![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, ik zeg dat niet hé. Maar ik ga ook niet lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) 7 miljard mensen en groeiende..... b) 7 miljard mensen en groeiende.... c) 7 miljard mensen en groeiende.... ......vul zelf aan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede, waarom moeten we tekorten creëren en daarmee heel wat schade veroorzaken? Dat lijkt me zo een beetje je hoofd afhakken als je hoofdpijn hebt. Dat zal ook wel helpen, maar is dat echt nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit zo iets geks gehoord: steenkool dat in mijnen opgeslagen ligt, opkopen om het te begraven ![]() Het gaat vechten worden om alle denkbare fossiele rommel te slijten aan een staat die producten moet leveren om U ervan te overtuigen uw rommel niet te gebruiken ! Voor elke denkbare olieput die ik U op papier ga leveren, ga jij mij nu eens een grote villa aan de middellandse zee die er werkelijk staat, afgeven zie, die je (als staat) hebt moeten afnemen van iemand die daar hard voor gewerkt had. En trouwens, voor ge het weet gaat men aan "recyclage" van de niet-gebruikte fossiele brandstoffen doen, en gaat ge diezelfde kilogram steenkool 10 keer kopen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 2 mei 2012 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is raar dat ge met uw Keynesianisme in die andere draad nu precies het omgekeerde doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik was serieus hoor. Vind een milieuvriendelijke en even efficiente en goeiekope manier om stroom te maken als kernenergie, en ik ben de eerste om de overschakeling toe te juichen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Maar da's te moeilijk voor u. Duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Als er al een bevolkingsprobleem is, dan bestaat dit uit een te groot aantal Amerikaanse en Europese kinderen. Eén Amerikaans kind heeft een ecologische voetafdruk die tot 80 maal hoger ligt dan die van een Congolees kind. Ok.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Laten we rustig verder boeren in dit hallucinante kinderland. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
Laatst gewijzigd door C2C : 3 mei 2012 om 09:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja. Marginaal zal wind niet te duur zijn als het de betrouwbaarheid van de bron ergens anders kan vinden. Zon, vergeet het. Biomassa, daar ben ik het eens mee, maar er is niet veel van. Moest het waar zijn van biomassa, dan zouden de energiebedrijven daar op springen: ongeveer dezelfde technologie als fossiel, en veel goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem van Zaïre zijn haar eigen politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan NOOIT uitgebreid worden naar miljarden anderen! Door het uitroeien van dat soort "rijke" kinderen (enkele tientallen miljoenen...)wordt het probleem van ondervoeding,nutteloosheid en uitzichtloosheid opgelost...alsook alle milieuproblemen..... Ook in,pakweg,Nigeria,Bangladesh,Egypte verdwijnen de problemen plotsklaps! We zijn er! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2012 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Het gaat eerder om de consumptie, niet zozeer om de kindjes hé. Westerse kindjes zullen moeten consuminderen, want Zuiderse kindjes zijn aan het consumeerderen. Hier geloof ik nu wel in een soort kapitalistisch evenwicht tussen vraag en aanbod, maar dan met catastrofale gevolgen (zoals altijd). Iedereen wil palmolie, blijkt. Ook kindjes in het Zuiden. Prijs stijgt. Dus meer palmnootjes nodig, dus nog meer plantages. Met dode bonobos tot gevolg. Wat die Congoleesjes weinig kan schelen. Maar wat de biodiversiteit wel voor eeuwig en altijd de vernieling ingooit. Consuminderen is het woord. Bij ons.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Interessant idee, ik had er nog nooit van gehoord. Het sluit wat aan met wat er recent is gedaan rond ontbossing. Soit, het lijkt me toch wat nutteloos complex en ook op te lossen door een gewone ets...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tsja ![]() Wat "CO2-adruk" betreft.....Indonesiers en inwoners van de beide Congo's hebben vermoedlijk de "grootste" CO2-afdruk van de ganse planeet.....omdat het neerleggen van wouden en bijgevolg het uitschakelen van een "cyclus-systeem" een immense uitstoot tot gevolg moet hebben. De relatie tussen "rijk" of "arm" tov CO2-voetafdruk is niet zo evenredigmeer! We weten dat brandstofverbruik een CO2-uitstoot geeft...en dat kan nauwkeurig bepaald worden a rato van het gekende verbruik.... Meet maar eens de uitstoot veroorzaakt door natuurvernietiging.....dan wordt het al wat moeilijker,maar het moet waarlijk immens zijn Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2012 om 05:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
in't kort, landen met grote wouden (toevallig vaak ook ontwikkelingslanden) worden beloond voor het NIET kappen ervan. Goed voor klimaat, goed voor de ontwikkelingslanden (want financiële stimulus), goed voor biodiversiteit: iedereen wint! indien interesse: http://en.wikipedia.org/wiki/Reducin...st_Degradation Ik kan de details wel niet zo goed...
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Vroeger had men hier in Europa ook regelmatig honger.
En wat heeft dat voorkomen ? Juist ja, vooruitgang. Mechanisatie van de landbouw, kunstmest. Als we nu nog steeds onze akkers met paarden moesten omploegen en bemesten met koeienmest, hadden we nog steeds honger. Misschien moeten ze daar in de derde wereld ook eens aan denken + aan de verandering van hun politiek systeem. Vooral dat laatste is een probleem, zeker in Afrika, waar de stammenhoofden nog steeds de plak zwaaien en liever hun bevolking in onwetendheid houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |