef me dan maar één vierde van je loon want dat is wat ik minder verdien dan iemand uit de privé.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 april 2012 om 16:49.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 17:00   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als je één vijfde tot een vierde minder verdienen hetzelfde loonniveau vindt. Geef me dan maar één vierde van je loon want dat is wat ik minder verdien dan iemand uit de privé.
Ik geloof ten stelligste dat ambtenaren gewoon niet weten hoe de lonen in de privé liggen. Terwijl wij die van ons op bijvoorbeeld die site kunnen uitrekenen en dan vergelijken. U hebt geen vergelijking tenzij je vergelijkt met een topmanager.
Oud 18 april 2012, 17:15   #29
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof ten stelligste dat ambtenaren gewoon niet weten hoe de lonen in de privé liggen. Terwijl wij die van ons op bijvoorbeeld die site kunnen uitrekenen en dan vergelijken. U hebt geen vergelijking tenzij je vergelijkt met een topmanager.
Ik ben treinbestuurder en wij weten dat wel want wij praten soms met elkaar en er zijn mensen die in de privé zijn gaan solliciteren en omgekeerd. Privétreinbestuurders met dezelfde anciënniteit als ik verdienen een pak meer. Maar ik klaag daar niet over. Bij mij gaat erondermeer van mijn loon om eerder op pensioen te kunnen. Helaas heb ik meer dan tien jaar in de privé gewerkt dus ik zal sowiso even lang als een privétreinbestuurder moeten werken wil ik niet in de meest slechte situatie van het gemengde pensioen terecht komen.
Spijtig genoeg zijn ze de job zo aan het veranderen dat geen mens met zijn volle verstand die job gaat blijven doen na zijn 40ste want dat hou je echt niet vol tot na je 60ste en vermits je na je 40ste tegenwoordig al vrij kansloos bent op de arbeidsmarkt ... we kunnen niet allemaal baas worden

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 april 2012 om 17:16.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 17:16   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oud 18 april 2012, 17:30   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebben we het al over gehad stuyck, als je als ingenieur na 20 jaar nog niet meer verdient als een ambtenaar, 2 mogelijkheden:

Of die ambtenaar heeft een te hoog loon , gezien de markt, voor de prestaties die hij levert .
Dat kan ook hé Jack.
Niettemin in de toekomst zal het pensioen van de ambtenaar dalen en dat van werknemers en zelfstandigen stijgen.
Belgische ambtenaren hebben zowat de hoogste pensioenen van Europa en werknemers en zelfstandigen de laagste van Europa. Ge moet geen genie zijn om te zien dat er een correctie gaat komen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 17:43   #32
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben treinbestuurder en wij weten dat wel want wij praten soms met elkaar en er zijn mensen die in de privé zijn gaan solliciteren en omgekeerd. Privétreinbestuurders met dezelfde anciënniteit als ik verdienen een pak meer. Maar ik klaag daar niet over. Bij mij gaat erondermeer van mijn loon om eerder op pensioen te kunnen. Helaas heb ik meer dan tien jaar in de privé gewerkt dus ik zal sowiso even lang als een privétreinbestuurder moeten werken wil ik niet in de meest slechte situatie van het gemengde pensioen terecht komen.
Spijtig genoeg zijn ze de job zo aan het veranderen dat geen mens met zijn volle verstand die job gaat blijven doen na zijn 40ste want dat hou je echt niet vol tot na je 60ste en vermits je na je 40ste tegenwoordig al vrij kansloos bent op de arbeidsmarkt ... we kunnen niet allemaal baas worden
Bestaat dat dan een privé treinbestuurder ?
Oud 18 april 2012, 17:45   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor goederenvervoer wel dacht ik.
Oud 18 april 2012, 19:00   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dus secundum quid.
Want u kent mij helemaal niet, en we waren met minstens 2 mensen met een vergelijkbaar loon op dit forum aanwezig. In humo staat een burgerlijk ingenieur architect en die verdient zelfs nog veel en veel minder dan ik.
In de privé als je ondermaats presteert wordt je buitengegooid en er wordt sowieso niemand aangenomen om beneden zijn niveau te werken uit vrees dat het zou afbollen zodra die een job op niveau heeft gevonden.

Zou het niet kunnen dat jullie beiden niet genoeg met de voeten op de grond staan om te weten hoe het er buiten de ambtenarij aan toegaat ?

Wat voor werk doet u Jack ?
Aan Raf moet ik het al niet vragen want die wil toch niets zeggen.
Ik weet zeer goed hoe het er buiten de ambtenarij aan toe gaat.
Ik werk voor de overheid. Ik ben docent (specialiteit doet er niet toe, iedereen wordt evenveel betaald...)
Onlangs nog een gesprek met een net gepensioneerde oom gehad, ingenieur.
Kreeg via zijn contacten die hij jarenlang heeft opgbouwd de kans om in Mexico mee te werken aan het opstarten van hoogovens, voor 5000 € per week...

Zijn wettelijk pensioen is voor hem wat zakgeld...
Mijn loon is voor hem een lachertje.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:06   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk voor de overheid. Ik ben docent (specialiteit doet er niet toe, iedereen wordt evenveel betaald...)
Kreeg via zijn contacten die hij jarenlang heeft opgbouwd de kans om in Mexico mee te werken aan het opstarten van hoogovens, voor 5000 € per week...

Docent in het leger ?
Wat geef je dan Jack ?
Oud 18 april 2012, 19:08   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Docent in het leger ?
Wat geef je dan Jack ?
Sorry, geen commentaar.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:18   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag is maar of ge hiervoor in de privé wil gaan werken. Want de negenproef zegt toch wel wat anders. Het is drummen voor een job bij de overheid, en in de privé zit het vol met knelpuntberoepen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:29   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interesse?

5 Treinbestuurders (M/V)

3 (INTER)NATIONALE TREINBESTUURDERS GOEDERENVERVOER
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:41   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

De meeste ingenieurs komen nooit aan die bruto bedragen en het zijn geen prutsers.

In tegendeel. De overgrote meerderheid van de vlaamse bedrijven kan zulke lonen gewoon niet betalen (KMO's weet u).

En ik zou die mensen geen prutsers noemen, want aangzezien u militair bent, vermoed ik dat u het concept werken vreemd bent.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:48   #40
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

En dat is uw contact. Iemand die 5000 Euro per week verdiend ?
En dat is dan voor u representatief voor iedere ingenieur ?
U toont niet echt aan dat u zeer goed weet wat er in de privé gebeurt.
In 1992 werkte er bij Alcatel Lucent nog ongeveer 8000 man.
Nu met moeite nog 2000 man en dat is dan nog na de fusie met Lucent. Vroeger was het enkel Alcatel.
Hetzelfde verhaal zie je bij andere grote ondernemingen zoals Agfa Gevaert.
Blijkbaar ook bij Bekaert, ...

Denkt ge nu echt dat ik door onderhandeling het 4 voudige zou kunnen verdienen ? En denkt ge nu echt dat iedere gemiddelde ingenieur dat heeft ?

Het zit op Alcatel vergoort van de ingenieurs en als die allemaal slecht betaald zouden zijn dan blijven die niet hoor.
En prutsers zijn het al evenmin.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 april 2012 om 19:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be