Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2012, 17:45   #21
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Word jij zo vaak overvallen in de metro? Wat doe jij daarvoor?

En goed, het is je keuze de auto te nemen. Sta dan ook maar in de file en ondervind dan ook maar hinder door wegenwerken. Mensen moeten keuzes maken en daar zijn altijd voor- en nadelen aan verbonden. Leer ermee leven.
De staat van het openbaar vervoer is de enige reden waarom ik indertijd een auto gekocht heb. Ik neem die nadelen van fille en wegenwerken er met de glimlach bij, vertrek een kwartier vroeger op een dinsdag of donderdag en kan op mijn telefoon zien of ik mijn sluipweg moet nemen of niet.

Het is oneindig veel relaxer voor mij om zelf te kunnen inschatten wanneer ik waar raak, in plaats van af te moeten rekenen met absoluut onvoorspelbare vertragingen, gemiste aansluitingen, geen communicatie (in de auto heb je nog verkeersinfo), volgestampte sardinewagons met stinkerds in de piekuren, drummen voor een zitplaatsje, treinen die blijven stilstaan zonder enige meegedeelde info waarom en hoelang, ongelooflijke smeerlapperij in metros en bussen, geïrriteerd raken door bosmensen die hun flut beat of rapmuziek op volume 1000 door hun blikkerig spelertje jagen en hun vorte slijkpoten op de enige vrije zitplaats leggen, hopen dat je nog thuisraakt als er iets mis gaat met de laatste trein en aan de loketten gelijk een schaamluis behandeld worden als je een klacht over de service hebt.

Ik zal wel 5 minuten zoeken naar een parkeerplaatsje of 5 euro betalen voor een garage op de plaats waar ik moet zijn. Anderen mogen gerust staan wachten op bussen, trams, treinen en afvragen of ze met drie uur voordien te vertrekken niet te krap hebben gerekend.

Dat moest ik even kwijt dus.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 18:24   #22
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.
Je al eens afgevraagd hoe het komt dat er nu plots zoveel wegenwerken zijn? De verkiezingen die in aantocht zijn, zullen daar wel voor iets tussen zitten.
Een nog veel belangrijkere reden is het jarenlange wanbeleid wat onderhoud van onze wegen betreft.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 21:37   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Je al eens afgevraagd hoe het komt dat er nu plots zoveel wegenwerken zijn? De verkiezingen die in aantocht zijn, zullen daar wel voor iets tussen zitten.
Een nog veel belangrijkere reden is het jarenlange wanbeleid wat onderhoud van onze wegen betreft.
Akkoord, hoor. Vraag blijft wanneer dan die werken zouden moeten gebeuren. Volgens sommige dromers wanneer "niks of niemand" daar last van ondervindt. Dat gaat niet natuurlijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 21:38   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
De staat van het openbaar vervoer is de enige reden waarom ik indertijd een auto gekocht heb. Ik neem die nadelen van fille en wegenwerken er met de glimlach bij, vertrek een kwartier vroeger op een dinsdag of donderdag en kan op mijn telefoon zien of ik mijn sluipweg moet nemen of niet.

Het is oneindig veel relaxer voor mij om zelf te kunnen inschatten wanneer ik waar raak, in plaats van af te moeten rekenen met absoluut onvoorspelbare vertragingen, gemiste aansluitingen, geen communicatie (in de auto heb je nog verkeersinfo), volgestampte sardinewagons met stinkerds in de piekuren, drummen voor een zitplaatsje, treinen die blijven stilstaan zonder enige meegedeelde info waarom en hoelang, ongelooflijke smeerlapperij in metros en bussen, geïrriteerd raken door bosmensen die hun flut beat of rapmuziek op volume 1000 door hun blikkerig spelertje jagen en hun vorte slijkpoten op de enige vrije zitplaats leggen, hopen dat je nog thuisraakt als er iets mis gaat met de laatste trein en aan de loketten gelijk een schaamluis behandeld worden als je een klacht over de service hebt.

Ik zal wel 5 minuten zoeken naar een parkeerplaatsje of 5 euro betalen voor een garage op de plaats waar ik moet zijn. Anderen mogen gerust staan wachten op bussen, trams, treinen en afvragen of ze met drie uur voordien te vertrekken niet te krap hebben gerekend.

Dat moest ik even kwijt dus.
En ik doe krek hetzelfde. En zeur dus ook niet over files, even wachten enzovoort.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 22:04   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.
Werkt u niet misschien ?

Het zou beter zijn dat men de gewestwegen zoveel mogelijk 4-vaks banen maakt met een maximumsnelheid van 100 km/u en een verbod voor landbouwvoertuigen of van die toeristische treintjes om op deze wegen te rijden. Zo krijgen we veel beter doorgaand verkeer.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 mei 2012 om 22:08.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be