Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2012, 15:24   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De oudjes vinden de nieuwe manieren maar niets, iets van alle tijden.
Oud 3 mei 2012, 15:31   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
Facebook is de applicatie die op termijn de wereld aan de kloten zal helpen (excuseert u mij voor het taalgebruik). Blijkbaar is FB al verantwoordelijk voor 1/3 van de echtscheidingen en dat is nog maar het begin.

Tel er nog eens de zelfmoorden bij van tieners die via Facebook verstoten worden, nog zo'n briljant resultaat van die uitvinding...
Die echtscheidingen en zelfmoorden zijn een gevolg van sociale interactie. Niet van facebook.
Facebook is voor de huidige generatie enkel wat de telefoon voor de vorige was. En de post voor die daarvoor en...
Stellen dat Facebook verantwoordelijk is voor wat dan ook en die stelling logisch elke verdere stap doorvoeren staat gelijk met het idee dat de mens beter het wiel en het vuur niet had uitgevonden...
Een zielige beperkte kijk op vooruitgang.

Ik heb facebook en gebruik het met mate. Soms een paar uur, soms dagen en zelfs weken niet.

Of Facebook schadelijk gebruikt wordt ligt bij de gebruiker, niet bij facebook.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:48   #23
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Die echtscheidingen en zelfmoorden zijn een gevolg van sociale interactie. Niet van facebook.
Facebook is voor de huidige generatie enkel wat de telefoon voor de vorige was. En de post voor die daarvoor en...
Nonsens. U ziet Facebook als een gewoon communicatiemiddel, maar dat is het slechts voor een klein deel. E-mail is een communicatiemiddel. Instant Messaging ook.

Facebook is gewoon een verslavend medium dat mensen met "een zwakke ingesteldheid" (ik probeer mij respectvol uit te drukken) weghaalt uit de sleur van het dagelijks leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Stellen dat Facebook verantwoordelijk is voor wat dan ook en die stelling logisch elke verdere stap doorvoeren staat gelijk met het idee dat de mens beter het wiel en het vuur niet had uitgevonden...
Een zielige beperkte kijk op vooruitgang.

Ik heb facebook en gebruik het met mate. Soms een paar uur, soms dagen en zelfs weken niet.

Of Facebook schadelijk gebruikt wordt ligt bij de gebruiker, niet bij facebook.
Wel, het is zoals met alles. Gebruik het met verstand en het is niet schadelijk. Het probleem is dat het zo verslavend werkt dat de zwakkeren er gewoon in meegesleurd worden.
Oud 3 mei 2012, 15:49   #24
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De oudjes vinden de nieuwe manieren maar niets, iets van alle tijden.
De meeste oudjes bleven (meestal) wel een leven lang bij elkaar.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:57   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
De meeste oudjes bleven (meestal) wel een leven lang bij elkaar.
Gelukkig is die sociaal en religieus geïnspireerde druk nu wat verminderd en kunnen mensen nu uiteen gaan als het niet gaat - in de westerse maatschappij dan toch.
Oud 3 mei 2012, 16:00   #26
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Gelukkig is die sociaal en religieus geïnspireerde druk nu wat verminderd en kunnen mensen nu uiteen gaan als het niet gaat - in de westerse maatschappij dan toch.
Misschien wat naïef, maar kunnen mensen elkaar niet gewoon graag zien?
Oud 3 mei 2012, 16:06   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien wat naïef, maar kunnen mensen elkaar niet gewoon graag zien?
Dat kan zeker, maar ergens heb ik toch de indruk dat dit niet voor iedereen het geval is. Velen bleven in miserie bij mekaar in naam alleen omdat scheiden nu eenmaal uit den boze was.

En ik wil gerust naar mezelf kijken en vaststellen dat er weinig vrouwen waren die met mijn gedrag om konden, eender hoe graag ze me zagen. Een heel leven lang met dezelfde gelukkig zijn is weinigen gegeven.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 mei 2012 om 16:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:21   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een boek lezen doe je alleen, daar heb je geen "vrienden" (zie je de quotes?) voor nodig. En als je partner even wil praten, dan leg je je boek neer. Probeer maar eens iemand te storen als hij aan het "Facebooken" is...
kwestie van fatsoen en niet alleen van toepassing op Facebook

hoeveel mensen laten hun gesprekspartner als een baksteen vallen omdat er iemand belt? nauwelijks iemand die gewoon zijn gsm nog afzet en later terugbelt (uit beleefdheid)
praat je met iemand en begint die ineens, om god weet welke reden, rond te surfen op zijn iphone.

zit je met 4 op café en zijn er 2 aant sms'en en een 3e aan het bellen. Ben ik de onbeleefde omdat ik dan maar vertrek

vroeger was het ook zo dat koppels 's avonds verschillende interesses hadden. daar is op zich niets mis mee. of madam breit of een hele avond met een vriendin belt of chat is geen verschil. ik heb dan haar aandacht niet ( en ook niet nodig) en kijk mijn voetbalmatchke

en ja, die media zijn verslavend, gokspelletjes zijn verslavend maar dan alles gaan verbieden omwille van een minderheid?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:24   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

hoeveel mensen laten hun gesprekspartner als een baksteen vallen omdat er iemand belt? nauwelijks iemand die gewoon zijn gsm nog afzet en later terugbelt (uit beleefdheid)
praat je met iemand en begint die ineens, om god weet welke reden, rond te surfen op zijn iphone.

zit je met 4 op café en zijn er 2 aant sms'en en een 3e aan het bellen. Ben ik de onbeleefde omdat ik dan maar vertrek

vroeger was het ook zo dat koppels 's avonds verschillende interesses hadden. daar is op zich niets mis mee. of madam breit of een hele avond met een vriendin belt of chat is geen verschil. ik heb dan haar aandacht niet ( en ook niet nodig) en kijk mijn voetbalmatchke

en ja, die media zijn verslavend, gokspelletjes zijn verslavend maar dan alles gaan verbieden omwille van een minderheid?
Misschien zit het probleem bij u?

Ik bedoel maar, als jij begint te praten en zowat iedereen begint te bellen, te sms'sen en of te surfen, dan zou dat wel eens kunnen.
Oud 3 mei 2012, 17:32   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Big Brother is watching you.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 17:43   #31
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens. U ziet Facebook als een gewoon communicatiemiddel, maar dat is het slechts voor een klein deel. E-mail is een communicatiemiddel. Instant Messaging ook.

Facebook is gewoon een verslavend medium dat mensen met "een zwakke ingesteldheid" (ik probeer mij respectvol uit te drukken) weghaalt uit de sleur van het dagelijks leven.

Wel, het is zoals met alles. Gebruik het met verstand en het is niet schadelijk. Het probleem is dat het zo verslavend werkt dat de zwakkeren er gewoon in meegesleurd worden.
Instant Messaging ( MSN, ICQ ) zijn/waren op z'n minst even verslavend.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 07:55   #32
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien zit het probleem bij u?

Ik bedoel maar, als jij begint te praten en zowat iedereen begint te bellen, te sms'sen en of te surfen, dan zou dat wel eens kunnen.
ik maak het niet alleen mee
gewoon straks op een zonnig zomerdagje over de groenplaats flaneren.
in een groep van 4 zit minimum de helft met mijn zijn gsm te frullen.

of tout court eens rondkijken.
bij de nieuwe generatie tieners is de gsm als het ware aan de hand vastgegroeid

maar goed, facebook is geen probleem zolang de gebruiker zijn verstand gebruikt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 08:53   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
deze eeuw is dan ook nog maar twaalf jaar oud.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:57   #34
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:

Ik heb het nooit over verbieden gehad, dat is trouwens onmogelijk. Het is gewoon een observatie dat (onder andere) Facebook en algemener de overcommunicatiehype sociaal gezien meer kapot maakt dan enige meerwaarde geeft aan ons dagelijks leven.

Het maakt mensen alleen maar afstandelijker van elkaar en zorgt ervoor dat er steeds meer koopkracht geëist wordt om mee te zijn met al die recente technologieën. Want zeg nu zelf, wie wil nog een iPad1?
Oud 4 mei 2012, 10:58   #35
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
...zolang de gebruiker zijn verstand gebruikt.
Daar ligt nu net het probleem, de technologie begint gestaag het verstand te vervangen...
Oud 4 mei 2012, 16:21   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
(...)

Met zo'n opzichtige posting zonder inhoud lig je voor mijn part ... buiten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 mei 2012 om 16:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 01:38   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facebook is de applicatie die op termijn de wereld aan de kloten zal helpen (excuseert u mij voor het taalgebruik). Blijkbaar is FB al verantwoordelijk voor 1/3 van de echtscheidingen en dat is nog maar het begin.

Tel er nog eens de zelfmoorden bij van tieners die via Facebook verstoten worden, nog zo'n briljant resultaat van die uitvinding...
Facebook is een instrument van de Satan.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:27   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Facebook is een instrument van de Satan.
Van Bush, de grote Satan? of van prins Filip, de lompe Satan?
Oud 5 mei 2012, 12:42   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Bush, de grote Satan? of van prins Filip, de lompe Satan?
Pff, dat zijn mietjes vergeleken met de échte Satan
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 20:38   #40
Beleepok
Banneling

Standaard

verkoopt emailadressen
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be