![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard zal het personeel van het pretpark nooit kunnen en mogen controleren of iemand een beperking heeft of niet. Maar, het pretpark zal wel kunnen duidelijk maken dat mensen met een beperking op eigen risico het park betreden of gebruik maken van de attracties. Je ziet toch van kilometers ver dat het uiteindelijk gaat om verzekering, aansprakelijkheid met andere woorden. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 mei 2012 om 13:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Binnenkort is het weer sinksenfoor in Antwerpen & dan is er een dag voor de gehandicapten & dan ga ik met mijn autistische klanten naar de foor waar de tarieven dan speciaal gunstig zijn. Als vrijwilliger-begeleider ken ik mijn papenheimers & een verbod
voor bepaalde "gevaarlijke" attracties hoeft echt niet. Het probleem is enigsins kunstmatig : er zijn mensen die "op het eerste zicht" bepaalde zaken niet kunnen, maar die bij nader inzien best bekwaam zijn. Zo was er vroeger een afsluiting van het "diep gedeelte" van het zwemdok waar ik met mijn klantjes ga zwemmen. Vele van de zwemmers met een autistische spectrumstoornis zijn zeer goede zwemmers en kunnen geust in dieper water zwemmen: deze inperking was dus in feite zeer beledigend voor hen ; anderzijds zijn er vanzelfsprekend ook mensen in de groep die zich in dieper water onzeker voelen. Voor deze mensen volstaat het hen aan te geven tot waar ze gerust kunnen zwemmen en nog staan. Indien een attractiepark zoals plopsaland moeilijkheden heeft om begeleiders te vertrouwen moeten ze voorafgaand met elkaar praten. Ik ben ook al eens met een groep naar "Bobbejaanland" gewesest - zonder enig probleem...
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gehandicapten zijn nu eenmaal niet hetzelfde als gezonde mensen, dat schept andere (on)mogelijkheden. Leg u daar bij neer in plaats van krampachtig te proberen veinzen dat mensen zonder benen gelijk zijn om penalties te trappen aan spelers uit de A-ploeg van Anderlecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verzekeringsmaatschappijen worden bij mijn weten niet lastig gevallen met discriminatie-onzin: ze bepalen de premies al discriminerend naar het financiële risico. Punt aan de lijn. Men moet dus niet proberen om financiële en andere verantwoordelijkheid door te schuiven naar privee-instellingen om tegemoet te komen aan het wanstaltige ideologische gelijkheids en anti-discriminatie-dogma.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je de sinksenfoor mag vergelijken met oa Plopsaland. Het zou mij verbazen dat Plopsaland dergelijke dag zou organiseren, voor mensen met een beperking. In Plopsaland is het elke dag vollen bak bezoekers, en die hebben geen dag waar ze wat meer geduld kunnen hebben voor mensen met een beperking. Voor Plopsaland zou dat een verliespost zijn. Nog iets. Niet al wie een mens met een beperking begeleidt is zoals u competent en/of gemotiveerd. Ik kan mij best voorstellen dat wanneer iemand uit z'n bootje in het water springt een ouder/begeleider onmiddellijk met de vinger naar de organistie wijst. De conclusie is heel simpel. Om het grof te zeggen: een park als Plopsaland wordt er niet beter van door gehandicapten toe te laten. Meer zelfs, er zal een publiek zijn die het zelfs beter vindt wegens minder tijdverlies in de wachtrij aan de attractie. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 mei 2012 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1-) mijnhandicap 2-) heb erniks aaan 3-) vervoer 4-) Te duuur Citaat:
Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 mei 2012 om 02:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat een pretpark de toegang voor mensen met een beperking wilt beperken. En tot nu toe heb ik de exacte reden daartoe nog niet gelezen. Je kan enkel veronderstellen. Er is hoe dan ook een reden. Voor een pretpark met een serieuze omzet en winstmarge gaan het om het rendement. Twee mogelijkheden: of er is een incident gebeurt dat het park duur is te staan gekomen, of het park ziet meer rendement in minder mensen met een beperking maar dan liefst zonder imagoschade te lijden. Denk je nu echt dat de ouder die enkele dure tiketten betaalt voor het gezin zo solidair is met de minder valide mens ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Me dunkt heb ik u het juiste zinnetje al eens laten lezen. blijkbaar moet dit verschillende keren gebeuren? Zie openingspost dan maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft echter niets met de essentie van het onderwerp te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat IS de essentie van het onderwerp. Ons inquisitiecentrum vond echter dat de bepaling dat die SOMMIGE attracties enkel op eigen risico mochten worden betreden door SOMMIGE anders-validen totaal van de pot gerukt was. Yussef wil namelijk dat iemand die risicogedrag vertoont en uit zo'n attractie valt daarvoor ook moet vergoed worden. Dit is niet naar de wens van Plopsaland: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120718_067 Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |