![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kan het bekijken hoe je het wil. Een voogd dient meestal ter ondersteuning en bescherming. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat is een goede moslim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijf_zuilen_van_de_islam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Weet je wat voor mij belangrijk is, dit zijn raakvlakken... hobby's en interesses, voorbeeld: ik ben iemand die graag rondtrekt in de bergen, met de rugzak enkele dagen genieten van de natuur...ik verwacht van een vriendin dat ze ongeveer dezelfde interesses en passies heeft, dat ze bereid is om onze interesses te delen, niet omdat ze dat moet maar omdat ze dat wil, niet voor mij maar voor haar en vice versa... Ongeveer dezelfde intelligentie, een gelijkaardige visie en benadering van de wereld en mensen... ... dit lijkt mij toch een betere basis tot een goede stabiele relatie waarin beide partijen gelukkig zijn ipv gewoon een goede gelovige te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw mening is met respect, religieus gezwets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog meer religieus gezwets. Leer meisjes met jongens omgaan, dan kan ze zelf wel iemand kiezen die haar bevalt, een voogd is gewoon een achterlijke opvatting die vrouwen zelfbeschikkingsrecht ontneemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar staat tenminste in dat je niet mag moorden, stelen en liegen. Toch niet onbelangrijk dacht ik. Geen spoor van dit alles in de 5 zuilen echter. Toegegeven, de vijf zuilen van de islam zijn gemakkelijker: wat bidden, een beetje kleingeld geven aan een arme sloeber en eens een citytrip naar Mekka maken. En de ramadan is nog goed voor je lijn ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gedwongen uithuwelijking
!!!! TEGEN !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de meeste gevallen juist niet! In tegenstelling tot de christelijke vasten die matigheid in redelijkheid naar voorschuift, kent de islam een volstrekte vasten tijdens de dag die evenwel afgewisseld wordt door grote schranspartijen 's nachts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Smurphette is al verbannen. Ik vrees dat Allah vzmh haar tot zich geroepen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat achterlijk!
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Wat is daar achterlijk aan?
Blijkt juist dat dit systeem het aantal scheidingen sterk verlaagt. Huwelijkspartner-keuze door ouders, familie en clan, is trouwens de norm, niet de uitzondering. In alle culturen en in alle tijdperken is dat het systeem. De voordelen ervan zijn legio.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() De nadelen ook: veel meer partnergeweld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Ons systeem is zeker niet beter. Het huwelijk als een consumptie-product voor individuen, met echtscheidingen die serieuze psychische trauma's bij kinderen nalaten, enzo. Niet echt het beste alternatief. Een tussenoplossing, die aan een opmars bezig is bij ons, is de actieve deelname van de familie bij het zoeken naar geschikte partners, en die dan koppelen op allerlei gelegenheden. De bachelor-parties georganiseerd door ouders, - het gebeurt steeds meer. (Mijn eigenste ma was laatst uitgenodigd door een vriendin, die een clubje van moeders heeft opgericht die elkaars' zonen en dochters aan elkaar koppelen, omdat die kinderen niet meer buiten komen of het te druk hebben).
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Beter een gelukkige scheiding dan een ongelukkig huwelijk zeg ik altijd. En uw moeder uw partner laten kiezen: ik lach u uit in uw gezicht
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |