Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 12:09   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat in Reyers slaat een meer beschouwende aanpak heeft in plaats van een loutere informatieve. Veel haken af bij dit soort programma's als er geen scoop uit gehaald kan worden.
Heel mooi geformuleerd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:37   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...028/1.1291854?

Twee mensen en politici die iets te vertellen hadden, respect voor elkaar en elkaars standpunten hadden en een Lieven van Gils die eens niet uit zijn journalistieke rol als moderator viel. Boeiend van begin tot einde, maar ik zal voor sommigen weer te veel bevooroordeeld zijn, veronderstel ik.
U zet de VRT in de bloemetjes ?
Hoe edelmoedig van u
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 13:07   #23
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U zet de VRT in de bloemetjes ?
Hoe edelmoedig van u
Van Gils kreeg er met moeite een woord tussen, het zal daarmee zijn dat het één van de betere Reyers Laat afleveringen is.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 13:13   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Van Gils kreeg er met moeite een woord tussen, het zal daarmee zijn dat het één van de betere Reyers Laat afleveringen is.
Leterme heeft ze geleerd nietszeggende onzin te blijven uitkramen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 13:25   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu pas kunnen kijken, en het is inderdaad televisiewerk van het betere soort.

Vooral de kritiek op het Engelse systeem vond ik interessant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 09:28   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...028/1.1291854?

Twee mensen en politici die iets te vertellen hadden, respect voor elkaar en elkaars standpunten hadden en een Lieven van Gils die eens niet uit zijn journalistieke rol als moderator viel. Boeiend van begin tot einde, maar ik zal voor sommigen weer te veel bevooroordeeld zijn, veronderstel ik.
Twee politici die op menselijk vlak stukken hoger in te schatten zijn dan een Wouter Beke of een Alexander De Croo.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 11:50   #27
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Bah. De Wever pleitte zowaar voor communisme.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 11:51   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
De Wever is aan het ontsporen.

Bij heeft precies niet alleen vet verloren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 12:15   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Twee politici die op menselijk vlak stukken hoger in te schatten zijn dan een Wouter Beke of een Alexander De Croo.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Wouter Beke en Alexander De Croo zijn respectievelijk christendemocraat en liberaal in hart en nieren. Het zijn geen kleinmenselijke eigenschappen die hun naar de politiek hebben gedreven.

Die inschatting moet ieder voor zich maken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 mei 2012 om 12:17.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 12:26   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Lulkoek.
Er is duidelijk aangetoond dat centrum-rechts en centrum-links niet zover uit mekaar liggen.

(en of topic: het Belang is vaak op sociaal vlak eer centrum-links dan centrum-rechts. De top niet. En de top weet hoe de vork aan de steel zit, vermoed ik.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 13:59   #31
R-V
Vreemdeling

Standaard

mooie aflevering . er valt dus soms nog wat op de buis te zien .
en Bart heeft het centrum gevonden (zen of tao of hoe je het noemen wil)
en vertrekt vanuit de mens
wat zo'n (afslankings)gezondheidskuur niet allemaal teweeg kan brengen.
veel spreken met veel verschillende echt geïnteresseerden zorgt natuurlijk ook voor een aardige duit/kluit in de schaal
R-V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 15:26   #32
R-V
Vreemdeling

Standaard

[quote=ViveLaBelgique;6114900] Het zijn geen kleinmenselijke eigenschappen die hun naar de politiek hebben gedreven.[quote]
Hoe moet ik dat zien?
dat WB en AdC structuralisten zijn die het menselijk aspect alleen maar op numerieke waarde willen schatten, en al blind voorbijgaan aan de waarde van de kleine dingen des levens die de tevredenheid bewerksteligen,
waarbij de huidige 'achter de schermen'-machtigen wellustig en rigide deze planeet opofferen voor het heil van de toekomstige uitverkoren groep en zij beide geworden tot één van hun vele lakeien .
En met pre-assumpties dat alles wel draaglijk zal blijven ,hoewel we met desastreuse gevolgen impact globaal uitoefenen zonder rekening te houden met andere waardes dan profijt van die rechtstaande tweebenige over de rest en de meerderheid ,daar durf ik niet meer vanuit te gaan.
Zoals aangehaald in het programma lijkt geluk binnenkort alleen maar weggelegd te zijn voor zij die het nog kunnen redden en de rest mag zich technologisch suffen in het beste geval , anders zullen ze wel op één of andere manier aan het creperen zijn
of die kant wilt men toch uit.

alles wordt tegenwoordig herleid tot enkele simpele waardes alleen zijn het de verkeerde waardes die in mijn ogen niet levensvatbaar zijn voor vrijheid , vrede en doordacht omgaan met een eindige wereld

---wanneer alles tot product/functie herleid wordt,verwordt de wereld---
R-V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:13   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel niet over de interesses van mijn medeforummers voor iets of iemand. Dat JVDL in BDW zijn gat kroop (naar jouw mening) is alleen maar mogelijk omdat hij dat uit vrije wil deed of omdat hij er geen speld tussen kreeg. Ik heb althans niemand met een revolver tegen JVDL's slapen zien staan om hem daartoe te dwingen
Plechtig communicantje Bartje-met-zijn-mooi-pakje-aan fulmineert nu tegen de media.

Alleen vergeet hij dat hij zonder diezelfde media een illustere onbekende zou zijn gebleven.

Want had hij niet de clown uitgehangen in het programma ‘De slimste mens ter wereld’, dan zou nooit een kat geweten hebben wie Olijke Bart was.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:22   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Plechtig communicantje Bartje-met-zijn-mooi-pakje-aan fulmineert nu tegen de media.

Alleen vergeet hij dat hij zonder diezelfde media een illustere onbekende zou zijn gebleven.

Want had hij niet de clown uitgehangen in het programma ‘De slimste mens ter wereld’, dan zou nooit een kat geweten hebben wie Olijke Bart was.
Als geen kat zou geweten hebben wie Bart de Wever was, waarom hebben ze hem dan uitgenodigd voor de kwis?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:32   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-V Bekijk bericht
Hoe moet ik dat zien?
dat WB en AdC structuralisten zijn die het menselijk aspect alleen maar op numerieke waarde willen schatten, en al blind voorbijgaan aan de waarde van de kleine dingen des levens die de tevredenheid bewerksteligen,
waarbij de huidige 'achter de schermen'-machtigen wellustig en rigide deze planeet opofferen voor het heil van de toekomstige uitverkoren groep en zij beide geworden tot één van hun vele lakeien .
En met pre-assumpties dat alles wel draaglijk zal blijven ,hoewel we met desastreuse gevolgen impact globaal uitoefenen zonder rekening te houden met andere waardes dan profijt van die rechtstaande tweebenige over de rest en de meerderheid ,daar durf ik niet meer vanuit te gaan.
Zoals aangehaald in het programma lijkt geluk binnenkort alleen maar weggelegd te zijn voor zij die het nog kunnen redden en de rest mag zich technologisch suffen in het beste geval , anders zullen ze wel op één of andere manier aan het creperen zijn
of die kant wilt men toch uit.

alles wordt tegenwoordig herleid tot enkele simpele waardes alleen zijn het de verkeerde waardes die in mijn ogen niet levensvatbaar zijn voor vrijheid , vrede en doordacht omgaan met een eindige wereld

---wanneer alles tot product/functie herleid wordt,verwordt de wereld---
Jij moet niets. Je mag dat zien hoe je zelf wilt. Jij moet van mij ook geen aanbevelingen nemen. Als je nog eens naar deze aflevering van Reyers Laat zou kijken dat besef je misschien dat je conclusies over de evolutie van het onderwijs toepast op de bespreking van het geluk in onze maatschappij.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:43   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als geen kat zou geweten hebben wie Bart de Wever was, waarom hebben ze hem dan uitgenodigd voor de kwis?
Hij werd naast andere politiekers uitgenodigd. Maar hij genoot zeker toen niet algehele bekendheid. Het zijn de media die De Wever hebben groot gemaakt.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2012 om 16:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:49   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij werd naast andere politiekers uitgenodigd. Maar hij genoot zeker toen niet algehele bekendheid. Het zijn de media die De Wever hebben groot gemaakt.
En hoe zit het met de verkiezingsresultaten van al die andere partijkopstukken die meegedaan hebben? Haalt Eva Brems ondertussen ook al 42% In Leuven? Of heeft ze teveel last van gewenste intimiteiten van Rik Torfs?
Over de deelname van Merrie Karolien gaan we maar zedig zwijgen. Deelnemen is belangrijker dan winnen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:52   #38
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn de media die De Wever hebben groot gemaakt.
Hoeveel politici ken jij die niet in de media groot zijn geworden?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 17:27   #39
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Hoeveel politici ken jij die niet in de media groot zijn geworden?
Diegenen die verkozen werden in het pre-radio&TV-tijdperk. Toen werden politici verkozen voor hun standpunten of de accenten die ze legden in het partijstandpunt. Ze werden verkozen op hun itrinsieke waarde als politikus; althans, de kans daartoe was groter dan nu.

Nu worden ze verkozen op basis van een cocktail van uiterlijk, spraakvaardigheid, charisma, kwaliteiten als debater, mediageniek zijn enz.....
Wie op deze vlakken slecht scoort omdat hij lelijk is, ietwat verlegen enz... maakt geen kans meer.
Zo zou iemand als pakweg Abraham Lincoln nooit nog kunnen president worden.
En zijn er nu ineens dubbel zoveel VL. nat. dan een tijdje terug....?

Er is dus iets voor te zeggen om een geheel mediaverbod in te stellen voor politici met uitsluiting van de geschreven pers.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2012 om 17:30.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 17:27   #40
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

w

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2012 om 17:28.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be