Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2012, 08:46   #21
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je kunt aantonen dat ze anderen kwaad doen door te huwen, heb je gelijk.
Misschien kan je op mijn opwerping antwoorden ipv je stelling te herhalen?
Oud 11 mei 2012, 08:59   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

E Gidius, wat is het probleem met het homohuwelijk?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 09:22   #23
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Als het 100% wettelijk hetzelfde is als een hetero huwelijk kunnen we toch spreken van een huwelijk ipv er de nadruk op te leggen op 'homo'.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 10:01   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk tegen het homohuwelijk. Ik vind dat een contradictie. En louter en alleen vanuit linguïstisch oogpunt. De term "huwelijk" duidt voor mij teveel een relatie tussen man en vrouw aan.

Gewoon de term verschillend laten zijn, en de rest gelijkmaken.

Enfin, da's nu geen heikel punt hoor. Maar "homohuwelijk" blijft voor mij te raar klinken.
Daar ben ik het mee eens. Ik ben tegen onderdrukking van homoseksuelen zoals in zoveel landen, maar anderzijds is het huwelijk iets tussen man en vrouw. Ik ken trouwens ook gays die dat vinden. Het Westen moet op dat vlak niet te liberaal worden, als het een voorbeeld wil blijven voor de rest van de wereld.

In veel landen is er een tegenbeweging bezig, zo bvb. in Rusland hebben verschillende regio's een verbod op "propaganda voor homoseksualiteit en sodomie" ingevoerd, en blijken volgens opiniepeilingen 45 % voor het totale verbod op homoseksualiteit. In tal van Afrikaanse en islamitische landen worden homo's zwaar vervolgd.

http://www.bestgore.com/execution/af...lacing-failed/

(pas op, gevoelige mensen gelieve de opname niet te bekijken)

Homoseksuelen heb je overal, in sommige (sub)culturen wordt het aanvaard, in andere niet. Ik denk dat een homoseksuele hells angel het ook niet lang zal volhouden. We moeten proberen een algemene norm te ontwikkelen om wereldwijd met dit fenomeen om te gaan.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 mei 2012 om 10:15.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 10:04   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Ik ben tegen onderdrukking van homoseksuelen zoals in zoveel landen, maar anderzijds is het huwelijk iets tussen man en vrouw. Ik ken trouwens ook gays die dat vinden.
In uw walhalla Rusland kunnen ze er ook weg mee. Vooral ten tijde van de goelagarchipel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 11:45   #26
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Mijn ogen dwaalden af en ik keek naar je avatar. Zijn dat testikels? Wat wil je ons hiermee duidelijk maken?
Dat negers maar een klein pietje hebben.
Oud 11 mei 2012, 14:41   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Ik ben tegen onderdrukking van homoseksuelen zoals in zoveel landen, maar anderzijds is het huwelijk iets tussen man en vrouw. Ik ken trouwens ook gays die dat vinden. Het Westen moet op dat vlak niet te liberaal worden, als het een voorbeeld wil blijven voor de rest van de wereld.

In veel landen is er een tegenbeweging bezig, zo bvb. in Rusland hebben verschillende regio's een verbod op "propaganda voor homoseksualiteit en sodomie" ingevoerd, en blijken volgens opiniepeilingen 45 % voor het totale verbod op homoseksualiteit. In tal van Afrikaanse en islamitische landen worden homo's zwaar vervolgd.

Homoseksuelen heb je overal, in sommige (sub)culturen wordt het aanvaard, in andere niet. Ik denk dat een homoseksuele hells angel het ook niet lang zal volhouden. We moeten proberen een algemene norm te ontwikkelen om wereldwijd met dit fenomeen om te gaan.
Waarom is een huwelijk tussen man en vrouw?

En die site, begint al goed met die vrouw die door gespitst is.
Oud 11 mei 2012, 15:19   #28
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bron: Het Laatste Nieuws

Zou het dan tòch ooit nog goed komen met dat onderontwikkeld land?
Precies of er zijn tegenwoordig geen belangrijker problemen. Moet Obama zich met zulke zaken onledig houden ? Heeft hij geen andere katten te geselen ? Het land ligt op zijn gat !
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 15:22   #29
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het burgerlijk huwelijk afschaffen en vervangen door een contract bij de notaris ongeacht het geslacht.
laat de kerk of andere religieuze groepjes maar onofficieel huwelijkjes zegenen.
Dat is een goed en practisch idee. Dat ieders intimiteit & geaardheid respecteert.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 15:22   #30
Klarekijk
Banneling

Standaard

Straks wordt de wereld geregeerd door homo's .

en de hetro's zijn de abtnormale ....
Ik spreek me niet uit tegen homo's , en discrimineer ze niet , dat ze zich zo uiten en samenwonen en trouwen ok . maar om wetten te maken en aan te passen voor deze mensen met een onnatuurlijke houding .

of mag dat ook niet gezegt worden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 15:32   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom is een huwelijk tussen man en vrouw?

En die site, begint al goed met die vrouw die door gespitst is.
maar het filmpje een beetje onder is helaas echt, zelfs al heb je het niet zo voor homo's, dit is echt hallucinant.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 15:35   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar het filmpje een beetje onder is helaas echt, zelfs al heb je het niet zo voor homo's, dit is echt hallucinant.
Ik weet dat het echt is, maar ik ben niet zo snel geschokt meer, ben teveel verknipt geworden door het internet.

Maar, waarom is een huwelijk bedoeld voor man en vrouw?
Oud 11 mei 2012, 18:09   #33
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever weeral. Obama spreekt zich uit voor huwelijk bij hetzelfde geslacht en iedereen applaudiseert alsof hij een achtste wereldwonder verricht heeft. Moeten homo's en lesbiennes nu hoop krijgen omdat een elitaire spreekbuis zich uitspreekt voor hun? Als ze daarop "hopen" zullen ze nog veel teleurgesteld worden.

Zolang men opkijkt naar en zijn eigenwaarde en hoop laat afhangen van wat autoriteiten zeggen is men gedoemd om te falen. WIJ zijn de stem van het volk. Niet een of andere elitist die in het Witte Huis gemanoevreerd is en danst naar het ritme van diegene die aan de touwtjes trekken achter de schermen. Hij helpt het land al 4 jaar naar de kloten volgens de instructies van diegene die boven hem staan maar nu is hij plots een "held" omdat hij dit zegt? Laat me niet lachen.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 mei 2012 om 18:18.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 18:14   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat een zever weeral. Obama spreekt zich uit voor huwelijk bij hetzelfde geslacht en iedereen applaudiseert alsof hij een achtste wereldwonder verricht heeft. Moeten homo's en lesbiennes nu hoop krijgen omdat een elitaire spreekbuis zich uitspreekt voor hun? Als ze daarop "hopen" zullen ze nog veel teleurgesteld worden.

Zolang men opkijkt naar en zijn eigenwaarde en hoop laat afhangen van autoriteiten zeggen is men gedoemd om te falen. WIJ zijn de stem van het volk. Niet een of andere elitist die in het Witte Huis gemanoevreerd heeft en danst naar het ritme van diegene die aan de touwtjes trekken achter de schermen. Hij helpt het land al 4 jaar naar de kloten volgens de instructies van diegene die boven hem staan maar nu is hij plots een "held" omdat hij dit zegt? Laat me niet lachen.
2
Oud 11 mei 2012, 18:36   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bron: Het Laatste Nieuws

Zou het dan tòch ooit nog goed komen met dat onderontwikkeld land?
Terwijl hij dat zei, beval hij tegelijkertijd om nog wat burgers te vermoorden via drone-aanvallen. Dat is het nieuwe "links".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 18:36   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Terwijl hij dat zei, beval hij tegelijkertijd om nog wat burgers te vermoorden via drone-aanvallen. Dat is het nieuwe "links".
Bron?
Oud 11 mei 2012, 18:55   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zolang men opkijkt naar en zijn eigenwaarde en hoop laat afhangen van wat autoriteiten zeggen is men gedoemd om te falen. WIJ zijn de stem van het volk. Niet een of andere elitist die in het Witte Huis gemanoevreerd is en danst naar het ritme van diegene die aan de touwtjes trekken achter de schermen. Hij helpt het land al 4 jaar naar de kloten volgens de instructies van diegene die boven hem staan maar nu is hij plots een "held" omdat hij dit zegt? Laat me niet lachen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 18:58   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kallikles, heb jij een bron dat obama nog wat burgers wou vermoorden via drone-aanvallen?
Oud 11 mei 2012, 21:21   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raar dat wij elkaar op dit punt vinden. Ik beschouw mezelf als heel links, en dacht dus dat andere linksgetinten (zoals u), er een heel andere mening op na zouden houden. Maar zie. Op een aantal "morele" punten ben ik nogal conservatief, wat trouwens niet uitzonderlijk is voor linkse mensen - links-conservatief, zeg maar. Ik wil bijvoorbeeld het recht op staking en vakbond behouden, bijvoorbeeld. Da's tegenwoordig al reactionair en conservatief...

Maar terug naar de volledige wettelijke gelijkheid tussen homo's en hetero's.

Homo's moeten volledig dezelfde rechten krijgen, er bestaat nog veel discriminatie. En inderdaad, Europa moet een voortrekkersrol blijven spelen op dat gebied, om aan de wereld te tonen dat wij het gelijkheidsprincipe eren.

Maar om vanuit linguïstisch oogpunt een gelijkgemaakte, kleurloze éénheidsworst te creëren, da's nog iets anders. Laten we gewoon een andere term gebruiken dan "huwelijk".

Hoe meer diversiteit, hoe meer vreugd. Iedereen verschillend, maar gelijk. Vooral de taal moet creatief omspringen met dat filosofisch punt (gelijkheid is niet gelijkvormigheid).
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 21:23   #40
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sterk gezegd.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be