Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2004, 10:41   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bullshit! Een kringloopwinkel is geen overheidsinstelling omdat zij toelagen ontvangt van de overheid. Je vergelijking met het OCMW slaat dus NERGENS op. Een kringloopwinkel is een onafhankelijke organisatie en als zij het opportuun acht om een politiek standpunt in te nemen, is dat haar goed recht.
Toch wel, daar de sociale economie waarin de Kringloopwinkels passen eigenlijk bijna volledig met belastingsgeld wordt gedragen. Indien de Kringloopwinkels eigen politieke standpunten wil innemen, dan moet ze ook consequent en bedanken voor het overheidsgeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 10:44   #22
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Toch wel, daar de sociale economie waarin de Kringloopwinkels passen eigenlijk bijna volledig met belastingsgeld wordt gedragen. Indien de Kringloopwinkels eigen politieke standpunten wil innemen, dan moet ze ook consequent en bedanken voor het overheidsgeld.
Akkoord, met dien verstande dat eens het Blok aan de macht zou komen, er dan massaal wordt geprotesteerd als het diezelfde kringloopwinkels willen afschaffen omdat het niet past in hun "sociale economie".
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 10:44   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er "klachten" binnenlopen bij de politie over een tafereel dat duidelijk een aanklacht is tegen het Vlaams Blok, dan is het vrij duidelijk vanuit welke hoek die "klachten" zijn binnengelopen. Ik heb daar geen politieverslag voor nodig. Als jullie dus persé de aandacht willen afleiden door een dergelijk welles-nietes spelletje, dan doe je dat maar zonder mij. Voor mij is het duidelijk vanuit welke hoek die "klachten" gekomen zijn.
Misschien uit welke hoek, maar u heeft niet kunnen aantonen dat het Vlaams Blok als partij klacht heeft neergelegd. En juist dat suggereert u. De klachten kunnen evengoed van VB-kiezers gekomen zijn... Feit is wel dat de politie de klachten ernstig heeft genomen en juist opdracht heeft gegeven de zaken te verwijderen. U moet uw pijlen dan niet richten op het Vlaams Blok, maar blijkbaar op de politie die volgens u op de een of andere manier onder een hoedje heeft gespeeld met het Vlaams Blok. Immers, mocht er niets van aan zijn, dan had de politie de klacht maar zonder gevolg moeten laten...
Oud 27 juni 2004, 10:48   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bullshit! Een kringloopwinkel is geen overheidsinstelling omdat zij toelagen ontvangt van de overheid. Je vergelijking met het OCMW slaat dus NERGENS op. Een kringloopwinkel is een onafhankelijke organisatie en als zij het opportuun acht om een politiek standpunt in te nemen, is dat haar goed recht.
Je kent duidelijk geen reet van kringloopwinkels af. Het merendeel van die winkels is zelfbedruipend. De subsidie vanwege de overheid bestaat voornamelijk uit vrijstellingen of verminderingen van sociale zekerheidsbijdragen. Ze worden dus helemaal niet "bijna volledig met belastingsgeld gedragen" zoals jij beweert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 10:48   #25
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:

Je kent duidelijk geen reet van kringloopwinkels af. Het merendeel van die winkels is zelfbedruipend. De subsidie vanwege de overheid bestaat voornamelijk uit vrijstellingen of verminderingen van sociale zekerheidsbijdragen. Ze worden dus helemaal niet "bijna volledig met belastingsgeld gedragen" zoals jij beweert.
Een beetje zoals voetbalclubs ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 10:49   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als er "klachten" binnenlopen bij de politie over een tafereel dat duidelijk een aanklacht is tegen het Vlaams Blok, dan is het vrij duidelijk vanuit welke hoek die "klachten" zijn binnengelopen. Ik heb daar geen politieverslag voor nodig. Als jullie dus persé de aandacht willen afleiden door een dergelijk welles-nietes spelletje, dan doe je dat maar zonder mij. Voor mij is het duidelijk vanuit welke hoek die "klachten" gekomen zijn.
Misschien uit welke hoek, maar u heeft niet kunnen aantonen dat het Vlaams Blok als partij klacht heeft neergelegd. En juist dat suggereert u. De klachten kunnen evengoed van VB-kiezers gekomen zijn... Feit is wel dat de politie de klachten ernstig heeft genomen en juist opdracht heeft gegeven de zaken te verwijderen. U moet uw pijlen dan niet richten op het Vlaams Blok, maar blijkbaar op de politie die volgens u op de een of andere manier onder een hoedje heeft gespeeld met het Vlaams Blok. Immers, mocht er niets van aan zijn, dan had de politie de klacht maar zonder gevolg moeten laten...
Kronkel, kronkel, kronkel,...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 juni 2004, 10:52   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan mag u ons eens zwart op wit bewijzen dat de klacht door de Kortrijkse afdeling van het Vlaams Blok werd neergelegd.

In ieder geval was het niet het Vlaams Blok die tot de verwijdering overging, maar wel gebeurde die op bevel van de politie. Mocht de klacht niet gegrond zijn (wat u ook suggereert), dan had de politie die zaak maar zonder gevolg moeten laten. Dat er wel gevolg aan werd gegeven, toont aan dat er weldegelijk iets mis was.
Oud 27 juni 2004, 10:52   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan mag u ons eens zwart op wit bewijzen dat de klacht door de Kortrijkse afdeling van het Vlaams Blok werd neergelegd.

In ieder geval was het niet het Vlaams Blok die tot de verwijdering overging, maar wel gebeurde die op bevel van de politie. Mocht de klacht niet gegrond zijn (wat u ook suggereert), dan had de politie die zaak maar zonder gevolg moeten laten. Dat er wel gevolg aan werd gegeven, toont aan dat er weldegelijk iets mis was.

Citaat:
Oud 27 juni 2004, 10:56   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En wat helemaal geen antwoord is op de vraag...
Oud 27 juni 2004, 10:56   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat ze dat deden, Jan.

Citaat:
Oud 27 juni 2004, 10:57   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
En nooit heb ik gezegd dat u dat deed; wel dat u het suggereerde.

Citaat:
Het Vlaams Blok ijvert voor vrije meningsuiting, maar wel enkel voor zichzelf...
Oud 27 juni 2004, 10:59   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En nooit heb ik gezegd dat u dat deed; wel dat u het suggereerde.

Citaat:
Het Vlaams Blok ijvert voor vrije meningsuiting, maar wel enkel voor zichzelf...
Dat is wat jij erin wil lezen, Jantje, zoals gewoonlijk

Citaat:
Oud 27 juni 2004, 11:02   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn. We zijn gekomen waar we moeten zijn: uiteindelijk heeft uw laatste zin niets te maken met de hele zaak.
Oud 27 juni 2004, 11:06   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Fijn. We zijn gekomen waar we moeten zijn: uiteindelijk heeft uw laatste zin niets te maken met de hele zaak.
Uiteindelijk heeft heel uw gezever in deze thread niets te maken met de hele zaak, namelijk dat wanneer het een aanklacht tegen het Vlaams Blok betreft, de vrije meningsuiting sneller dan het geluid gefnuikt werd. De Vlaams Blokkers op dit forum - die vrije meningsuiting anders zo hoog in het vaandel dragen - zien daar blijkbaar geen graten in.

Citaat:
Oud 27 juni 2004, 11:13   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk heeft heel uw gezever in deze thread niets te maken met de hele zaak, namelijk dat wanneer het een aanklacht tegen het Vlaams Blok betreft, de vrije meningsuiting sneller dan het geluid gefnuikt werd. De Vlaams Blokkers op dit forum - die vrije meningsuiting anders zo hoog in het vaandel dragen - zien daar blijkbaar geen graten in.
Blijkbaar weet u nog steeds niet waarover het gaat. De etalage van een kringloopwinkel is niet de plaats om politieke opinies te spuien. In die etalage moet er materiaal staan dat door mogelijke klanten kan worden bekeken.

Een politieke partij is daarentegen wel het forum voor een mening. Dat is ook het geval voor allerlei opinie- en drukkingsgroepen.

Probeer maar eens als verantwoordelijke van een Colruyt bijvoorbeeld om de eigen politieke mening te ventileren aan de uitgang... De algemene directie zal die persoon vlug ter orde roepen. Terecht.

Wil die persoon zijn politieke ideeën kwijt, dan kan hij dat gerust. Maar daar moet hij de etalage van de kringloopwinkel niet voor gebruiken. Ik gebruik ook de krantenwinkel van mijn moeder niet om verkiezingsaffiches van het Vlaams Blok op te hangen. Wel hang ik ze aan het raam van mijn eigen woning.
Oud 27 juni 2004, 11:16   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Kortrijkse Kringloopwinkel zorgt voor controverse

Het personeel van de Kringloopwinkel in het West-Vlaamse Kortrijk voelt zich geraakt in zijn recht op vrije meningsuiting. Dat melden Het Laatste Nieuws en en de VUM-kranten.

In het voorbije weekend verplichtte de politie de Wereldwinkel een aanklacht tegen de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok te verwijderen. Aan de Kringloopwinkel in de Kortrijkse Magdalenastraat waren twee zwarte vlaggen uitgehangen. Een deel van de etalage was dichtgemaakt met een zwart doek. In het doek was een gat, waarachter men enkele poppen kon zien die militairen uitbeeldden. Op het raam stond geschreven dat een aantal personen was afgevoerd omdat ze allochtoon, vakbondsmilitant, holebi of andersdenkend waren, in opdracht van de fictieve 'VNO', de Vlaamse Nieuwe Overheid. Volgens Bart Vandenbussche van de Kringloopwinkel is het Blok tegen steuntrekkers en sociale economie, iets waarmee de Kringloopwinkel precies wel bezig is.

De politie kwam ter plaatse omdat er klachten waren binnengelopen over het tafereel. Alles moest onmiddellijk worden verwijderd.

tegen pure laster moet je optreden... anders gaan ze het in Kortijk nog geloven ook. Een kringloopwinkel moet twwedehandszaken verkopen, "politieke zaken" verkopen moeten politici doen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 11:18   #37
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet u nog steeds niet waarover het gaat. De etalage van een kringloopwinkel is niet de plaats om politieke opinies te spuien. In die etalage moet er materiaal staan dat door mogelijke klanten kan worden bekeken.

Een politieke partij is daarentegen wel het forum voor een mening. Dat is ook het geval voor allerlei opinie- en drukkingsgroepen.

Probeer maar eens als verantwoordelijke van een Colruyt bijvoorbeeld om de eigen politieke mening te ventileren aan de uitgang... De algemene directie zal die persoon vlug ter orde roepen. Terecht.

Wil die persoon zijn politieke ideeën kwijt, dan kan hij dat gerust. Maar daar moet hij de etalage van de kringloopwinkel niet voor gebruiken.
Met dat verschil - corrigeer me als het niet waar is - dat een kringloopwinkel alleen al omwille van het concept en hetgeen ze steunen, een politiek relevant thema aansnijden. Met andere woorden is het bestaan van zo'n kringloopwinkel op zich al te bezien als een politiek standpunt. In die context vind ik hun reactie op 13 juni gerechtvaardigd. Spijtige zaak dat dat is tegengewerkt geweest. Maar is mijn mening, heeft zelfs niets met mijn politieke voorkeur te maken.

Citaat:
Ik gebruik ook de krantenwinkel van mijn moeder niet om verkiezingsaffiches van het Vlaams Blok op te hangen. Wel hang ik ze aan het raam van mijn eigen woning.
En? Isoleert dat wat?
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 11:20   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik vraag mij af of het Vlaams Blok een etalage mag maken met een pop van Steve die ouderen uit een bejaardenhuis laat verwijderen om plaats te maken voor asielzoekers.
Of met poppen van islamieten die holebi’s met het hoofd omlaag van een toren gooien.
dat zijn wel feiten... en aanbevelingen !

mensen kelen "als varkens" en ze onthoofden wordt uitgevoerd en en ze van een toren gooien... komt nog misschien,het staat zelfs in een moslimboek
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 11:27   #39
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:
Kortrijkse Kringloopwinkel zorgt voor controverse

Het personeel van de Kringloopwinkel in het West-Vlaamse Kortrijk voelt zich geraakt in zijn recht op vrije meningsuiting. Dat melden Het Laatste Nieuws en en de VUM-kranten.

In het voorbije weekend verplichtte de politie de Wereldwinkel een aanklacht tegen de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok te verwijderen. Aan de Kringloopwinkel in de Kortrijkse Magdalenastraat waren twee zwarte vlaggen uitgehangen. Een deel van de etalage was dichtgemaakt met een zwart doek. In het doek was een gat, waarachter men enkele poppen kon zien die militairen uitbeeldden. Op het raam stond geschreven dat een aantal personen was afgevoerd omdat ze allochtoon, vakbondsmilitant, holebi of andersdenkend waren, in opdracht van de fictieve 'VNO', de Vlaamse Nieuwe Overheid. Volgens Bart Vandenbussche van de Kringloopwinkel is het Blok tegen steuntrekkers en sociale economie, iets waarmee de Kringloopwinkel precies wel bezig is.

De politie kwam ter plaatse omdat er klachten waren binnengelopen over het tafereel. Alles moest onmiddellijk worden verwijderd.

Doet me denken aan die affiches "minder haat...meer oplossingen". De uitgevers van die affiches doen er goed aan die affiches zelf eens goed te lezen.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 12:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Met dat verschil - corrigeer me als het niet waar is - dat een kringloopwinkel alleen al omwille van het concept en hetgeen ze steunen, een politiek relevant thema aansnijden. Met andere woorden is het bestaan van zo'n kringloopwinkel op zich al te bezien als een politiek standpunt. In die context vind ik hun reactie op 13 juni gerechtvaardigd. Spijtige zaak dat dat is tegengewerkt geweest. Maar is mijn mening, heeft zelfs niets met mijn politieke voorkeur te maken.
De kringloopwinkel politiek? Hallo? De kringloopwinkel is iets sociaals, niet politiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be