Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 10:53   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
"aanvullende" belastingen, dus geen belastingen op belastingen Ze hebben overal een uitleg voor
Ze heffen ze nochtans op uw inkomensbelastingen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:07   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik heb de nieuwe richtlijnen voor de berekening van bedrijfswagens eens bekeken.
http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...rijfswagen.pdf

- Blijkbaar is het nu ook al de normaalste zaak van de wereld om belastingen op bealstingen te heffen. De " werkelijke"waarde van een bedrijfswagen bestaat niet alleen uit nooit betaalde optie's die moeten bijgerekend worden, maar ook op de btw die er op is betaald.
Maakt de btw dan ook deel uit van de bedrijfswagen?
- Voor specifieke bedrijfsvoertuigen (lees gelinkt aan de staat zoals politie, brandweer,...) is deze regeling niet van toepassing. Wat dan met al die ministerie (van waterwegen, milieu,..)autootjes die je met de regelmaat van de klok ziet rondrijden?
- Wanneer gaan ambtenaren belast worden op het voordeel in natura voor het gratis gebruik van het openbaar vervoer?

Prangende vragen die in de "poel der verderf" ofte onze overheid onbeantwoord zullen blijven.
Ik neem de proef op de som en stel deze vragen aan de overheid, hopende dat ik toch een antwoord krijg voor deze maatregelen weer wijzigen.
Het is zelfs de normaalste zaak dat een vertegenwoordiger/onderhoudstechnieker 40% gaat betalen voor zijn wagen die hij 95% gebruikt voor het werk, en die hij in feite nodig heeft voor zijn werk. En het is normaal dat die vertegenwoordiger nog eens voordeel in natura betaalt op zijn GSM, computer etc. Met andere woorden we komen stilaan in een maatschappij waar je nog netjes een klein beetje meer mag verdienen dan het minimumloon, en al derest moet krijgen van de overheid die alles herverdeelt naar zijn vriendjes.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 mei 2012 om 11:07.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:11   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het is zelfs de normaalste zaak dat een vertegenwoordiger/onderhoudstechnieker 40% gaat betalen voor zijn wagen die hij 95% gebruikt voor het werk, en die hij in feite nodig heeft voor zijn werk. En het is normaal dat die vertegenwoordiger nog eens voordeel in natura betaalt op zijn GSM, computer etc. Met andere woorden we komen stilaan in een maatschappij waar je nog netjes een klein beetje meer mag verdienen dan het minimumloon, en al derest moet krijgen van de overheid die alles herverdeelt naar zijn vriendjes.
Een klein beetje meer verdienen dan het minimumloon en toch zes pensioenplannen hebben?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 mei 2012 om 11:12.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:45   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
exactly
en je krijgt dat dan in de vorm van allerhande "checques"
in de tijd van Daens kregen de arbeiders ook bons waarmee ze in de winkel van de patron iets mochten kopen.
nu mogen ze in de winkel van di rupo en tobback passeren

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 mei 2012 om 11:45.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:19   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een klein beetje meer verdienen dan het minimumloon en toch zes pensioenplannen hebben?
Juist Jack, ik moet 6 pensioenplannen hebben omdat de overheid niet zal voorzien in mijn pensioen, en dat ik inderdaad meer wil dan dat minimumloon van 800euro pensioen, dus ik room vrijwillig mijn wedde af met 2 maandlonen om dan later 2 maandlonen te kunnen opleven, in de veronderstelling die die jaloerse ambtenarenbende niet egoistisch voor hun eigen vertier mijn pensioenspaarplan gaan plunderen. En inderdaad door vrijwillig twee maandlonen af te romen, zak ik nog dichter naar het minimumloon, want jack ik kan dat geld nu niet gebruiken, het staat belegd op de beurs die zo kwakkelt, in obligaties die maar 2% opbrengen...en een sluipende inflatie van 5% die mijn belegging ontwaardt, dus rooskleurig is die belegging niet, maar ik ben toch zeker dat ik later een spaarpotje zal hebben, voor als de overheid niets meer heeft.

De grootste denkfout die ambtenaren maken is dat zij veronderstellen recht te hebben op hun royaal dubbeldik pensioen, en ondertussen vergeten dat de gemiddelde burger zelf zijn tweed en derde peiler moet bijeensparen en daar effectief geld voor moet aan de kant zetten.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 mei 2012 om 12:23.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 13:37   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
U zei eerst:

Nu zegt u dat u enkel BTW betaalde...wat is die andere taks dan? Nog eens BTW? Ik volg niet helemaal...
# 1O; Voor de 2de maal:u moet leren lezen wat er st�*�*t !!!
Of bent u echt tegendraads ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be