![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je kunt wel msconfig gebruiken van WIndows Xp, alleen zul je dan wel fouten krijgen over autoexec.bat, edm. maar als je die fouten gewoon negeert kun je ook werken ![]() Je kunt die msconfig van mijn thuisbakje halen op http://pluto.lunitechs.be/~jeroen/msconfig.exe -> Plaats msconfig in de map c:\winnt\system32 -> Voer msconfig.exe uit -> Foutmeldingen die komen negeren -> In het tabblad Services en het tabblad Startup verdachte namen uitvinken (bij Services niet teveel uitschakelen ![]() -> Herstarten en hopelijk is het weg ![]() -> Je kunt nu die exe's / dll's verwijderen indien je dat wilt, de locatie zie je ook in msconfig bij diegene die je hebt uitgevinkt Daarmee zou je opstartende processen moeten hebben tegengehouden, nu kan het wel zijn dat je startpagina nog steeds blijft veranderen, indien dit zo is is dat stukje adware waarschijnlijk een Browser Helper Object, standaard kun je die niet aan- of uitschakelen in IE, je kunt ze echter wel via het register weghalen. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\Browser Helper Objects Daaronder zul je een aantal CLSID's zien staan, loop die keys eens af en diegene waarvan de value's verdacht lijken kun je best de volledige key verwijderen zodat ze niet mee geladen worden met IE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-bloost- http://communities2.microsoft.com/co...s/default.aspx Als ik hier de woordjes "msconfig" en "windows 2000" intyp, krijg ik massa's oplossingen voor zulke problemen... Goudmijntje voor OS-problemen, met antwoorden van Microsoft-pro's.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Well ... I'm thinking re-install. Ik heb de beruchte file gevonden, maar kan hem niet uit het startup krijgen. (wonder boven wonder ook niet met de utility)
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoe noemt die file? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Je kan ook (als je F5 duwt tijdens het opstarten) kiezen voor Dos-modus (oftochzoiets indenaard). Eens je in die Dos-modus bent, moet je naar de directory met het 'lastige' bestand gaan en dat bestand verwijderen. (commands voor Dos vind je wel op tinternet)
Bij mij lukt het meestal zo wel om een nietwegtekrijgen bestand te verwijderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Troost u allen,
Ondanks Norton AV Pro, Zonealarm Pro heb ik enkele dagen terug alles moeten herinstalleren... Ook Hijack This en Spysweeper brachten geen oplossing... Ik zat met 3 exe files die zich telkens reproduceerden en mijn pc hopeloos vertraagden: netda.exe, netdb.exe en netdc.exe.... Dat rotvirus of wat het ook mocht zijn (ik vermoed dat het Dumarin was) schakelt bovendien Norton en alle andere virusscanners totaal uit voor updates... Er is nogal wat over te doen geweest in de vele computerweblogs de laatste weken... Norton bewaardde volledig stilzwijgen... wegens geen oplossing.... na lang geknoei heb ik de knoop doorgehakt: re-install **** De korte pijn TomB....
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
msconfig zit niet op Win 2000. Wreed lastig. Op Win 98 en XP zit het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het mezelf niet al te moeilijk te maken doe ik het volgende. Ik deel mijn schijf in drie. Deel 1, Systeem en de programma's, deel twee de data, deel 3, alles wat ik nodig heb om het systeem te onderhouden, maar geen programma's. Bij het opladen van het systeem en de programma's maak ik naarmate ik verder ga met Ghost een paar back-ups van de systeemschijf op schijf 3. Loopt er iets mis dan kan ik binnen de tien minuten een back-up maken en de vorige back-up terug plaatsen. Men moet wel zorgen dat men zijn e-mail en dergelijke niet op de systeem schijf wegschrijft. Het grote voordeel is dat je altijd met een proper systeem kan herbeginnen zonder alles opnieuw te moeten installeren. Er is ook de mogelijkheid om met een mini-linux systeem op diskette de zaak even over te nemen en de zaak op orde te brengen. Een ander truc bestaat er in om je schijf te laten opkuisen door een andere PC. Dit gaat als volgt, open de PC, haal de harde schijf er uit en zet de jumpers op "slave". Hoe je dit moet doen staat op de doos van de harde schijf. Stop die schijf in een bevriende PC. Laat die PC een virusscan doen en al die andere opkuis programma's. Haal de schijf uit de bevriende PC, zet de jumpers terug en plaats de Harde schijf terug in je PC en de zaak is opgelost. ![]() Mvg. Rogier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het beste is natuurlijk om de HD als slave in een andere PC te stoppen en eens flink alles te scannen, te defragmenteren en van die dingen te doen die anders niet mogelijk zijn omdat er altijd een aantal files in gebruik zijn. Daarna een backup maken met ghost voor het geval het later weer misloopt. Voor de mensen met een partitie op hun schijf of met weinig plaats, dit kan ook op CD gebeuren. In dit geval moet de CD bootable gemaakt worden. Het zal je wel enkele CD kosten. Gebruik dus maar RW-CD's dan kan je die later bijwerken. Een DVD writer is dan natuurlijk de oplossing Mvg. Rogier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() ik had ook een probleem met een of andere ongevraagde toolbar en door op google de naam in te typen heb ik de oplossing gevonden
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() CWS shredder werkt alleen tegen het recent opkomende CoolWebSearch spyware en adware. CoolWebSearch is een websitebedrijfje dat zich een spyware programma'tje heeft geprogrammeerd dat de website moet "promoten" door het ongevraagd als openingspagina te installeren. Het heeft zich goed beveiligd, want is immuun tegen elke poging van Ad-Aware of gelijkaardige om het te verwijderen. Enkel CWS-schredder kan het aan.
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Die idioten gaan ons nog zover krijgen dat we collectief onze aansluiting uit het raam smijten...
Sommige (veel?) mensen met wat minder computerkennis zijn al zo ver.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() In plaats van uit de venster te smijten, moogt ge uwen oude computer bij mij bezorgen. Ik ben op zoek naar oudere spullen, vanaf een Pentium 1.