![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u van Groot-Nederland? OK? | |||
ja, Vlamingen behoren ook tot de Nederlandse natie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
ja, al zijn Vlamingen en Nederlanders 2 naties |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
ja, al bestaat Groot-Nederland uit vele naties als de Vlamingen, Brabanders, Friezen, Hollanders, Limburgers,... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 26,32% |
ja, anders... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
nee, Vlamingen behoren tot 1 natie, maar om socio-economische redenen is het niet wenselijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
nee, Vlamingen en Nederlanders zijn 2 naties |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
nee, de Vlaamse naties (Vlamingen, Brabanders en Limburgers) passen niet bij de Nederlandse naties (Hollanders, Gelderlanders, Friezen,...) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
nee, anders... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederland moet Vlaanderen worden is de leuze! ![]()
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er blijft wel de bijna natuurlijke houding van de franstaligen om de nederlandstaligen ( Vlamingen / Hollanders) als één pot nat te beschouwen. Politiek en economisch hebben ze al schrik voor een minorisatie ten opzichte van zo’n 5,6 miljoen Vlamingen. Hoe gaan ze hun drempelvrees overwinnen wanneer ze geconfronteerd worden met 21 miljoen nederlandstaligen? Een ander punt betreft Nederland. Het is een zeer centralistisch ingesteld land (politiek gezien bestaat het enkel uit de Hollandse Randstad) en het heeft een te groot (?) overwicht in élk samenwerkingsverband. Zelfs voor het slagen van “maar” een confederatie is het misschien wel interessant dat Nederland eerst meer Nederland, en minder Holland wordt. M.a.w. moet Nederland niet eerst zelf een federale structuur krijgen ? |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() voor alle duidelijkheid:
Heel-Nederland: Frans-Vlaanderen, Vlaanderen en Nederland Groot-Nederland: Frans-Vlaanderen, België en Nederland Bourgondische Nederlanden: Luxemburg en kleine gebieden in Duitsland er bij. Diets Imperium: al dat met de kolonies. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De laatste twee zijn ietwat stoffige Verdinaso-termen, met de rijksgedachte hebben ze weinig te maken, omdat Van Severen na zijn derde evolutie de Walen en Picardiërs als (geromaniseerde) Dietsers beschouwde. Een Rijk is supranationaal.
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Als er nadien een hereniging plaats kan hebben tussen Groot-Nederland en Wallonië, zal ik me daar zeker niet tegen verzetten, in tegendeel. Een tweede praktisch punt is gewoon dat Vlaanderen en Nederland gewoon meer gemeen hebben dan Wallonië en Vlaanderen. Ga je eenzelfde beleid voeren op gebied van bv. wegenbouw? Ik niet hoor. Bovendien zullen de Walen de confederale staatsstructuur niet aanvaarden. Ze hebben bovendien al 2X hun secessie van het noorden uitgevoerd...
![]() |
#28 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#29 | ||||
Burger
|
![]() Globaal bekeken volg ik je in jouw Nederlandsgezinde redenering, maar
Citaat:
Citaat:
De wens is de vader van de gedachte, en jij wenst blijkbaar dat 400 jaar gescheiden ontwikkeling nooit heeft plaats gevonden. De realiteit is helaas anders. Als jij een confederatie tussen NL en VL wil zien slagen, zal je toch iets meer met de beide voeten op de grond mogen staan. “Vreemde Buren” van D. J. Eppink kan daar misschien bij helpen. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |