![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd de gelijkenis van H. Brusselmans en Bauduin heel frappant geworden.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Denken we maar aan zijn preek van soberheid waarna hij gezwind een nieuw jacht kocht - Denken we maar aan zijn preek over gezinswaarden waarop hij prompt zijn eigen (bastaard)dochter ontkende - Denken we maar aan zijn preek over bezuinigen waarop hij zijn wedde met 7% liet stijgen - Denken we maar aan de beruchte onderzoeken in het kader van de affaire Dutroux die onmiddellijk werden gestopt toen Laken in het vizier kwam en zo kunnen we nog enkele bladzijden doorgaan M.a.w. als die poenschepper de les leest kan je ervan opaan dat hij zelf binnen enkele uren juist het tegenovergestelde doet
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 18 mei 2012 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij kleine kinderen komt zo'n idee wel eens vaker op, en gezien koninklijke prinsen kleine kinderen blijven tot op hoge leeftijd, was dat wel te verwachten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() heeft hij van den appel gegeten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan begrijpen dat je het niet zo voor de monarchie hebt, maar fantasietjes uit de roddelblaadjes moet je toch niet te veel geloof aan hechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De relatie werd trouwens al lang geleden onthuld. Lilian leefde jarenlang in de schaduw .
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 18 mei 2012 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() [quote=GZV;6130159]
Citaat:
Nu ik wil ook helemaal niet de koning als een vrijgeleide dictaor of uppermacht alle power geven . Maar mag ik stellen dat de democratie er helemaal niets van bakt . en als er om de 6 jaar een president bij afzwaait , dan heb je er om de 6 jaar een koning bij die voor de rest van zijn leven met een heel gevolg op onze kap leven . als je democratisch verkozen bent geweest , ben je in dit naif idiote systeem ineens onschendbaar en mag je alle domste stoten van de wereld uithalen en nog een boek met veel glitter voorstellen ook . Vanden Brande stak het geld in zijn broek . Vanden Broeke stak het geld in brand , en ging studeren , kwam terug en had opnieuw tienduizenden stellen . Wil je dat Dehaene nog eens terug komt ook ? Ja Leterme heeft België een borgsom van 54 mil in zen pan gelapt en die staat er over twee jaar ook terug he in 2014 . Leve de democratie ........................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gezien zijn lichaamstaal in aanwezigheid van vrouwen, ben ik van mening dat eender welke relatie die Baudoin ooit had met personen van het ander geslacht eerder platonisch is geweest. Overigens was Baudoin “in kringen” gekend als een extreem wereldvreemd, afstandelijk, gefrustreerd en oninteressant mens, waarmee het voeren van een eigentijds gesprek onmogelijk was, laat staan er een normaal-menselijke relatie mee op te bouwen. Hij was behept met een even overheersende als ouderwetse religieuze devotie, waaruit hij zijn scheefgetrokken verantwoordelijkheidszin en zijn volstrekt voorbijgestreefde levensprincipes puurde. Zijn echtgenote zag hij veeleer als een soort moeder overste, die niet enkel een bepalende invloed had op zijn functie, maar hem bovendien afschermde van een voorgehouden gevaarlijke buitenwereld, en hem aldus wellicht een gevoel van geborgenheid gaf. Overigens was zijn op foto’s voorgehouden vriendelijkheid louter toneel dat volgens hem deel uitmaakte van zijn welhaast goddelijke functie ; in werkelijkheid interesseerde het hem geenszins hoe “gewone mensen" leefden en wat voor hen van belang was, en stond hij zeer op een strikte etiquette en protocol. Zij publiek imago was wellicht geliefd door een deel van de Belgen, maar als persoon was hij in ieder geval helemaal niet geliefd door de mensen die hem kenden of er mee te maken hadden, zijn eigen familie incluis. Maar ik kan mij wel inbeelden dat Liliane Baels destijds, toen nog overvol van royale ambitie, de jonge Baudoin om de vinger kon winden, en hem zover kon krijgen om haar in zijn platonische fantasie als een soort ideale koningin te zien. Enige drang tot vleselijk gerollebol zijnerzijds moet men zich daarbij niet voorstellen, en dat was voor Baels ook niet nodig vermits zij daar desgewenst elders en te zijner tijd voldoende gelegenheid toe had. Het mocht evenwel niet zijn : men vond dat België beter gediend werd door Baudoin aan een Spaanse non te koppelen om een openbaar beeld van huwelijksnormaliteit voor te wenden, en aldus geschiedde… Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 mei 2012 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kan nog U verder nog iets betekenisvol zeggen over deze 'voorgehouden gevaarlijke buitenwereld' ? Verder, wat denk U over de inhoud en/of de betekenis van deze Koninklijke eedafleggening, de implementatie en de inmplicaties van deze ? Graag. Laatst gewijzigd door zonbron : 19 mei 2012 om 03:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er die beweren dat Liliane de jonge Boudewijn verleidde tijdens een treinreis (in de koninklijke wagon, die sedertdien ... niet meer gebruikt is). Er zijn er die denken dat dat incident daarna tot zijn krampachtige houding en berouwvol katholieke leven geleid heeft. Onder invloed wellicht van de toenmalige kardinaal ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2012 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Krijgen wij dat dagboek wel zelf te zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook had troonopvolger Baudoin zo goed als geen contact met “gewone mensen”, behoudens enkele uurtjes als jeugdige scout, en dan nog. Een toekomstige koning hoorde immers niet bij het volk, maar boven het volk te staan. Anders dan zijn broer Albert die, zij het slechts in de iets ruimere kring van royalistische meelopers, wel degelijk geïnteresseerd was in de buitenwereld en dan vooral in “de meisjes”, werd Baudoin van in de wieg geheel en al afgeschermd van alles wat hem kon afleiden van zijn roeping. Derhalve zag hij toen reeds en voor de rest van zijn leven, de buitenwereld als iets “gevaarlijks” in die zin, ongetwijfeld omdat het hem steeds aldus werd voorgehouden. De eedaflegging van uw staatshoofd is, zoals elders, weinig meer dan het moment vanaf hetwelk de functie formeel wordt opgenomen. Over de sprekende tekst van de afgelegde eed, met name in België in het NL (cfr. Art. 91GW) “Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, ‘s Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren”, kan men desgewenst uitgebreid discussie voeren, al was het bijvoorbeeld maar om de onverenigbaarheid van enerzijds het plechtig verklaren dat men de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, doch anderzijds (cfr. Art. 88GW) onschendbaar en onverantwoordelijk is als men dat niet doet. Evenwel, de eindconclusie kan moeilijk anders zijn dan dat het “slechts” een grondwettekst is die niet werd bedacht door degene die de eed aflegt, doch door zij die de grondwet hebben opgesteld, gestemd en bekrachtigd. Deze tekst kan uiteraard, conform de grondwet, desgewenst gewijzigd worden. Een objectieve bedenking daarbij is dat zelfs al mocht België geen constitutionele monarchie en uw staatshoofd derhalve geen koning of koningin maar een verkozen president zijn, de tekst van de grondwettelijke eed wellicht weinig verschillend zou luiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vestig graag de aandacht op wat ik stel in post 30 : “Maar ik kan mij wel inbeelden dat Liliane Baels destijds, toen nog overvol van royale ambitie, de jonge Baudoin om de vinger kon winden, en hem zover kon krijgen om haar in zijn platonische fantasie als een soort ideale koningin te zien. Enige drang tot vleselijk gerollebol zijnerzijds moet men zich daarbij niet voorstellen, en dat was voor Baels ook niet nodig vermits zij daar desgewenst elders en te zijner tijd voldoende gelegenheid toe had.” Zij die persoonlijk bij één en ander aanwezig waren, hetzij in een treinwagon of elders, mogen voor mijn part gerust de waarheid voorleggen. Maar wie denkt dat daarbij in voorkomend geval, behoudens Baels en Baudoin zelve, inderdaad iemand anders zou aanwezig geweest zijn, moet dan wel aannemen dat Baels véél dommer is geweest dan ze in werkelijkheid was, nietwaar. Baels was in wezen slechts één der minnaressen van Baudoins vader, maar wel de enige die het na Astrid officiëel tot zijn echtgenote bracht. Ik laat u zelf inschatten hoe dom dat harerzijds was. Overigens was Baudoin al een devote krampachtige hark lang voordat hij Baels leerde kennen, en is het feit een krampachtige houding aan te nemen volstrekt geen bewijs van berouw om vleselijk gerollebol met Baels, tenzij u er wil van uitgaan dat bijvoorbeeld ook Philippe in de hinderlaag van Baels’ charmes is gevallen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 mei 2012 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() terwijl hij in de kapel zat deed Martens zn werk , en terwijl Martens bij Boudewijn in de kapel zat deed Dehaene hun werk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Dat Dehaene elke mogelijke situatie voldoende aanleiding vond om zijn zakken te vullen is zonder meer zeker. Daarentegen, of Martens daadwerkelijk in kapellen vertoefde of slechts ten behoeve van het (licht)gelovig deel der buitenwereld beweerde dat te doen, zouden we best eens aan onder andere mevrouw Smet vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() het is evideint dat ik zal verklaaren wat de partij van mijj verwwachht'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft zo te zien goed de onafhankelijkheid en vrijheid van het land bewaard, hé Maar wie valt er over? Kennelijk geen mens. Ik zweer, dat ze wat mij betreft, allemaal den boom in kunnen, er staan er in Laken vast wel genoeg. Dat ze er maar ene uitkiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, zoals gewoonlijk, daar valt weer geen mens over natuurlijk. Laatst gewijzigd door Garry : 21 mei 2012 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |