![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Te veel jongeren gaan naar de universiteit. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 77,78% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de enquête wordt gevraagd of er te veel studenten naar de universiteit gaan. Ik ben blijkbaar de enige die met "neen" heeft geantwoord. "Neen", omdat ik de kwantiteit onbelangrijk vind, zonder dat er aan kwaliteit moet worden ingeboet, en vind dat ieder die beschikt over de competenties op z'n minst de kansen zou moeten krijgen.
Het elitair aspect zoals aangehaald is blabla: kwantiteit hoeft geen afbreuk te doen aan de kwaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik kijk naar wat men allemaal in de laatste eeuw heeft bereikt op gebied van technologie en informatica - het einde is nog steeds niet in zicht - dan is dat niet mis. Misschien vallen nieuwe uitvindingen of snufjes minder hard op door het mainstream worden van onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is m.i. ook de plicht van een overheid om onderwijs toegankelijk te maken voor iedere burger. Hoe hoger de bevolking onderwezen is, hoe beter over het algemeen is voor de groei van een land. We gaan toch niet terug naar tijden met 50% analfabetise, ed? Kijk eens naar de ontwikkelingsgraad van landen waar die cijfers realiteit zijn. Laatst gewijzigd door Smurphette : 23 mei 2012 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is Smurphette plots van de aardbodem gebannen ?
Ik lees niet alle postings van alle forumleden (wie wel ?) maar het is nogal vervelend te moeten vaststellen dat een goed debater plots de mond wordt gesnoerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb op jouw aangifte daarvoor eens een 5-punter gekregen wegens reclame |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Ben even niet meer mee met de vorige twee berichten.
En idd, Rudy, kwaliteit is zeker een norm. Vandaar ook mijn vraag hoe jullie onderwijs zien. Maar over welke kwaliteit heb je het dan? Je hebt namelijk kwaliteiten die voornamelijk door de maatschappij worden gestimuleerd, ik denk aan technische, economische en wiskundige vaardigheden. En andere vaardigheden, ik denk aan taalkundige, meer reflectieve en vaardigheden die men in de menswetenschappen leert waardoor een meer opvoedend karakter van het onderwijs naar voor komt, die dus minder worden gestimuleerd. |
![]() |
![]() |