![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom vertrekt gij dan niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er zwaar over aan het nadenken om ginder te gaan wonen.
Het enige dat me tegenhoudt is dat ik een hekel heb aan dat berg-op fietsen! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mja, smaken verschillen hé. Luik was op een Nederlandse site trouwens één van de genomineerden voor "lelijkste stad ter wereld"... ![]() (Moet wel zeggen dat de buurt rond de Place St Lambert mooi geworden is. Je mag alleen dit plein niet verlaten...anders kom je in het èchte Luik ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() En die communautaire problematiek wordt door de politici gekoesterd en misbruikt om meer macht te krijgen en de bevolking zoveel mogelijk monddood te houden: geef ze brood en spelen , is hun leuze en ondertussen doen ze hun zin.
Ik ga nu reeds vijf jaar regelmatig naar Wallonië en daar gaan de ogen van meer en meer mensen open (mensen die niet van het profitariaat leven); Er zijn ook nog ondernemende mensen, ginder, en stilaan nemen die in aantal toe . Ik zie reeds veel kleine handelsondernemingen uit de grond rijzen met goede resultaten. Enkel nog mensen vinden die hun kost willen verdienen met te werken, want dat is een probleem, en daarom alleen al zou het een goed idee zijn om de transferts te beperken, zodat werken een noodzaak wordt om te leven. Eenmaal zover wordt Walloniê even welstellend als Vlaanderen, maar dat moet een groot deel van de Walen eerst willen inzien en dan moeten ze opkomen tegen die partijen die het profitariaat willen in stand houden. Dat zal natuurlijk een werk van jaren worden, maar , als we minder geld geven en een betere controle eisen, zal dit wel versneld in werking treden. Dus , daarom niet echt een scheiding, zeker geen dumping, maar een gecontroleerde hulp , gelimiteerd in tijd. Wedden dat de Walen ons er dankbaar voor zullen zijn??( Later natuurlijk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar vergeet niet: IK start zulke dwaze topics niet, U doet dat. Voor mij blijft het gelijk waar iedereen woont, voor u niet te zien aan uw vraagstelling. U bent dus aan het afgaan vriend... Ik speelde enkel de bal terug...
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Eens Vlaanderen en Noord-Nederland herenigd zijn, zullen we Wallonië wel inlijven als extra levensruimte. Wees gerust...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Er is trouwens toch iets raar in deze discussie. Men wil Vlaanderen en Wallonië aparte staten maken omdat wij (Vlamingen) vinden dat we teveel betalen aan de Walen. Nu of dat zo is of niet, ik denk niet dat we er veel aan kunnen veranderen daar wij beiden in Europa zullen zitten (en waarschijnlijk meer Europese steun gaan krijgen die ook door iemand betaald moet worden he)
Wat is trouwens het nu van een onafhankelijk Vlaanderen binnen Europa? We kunne nog niet samen leven met 1 andere cultuur laat staan dat we het kunnen met 24 (!!!) andere.
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Alles is mogelijk????
...en een België met Walen dan. Europa van de regio's??? Graag, maar België van de regio's gaat dan weer niet he? Maar goed, misschien verschillen u en ik over de inhoud van zo een Europa der Regio's.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij moeten nu sowieso al bijdragen in Europa voor de armere regio's.
Als we die 10 miljard van de Walen nu ook eens zouden kunnen delen met de rest van Europa? dan zijn we er toch beter van af? (gedeelde smart is halve smart 8) ) En BOVENDIEN zullen ze tegenover Europa wèldegelijk de mistoestanden moeten aanpakken, hun overdadige ziektekosten inperken en hun andere megalomane plannen moeten hercalculeren, want Europa zal niet zo onnozel zijn als de vlamingskes om op hun eigen ziektekosten te besparen en dan het gat in de hand van de Walen ermee te vullen! Dus: eind goed al goed!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen willen best samen leven met Walen, maar dan niet in zo'n exclusieve situatie als nu, maar op gelijke voet met de rest van Europa. Dat niet doen getuigt eerder van een gebrek aan Europese solidariteit.
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Dus moest Europa evolueren naar een federale staat vergelijkbaar met België dan zou u onmiddellijk de Vlaamse terugtrekking uit Europa vragen daar wij dan met die andere 24 culturen zouden moeten leven als we nu met de Walen doen.
Ik geef langs de andere grif toe dat wat er nu gebeurt in Wallonië (opsouperen van ons geld en nog geen restpect tonen voor onze eisen) te ver gaat, maar ik geloof in andere oplossingen als de onafhankelijkheid uit roepen.
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, u begrijpt de topic niet. Had dat dan gezegd! Jullie zijn constant bezig over hoe goed die Walen het wel hebben, dankzij die hardwerkende Vlamingen. Wel, als het daar toch zoveel beter is, waarom blijf je dan in Vlaanderen, waar de mensen hard moeten werken om die parasieten ginds te onderhouden? ![]() |
||
![]() |
![]() |