Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2004, 10:35   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Everytime, zeveraar!

Als ik in Wallonië zou wonen, zou ik daar Frans spreken hoor! 't Is niet omdat de franstaligen dat niet doen in Vlaanderen, dat wij dat ook niet moeten doen.

Dat is weer zo'n verschil tussen Vlamingen en Walen.
Het gaat niet over de taal, Tantist, maar meer over een "ras-le-bol" van België in het algemeen. Meer en meer Franstaligen beseffen dat we in een kutland leven, willen iets anders zien en zich vestigen in een echte land waar het beter gaat dan hier. En dat kan ik totaal begrijpen. Een van de redenen om te emigreren is inderdaad de communautaire problematiek
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:36   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Everytime, zeveraar!

Als ik in Wallonië zou wonen, zou ik daar Frans spreken hoor! 't Is niet omdat de franstaligen dat niet doen in Vlaanderen, dat wij dat ook niet moeten doen.

Dat is weer zo'n verschil tussen Vlamingen en Walen.
Het gaat niet over de taal, Tantist, maar meer over een "ras-le-bol" van België in het algemeen. Meer en meer Franstaligen beseffen dat we in een kutland leven, willen iets anders zien en zich vestigen in een echte land waar het beter gaat dan hier. En dat kan ik totaal begrijpen. Een van de redenen om te emigreren is inderdaad de communautaire problematiek

Waarom vertrekt gij dan niet?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:36   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er zwaar over aan het nadenken om ginder te gaan wonen.

Het enige dat me tegenhoudt is dat ik een hekel heb aan dat berg-op fietsen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:37   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik vind Luik ook een toffe stad

Mja, smaken verschillen hé. Luik was op een Nederlandse site trouwens één van de genomineerden voor "lelijkste stad ter wereld"...

(Moet wel zeggen dat de buurt rond de Place St Lambert mooi geworden is. Je mag alleen dit plein niet verlaten...anders kom je in het èchte Luik )
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:40   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Waarom vertrekt gij dan niet?
Waarom? Omdat ik de mogelijkheid niet heb om te vertrekken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:48   #26
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En die communautaire problematiek wordt door de politici gekoesterd en misbruikt om meer macht te krijgen en de bevolking zoveel mogelijk monddood te houden: geef ze brood en spelen , is hun leuze en ondertussen doen ze hun zin.

Ik ga nu reeds vijf jaar regelmatig naar Wallonië en daar gaan de ogen van meer en meer mensen open (mensen die niet van het profitariaat leven);

Er zijn ook nog ondernemende mensen, ginder, en stilaan nemen die in aantal toe .

Ik zie reeds veel kleine handelsondernemingen uit de grond rijzen met goede resultaten.

Enkel nog mensen vinden die hun kost willen verdienen met te werken, want dat is een probleem, en daarom alleen al zou het een goed idee zijn om de transferts te beperken, zodat werken een noodzaak wordt om te leven.

Eenmaal zover wordt Walloniê even welstellend als Vlaanderen, maar dat moet een groot deel van de Walen eerst willen inzien en dan moeten ze opkomen tegen die partijen die het profitariaat willen in stand houden.

Dat zal natuurlijk een werk van jaren worden, maar , als we minder geld geven en een betere controle eisen, zal dit wel versneld in werking treden.

Dus , daarom niet echt een scheiding, zeker geen dumping, maar een gecontroleerde hulp , gelimiteerd in tijd.

Wedden dat de Walen ons er dankbaar voor zullen zijn??( Later natuurlijk)
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:48   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:

Och, zo'n beschuldiging van een aartsleugenaar is uitermate lachwekkend

Waarom woont u niet in Wallonië? Als alles daar toch hetzelfde is?
Waarom woont U dan niet in Amsterdam? Of Oostende? Toch ook één Nederlands volk?
Voorlopig vind ik dit een uitstekende plek om te wonen, na mijn studies zie ik nog wel.

Maar vergeet niet: IK start zulke dwaze topics niet, U doet dat. Voor mij blijft het gelijk waar iedereen woont, voor u niet te zien aan uw vraagstelling.

U bent dus aan het afgaan vriend... Ik speelde enkel de bal terug...
Oud 28 juni 2004, 10:58   #28
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Trouwens: de Nederlanders zijn daar de boel aan het opkopen, en , geloof me, die zijn niet van plan om te integreren, enkel om hun zakken te vullen ! (Ik spreek enkel van bepaalde streken)
Hebben ze al faciliteiten aangevraagd misschien? Gepleit voor overheveling van de Ardennen naar Nederland?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:15   #29
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Beste Klagers & Zagers, vrienden Vlaams-nationalisten,

Zoals jullie zelf verkondigen, en ongetwijfeld geloven, staat Vlaanderen aan de rand van de afgrond terwijl onze landgenoten in het zuiden het geld bij wijze van spreken uit de lucht valt.
Wel, ik heb een ideale oplossing voor jullie: ga er wonen!

Als Waal krijgt u, volgens jullie:

* 1 grote gezinswagen per jaar
* Dubbele OCMW-steun
* Een goedbetaald baantje bij de overheid om niets te doen
* Jaarlijks enkele maanden betaald ziekteverlof
* Een PS-lidkaart die nog een hele lijst privileges biedt

Hop, hop, als jullie dit toch allemaal geloven; waar wachten jullie dan nog op?!
En ze krijgen er het schoonste stukje België er nog bij ook.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:57   #30
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Eens Vlaanderen en Noord-Nederland herenigd zijn, zullen we Wallonië wel inlijven als extra levensruimte. Wees gerust...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:05   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Eens Vlaanderen en Noord-Nederland herenigd zijn, zullen we Wallonië wel inlijven als extra levensruimte. Wees gerust...
Zeveraar. Wat moeten wij gaan doen in Wallonië? Laat iedereen toch in vrede leven!
Oud 28 juni 2004, 16:25   #32
European Voice
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar European Voice
Standaard

Citaat:
Dat zal op dezelfde dag zijn dat Roodkapje opduikt in het bos in Lanaken.
Oud 28 juni 2004, 16:28   #33
European Voice
Vreemdeling

Standaard

Er is trouwens toch iets raar in deze discussie. Men wil Vlaanderen en Wallonië aparte staten maken omdat wij (Vlamingen) vinden dat we teveel betalen aan de Walen. Nu of dat zo is of niet, ik denk niet dat we er veel aan kunnen veranderen daar wij beiden in Europa zullen zitten (en waarschijnlijk meer Europese steun gaan krijgen die ook door iemand betaald moet worden he)

Wat is trouwens het nu van een onafhankelijk Vlaanderen binnen Europa? We kunne nog niet samen leven met 1 andere cultuur laat staan dat we het kunnen met 24 (!!!) andere.
Oud 28 juni 2004, 16:29   #34
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monnet
Citaat:
Dat zal op dezelfde dag zijn dat Roodkapje opduikt in het bos in Lanaken.
Heeft u moeder u dan nog niet verteld dat roodkapje een sprookjesfiguur is? 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:31   #35
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monnet
Er is trouwens toch iets raar in deze discussie. Men wil Vlaanderen en Wallonië aparte staten maken omdat wij (Vlamingen) vinden dat we teveel betalen aan de Walen. Nu of dat zo is of niet, ik denk niet dat we er veel aan kunnen veranderen daar wij beiden in Europa zullen zitten (en waarschijnlijk meer Europese steun gaan krijgen die ook door iemand betaald moet worden he)

Wat is trouwens het nu van een onafhankelijk Vlaanderen binnen Europa? We kunne nog niet samen leven met 1 andere cultuur laat staan dat we het kunnen met 24 (!!!) andere.
Er zijn heel wat meer redenen dan alleen het feit dat wij de Walen moeten onderhouden en daarvoor als dankin ons gezicht worden gespuwd! En waarom zou een europa van de regio's niet mogelijk zijn? Alles is mogelijk!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:34   #36
European Voice
Vreemdeling

Standaard

Alles is mogelijk????

...en een België met Walen dan.

Europa van de regio's???

Graag, maar België van de regio's gaat dan weer niet he?

Maar goed, misschien verschillen u en ik over de inhoud van zo een Europa der Regio's.
Oud 28 juni 2004, 16:35   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wij moeten nu sowieso al bijdragen in Europa voor de armere regio's.
Als we die 10 miljard van de Walen nu ook eens zouden kunnen delen met de rest van Europa? dan zijn we er toch beter van af? (gedeelde smart is halve smart 8) )
En BOVENDIEN zullen ze tegenover Europa wèldegelijk de mistoestanden moeten aanpakken, hun overdadige ziektekosten inperken en hun andere megalomane plannen moeten hercalculeren, want Europa zal niet zo onnozel zijn als de vlamingskes om op hun eigen ziektekosten te besparen en dan het gat in de hand van de Walen ermee te vullen!

Dus: eind goed al goed!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:39   #38
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door European Voice

Leven we met die ene andere cultuur in hetzelfde verband als met die 25 andere Europese culturen? Ja, dan zwijg ik, zo nee, moet je je eigen stelling toch nog een beetje nuanceren.

Vlamingen willen best samen leven met Walen, maar dan niet in zo'n exclusieve situatie als nu, maar op gelijke voet met de rest van Europa. Dat niet doen getuigt eerder van een gebrek aan Europese solidariteit.
Oud 28 juni 2004, 16:46   #39
European Voice
Vreemdeling

Standaard

Dus moest Europa evolueren naar een federale staat vergelijkbaar met België dan zou u onmiddellijk de Vlaamse terugtrekking uit Europa vragen daar wij dan met die andere 24 culturen zouden moeten leven als we nu met de Walen doen.
Ik geef langs de andere grif toe dat wat er nu gebeurt in Wallonië (opsouperen van ons geld en nog geen restpect tonen voor onze eisen) te ver gaat, maar ik geloof in andere oplossingen als de onafhankelijkheid uit roepen.
Oud 28 juni 2004, 19:54   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom woont U dan niet in Amsterdam? Of Oostende? Toch ook één Nederlands volk?
Voorlopig vind ik dit een uitstekende plek om te wonen, na mijn studies zie ik nog wel.

Maar vergeet niet: IK start zulke dwaze topics niet, U doet dat. Voor mij blijft het gelijk waar iedereen woont, voor u niet te zien aan uw vraagstelling.

U bent dus aan het afgaan vriend... Ik speelde enkel de bal terug...

Ah, u begrijpt de topic niet. Had dat dan gezegd!
Jullie zijn constant bezig over hoe goed die Walen het wel hebben, dankzij die hardwerkende Vlamingen. Wel, als het daar toch zoveel beter is, waarom blijf je dan in Vlaanderen, waar de mensen hard moeten werken om die parasieten ginds te onderhouden?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be