Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2012, 20:51   #21
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zij mogen voor mijn part hun zandbaklanden vertegenwoordigen in hun blote hol met fazantepluimen erin, wij zouden ze beter negeren, en laten vallen met de laagste dienst, ter bescherming van hun en onze cultuur, en de daarop geaxeerde maatschappijvorm waar zij daar en wij hier voor opteren.
We verliezen er niks aan, en halen ons enkel een pak ellende op de hals.
Iedereen baas in eigen huis.
Het is niet bepaald mijn gewoonte om te pas en te onpas van die kleine tweetjes onder andermans post te plaatsen, maar bij deze maak ik graag een uitzondering.

2, derhalve.
Oud 24 mei 2012, 21:39   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Turtelboom en Onkelinckx gaan in feite voorbij aan de essentie van de zaak.
Het weigeren van handjeschudden, is slechts het topje van de ijsberg.

De meeste landen waar onze politici zo graag gaan 'ministertje spelen' hebben een maatschappijvorm van vrouwonvriendelijkheid en rechtsongelijkheid, achterlijkheid, theokratische dictatuur of erger.
Daarmee handelen is eigenlijk not done, ook niet als er pro forma een tong wordt gedraaid, een handje vastgehouden, en een vriendelijke groet of vredeswens wordt gepreveld tijdens een heildronk, of dinee met lokale specialiteiten en plaatselijke schoonheden.

Wat gaat er nu gebeuren: binnen een week praat niemand nog over het ceremonieel-culturele akkefietje, maar is het weer business as usual, wat in vele gevallen betekent: Belgisch geld, waar we zelf tekort van hebben naar apelanden versluizen.
Oud 24 mei 2012, 21:55   #23
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een vrouw geef je kusjes en geen hand. (tenzij ze echt lelijk is)
Behalve Anke VDM (maar die mag die puist wel eens wegbranden) vind ik alle politieke vrouwen oerlelijk.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 22:14   #24
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ook niet in feite. Ik geef moslims nooit een hand, noch mannen noch hun ingepakte lustobjecten.

Ik geef enkel een hand aan mensen die ik respecteer en met wie ik een hartelijke relatie wil aangaan.
en door een moslim wil ik zeker nooit aangeraakt worden, net zomin als queen B. Zij doet dat ook niet.
+2
Oud 25 mei 2012, 13:12   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe moeten wij daar tegenover staan ?

Aanleiding van de discussie is natuurlijk de ministeriële ervaringen in Marokko (waar men blijkbaar niet zo gegeneerd is om te zeggen dat volgens de Islam de vrouw minderwaardig is aan de man) en in Israël (waarover de orthodoxe leider in Vlaanderen dan weer zegt dat zij zeker niet de vrouw als minderwaardig beschouwen, maar voorstander zijn van een zeer strikt 'aanraak-cultuur gebaseerd op godsdienstige overwegingen'.

Ook een beetje aanleiding was een simpel ventje, een paar maanden geleden, uit een van die apenlanden, die vond dat aanwijzingen in het verkeer, gegeven door een vrouwelijke agent, niet zo strikt op te volgen zijn.

Zou het een goede zaak zijn, mochten 'wij' aan landen als Israël en Marokko laten weten, dat als hun ministers niet de beleefdheid hebben om onze ministers een hand te schudden als teken van wederzijds respect, dat wij dan liever afzien van ministeriële bezoeken aan dit land, en vanwege dit land aan ons land. Ook van mannelijke ministers natuurlijk.

Voor handelsmissies enz. spelen we natuurlijk graag de platte: als er geld verdiend kan worden, dan zijn we bereid om wat verder te gaan.

Op individueel vlak: mag ik aan mijn garagist zeggen, dat als zijn verkoopster mij niet wil begroeten met een handdruk, dat ik mijn auto dan liever koop bij de concurrentie?
Zo ja, mag die garagist die verkoopster ontslaan, wegens onvoldoende commerciële houding?

Waar ik persoonlijk niet aan wil tornen, is de elementaire vrijheid. Als iemand in Vlaanderen de vrouwen geen hand wil drukken, dan is dat wel zijn/haar volste recht. Mits de consequenties natuurlijk dat ik mijn vrijheid behoud om vriend te zijn, zaken te doen, ... met wie ik wil.

(Ik doe geen poging om te benadrukken dat ik deze discussie zou willen beperken tot beneden de grens van de discriminatie ... gegarandeerd geen drie posts verder, en het zal van dat zijn.)
Ministers zijn goed geplaatst om dergelijke problemen aan te kaarten. Temeer omdat ze veel reizen. Maar, zeg me niet dat Onckelinx en Turtelboom uit de lucht moeten vallen, ze weten maar al te goed aan wat ze begonnen zijn en hoe de reacties van medeministers zullen zijn. Of niemand de hand wil schudden of totaal zal worden genegeerd, weten de betrokken ministers maar al te goed. Het maakt deel uit van de clash of civilisations.
Je maakt er meer trammalant van dan de betrokkenen, in die zin dat de impact van de reacties van de woordvoerders van de betrokken grotere invloed heeft dan wilde democratische principes. In landen zonder democratie kan je voorlopig geen democratische principes verwachten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 13:32   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Venten die wijven geen hand willen geven.
Kan je ze niet gewoon "vrouwen" noemen?
Oud 25 mei 2012, 13:59   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan je ze niet gewoon "vrouwen" noemen?
Xeno. Hij had het ook over "venten" ipv "mannen".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 17:38   #28
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Genève ligt niet in een apenland

Maar als toerist, akkoord, je past je aan. Maar als politica om de wederzijdse belangen te bespreken lijkt het me niet een goede basis om onderdanig te doen...

Wat gaan ze doen als er ooit eens een vrouwelijke president van de Verenigde Staten is?
In Frankrijk hebben ze er bijna één gehad, 5 jaar geleden. Spijtig dat het toen mislukt is. Er zouden meer vrouwelijke presidenten van belangrijke landen moeten zijn.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 17:44   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Enfin, tijd voor Onkelinx om eens wat respect te tonen voor de joodse regels zullen we maar zeggen.
Uiteraard. Net zoals elke bezoeker of immigrant bij ons zou moeten doen. Zich gedragen en kleden als ons en al onze wetten én gewoonten respecteren!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 17:46   #30
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ministers zijn goed geplaatst om dergelijke problemen aan te kaarten. Temeer omdat ze veel reizen. Maar, zeg me niet dat Onckelinx en Turtelboom uit de lucht moeten vallen, ze weten maar al te goed aan wat ze begonnen zijn en hoe de reacties van medeministers zullen zijn. Of niemand de hand wil schudden of totaal zal worden genegeerd, weten de betrokken ministers maar al te goed. Het maakt deel uit van de clash of civilisations.
Je maakt er meer trammalant van dan de betrokkenen, in die zin dat de impact van de reacties van de woordvoerders van de betrokken grotere invloed heeft dan wilde democratische principes. In landen zonder democratie kan je voorlopig geen democratische principes verwachten.
In geen enkel Islamitisch land onder andere dus...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 03:18   #31
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Uiteraard. Net zoals elke bezoeker of immigrant bij ons zou moeten doen. Zich gedragen en kleden als ons en al onze wetten én gewoonten respecteren!
Nou hoeft niet noodzakelijk voor mij hoor. Een beetje verschil mag voor mij. Hoe herken je die fake-geintegreerden anders ? Ooit van Trojaans Paard gehoord ? Want een ding is zeker, zolang ze hun islamitisch fanatisme niet afgezweerd hebben zijn ze niet geintegreerd. Een aap verleer je ook op 1,2,3 zijn kuren niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be