![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En maak u geen illusies, als een van vakbonden niet genoeg representativiteit heeft, is't gedaan en vliegen ze buiten... Zo simpel is het.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor type mensen zijn dat ? Eigenaardig, in ons bedrijf vraagt de baas dat IEDEREEN zou stemmen. Waarom ? Omdat hij dan een beter overzicht heeft van wat er leeft onder z'n mensen De 2 grote vakbonden zijn bijna overal representatief. (Werk jij zélf in een bedrijf als werknemer ?) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hopelijk gaan de bazen in het bedrijf waar je werk wat "sleutelen" aan je verloning, de voordelen en rechten,... waarvan je meegeniet dankzij vakbondswerking. Ondankbare honden verdienen niet beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Wat mij interesseert : als je niet stemt of ongeldig of blanco, is dat hetzelfde als bij pakweg federale verkiezingen ?
Maw. je signaal als werknemer wordt 5 minuten opgemerkt (oeh, nogal veel blanco en ongeldig), en daarna wordt er voor de volgende x jaar geen rekening mee gehouden ? In dat geval vind ik blanco stemmen niet echt een goede zet. Voor ABVV of ACV zou ik niet willen stemmen, die dieven hebben al genoeg gestolen met Arco en Ethias.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Blijft dus enkel nog ACLVB over of nog andere op sommige plaatsen, afhankelijk van de onderneming. Maar wat gebeurt er als ik blanco stem of niet ga stemmen, en stel dat velen dat doen, zijn er dan minder afgevaardigden of zijn het er gewoon even veel en zijn het de mensen die wel stemmen die de verdeling daarvan bepalen ? Ik wil wel afstraffen, maar als het is zoals bij parlementsverkiezingen dan voelen ze dat helemaal niet.
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Het aantal geldige stemmen staat los van het aantal afgevaardigden, dat laatste staat vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() In de wet staat ook dat deelnemen aan de verkiezingen verplicht is (m.a.w. er is opkomstplicht voor
de werknemers). In praktijk zijn er echter geen sancties voor wie niet komt opdagen. De wet formuleert de deelname als een verplichting om te verhinderen dat men een ‘overeenkomst’ zou sluiten tussen werkgever en werknemers om in ruil voor bvb enkele verlofdagen geen sociale verkiezingen te organiseren. Doordat de wet als een verplichting is geformuleerd kan men hier contractueel niet van afwijken. Mij zien ze daar zeker niet !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |