![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Concurrentie heeft voordelen en nadelen. Dat is een eerlijker uitspraak.
Aparte analyse van verschillende soorten concurrentie leidt tot verschillende uitspraken over hoe we met de verschillende soorten concurrentie het best om kunnen gaan. Die 'vooral tussen staten' is iets wat ik heel sterk in vraag stel. Concurrentie tussen staten is net de concurrentie die desastreuze gevolgen heeft. Omdat het er ons toe dwingt sociale politiek steeds verder af te bouwen, doordat we steeds concurrentieel moeten zijn, en doordat voor anderen hetzelfde geldt. Elke afbouw -elke slag in de concurrentiestrijd- heeft derhalve slechts een tijdelijk voordeel en een langdurig nadeel. Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 mei 2012 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze vernietigen zichzelf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is al wat eronder zit die zich blauw betaalt. Laten we zeggen: iedereen die zijn inkomen grotendeels uit (legale) arbeid moet halen is in Belgique de pineut. Of die persoon nu daarbij netto nog 1000 of 5000 eur in de maand overhoud is van relatief weinig belang. Allebei worden ze compleet kaalgeplukt. Dat gezegd zijnde pleit ik niet voor hogere (nominale) belastingen op de écht rijken. Ik pleit wel voor een serieuze vereenvoudiging van het belastingssysteem (schaf voor mijn part alle subsidies én aftrekposten af) en een serieuze daling van de nominale aanslagvoeten in de eerste plaats op belasting op inkomen maar wat mij betreft mag zeker ook de vennootschapsbelasting een stuk naar beneden. Er kan genoeg gesaneerd worden aan de overheid. Fundamenteel zou ik de oveheid heel erg ingekrompen willen zien. er zijn tal van dingen die mijns insziens simpelweg afgeschaft kunnen worden. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 mei 2012 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Woord. Er valt in Belgie dan ook nog veel te doen op het gebied van belastingen op kapitaal. In elk geval een mooie reserve voor als de staatsschuld echt te ver oploopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() De staat moet gewoon de moed hebben om zowel arbeid als kapitaal aan te pakken zonder al te veel gezever. Vakbonden kwaad dat de pensioenleeftijd omhooggaat? Niet wenen, het huidige systeem is gewoonweg niet in stand te houden. De babyboomers hadden maar meer kinderen moeten krijgen, nu moeten ze niet afkomen. Rijke eikels (reikels?) kwaad dat ze comparatief hoge belastingen moeten betalen? Niet wenen, alsof hun welvaart niet grotendeels te danken is aan de instituties, wetgeving, omkadering en mentaliteit van de samenleving waarin ze zich bevinden en/of zijn uit voortgesproten.
Nu is het natuurlijk zo dat de rijken het belangrijke voordeel hebben dat kapitaal heel mobiel is geworden in de huidige geglobaliseerde wereld, zoals dit artikel duidelijk aantoont. Maar in principe vind ik niet dat we zomaar moeten toegeven aan dergelijke chantage. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 19 mei 2012 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
De bruggepensioneerden moeten wel blijven en de allochtonen, gaan gewoon terug naar huis. Wie blijft er dan over? Brother Paul en brave Vlamingen en Walen die zich blijven kapot werken voor hun bazen en hun respectievelijke zakkenvullende, graaiende politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het erop aankomt is de fantasie om nieuwe belastingen te bedenken bij sommige mensen onuitputtelijk, zeker als ze er zelf niet het slachtoffer van zijn en meestal er zelfs van profiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschie zijn de appartementjes allemaal verkocht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je zou geen concurrentie tussen staten meer hebbn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Njammie, fiscaliteit, daar wil ik wel mee over debatteren
![]() Mijn ideale fiscale systeem komt eigenlijk de facto neer op een vlaktaks, maar dan wel eentje die rekening houdt met alle inkomsten (en daar knelt volgens mij het schoentje in het huidige systeem). Stel je een systeem voor waar inkomsten uit arbeid, dividenten, bonussen (of boni), intrest uit kapitaal, huren, ... samengeteld worden en de aanslagvoet voor de belastingplichtige wordt. Op dat totale bedrag wordt dan een bepaald vast percentage gehoffen en eventueel kan de staat beslissen om bepaalde vrijstellingen op die aanslagvoet toe te passen (bvb. energiebesparende maatregels). Dit maakt dat de administratieve afhandeling van een dossier veel eenvoudiger verloopt, immers er zijn maar een beperkt aantal uitzonderingen op de regel (de vrijstellingen). De administratie kan zich dus voornamelijk bezig houden met het verifieren dat alle inkomsten ook aangegeven zijn of dus het opsporen van fiscale fraude. Een dergelijk taxatie systeem laat toe om alle inkomsten te belasten en maakt dus ook een aantal omslachtige aanslagen zoals roerende en onroerende voorheffingen overbodig. Iemand een andere mening of bemerkingen op het bovenstaande?
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veltelhet eens aan de glote mijnheel, zijn de taksen in alle staten gelijk? Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 mei 2012 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |