Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst?
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen 2 4,08%
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid 2 4,08%
Energiesubsidies voor grote bedrijven 3 6,12%
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid 11 22,45%
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid 9 18,37%
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig 4 8,16%
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel 11 22,45%
Andere posten 7 14,29%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2012, 15:03   #21
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

• Minder kosten, minder maar duidelijkere regels en gestroomlijnde administratie voor de kleine ondernemers (zwartwerk overbodig maken + ondernemen aantrekkelijker maken) maar dan ook de ultrarijken en hun grote ondernemingen strenger controleren op fiscale fraude.
  • Overheid afslanken door het aantal regeringen te verminderen, door bijvoorbeeld de gewesten af te schaffen en enkel de gemeenschappen te behouden met minder mandaten.
  • De immigratiestop uit de jaren '70 consequent volgen.
  • Leerplannen terug op een hoger peil brengen, zodat ASO-diploma's terug iets waard zijn plus andere richtingen van hun minderwaardig imago ontdoen, wat de overvolle universiteiten meer ademruimte geeft en dus kostenbesparend zou werken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:04   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Loonkosten en (federale) administratie worden hier bewust niet als keuze opgenomen, omdat ze geen fundamenteel probleem vormen.
Oud 26 mei 2012, 15:06   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

op politici
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:10   #24
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Fraude is het ontwijken van diefstal DOOR de staat.
De overheid steelt onrechtmatig de vruchten van de arbeid van de bevolking en levert er grotendeels ongevraagde, onnutigge, en overbodige diensten voor in de plaats.
Ik wens helemaal geen gezondheidszorg door de staat, en nog minder het indoctrinerende lamentabele onderwijs.
'T is allemaal dolle pret zolang ge geen dure kankerbehandelingen of orgaantransplantaties nodig hebt. Ik hoop dan ook, indien u ooit aan een ernstige en duur te behandelen ziekte zou komen te lijden, u elke vorm van bijstand weigert en alles uit eigen zak betaalt. Het zou maar consequent zijn, en u stelt er een voorbeeld mee voor andere tegenstanders. Tijd voor wat neoliberaal sociaal activisme als u er zo militant tegenover staat! Voor de rest misschien eens kijken hoe goed het gesteld is met de gezondheidszorg in de VS voor de gewone mens.
Oud 26 mei 2012, 15:13   #25
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid steelt onrechtmatig de vruchten van de arbeid van de bevolking en levert er grotendeels ongevraagde, onnutigge, en overbodige diensten voor in de plaats.
Ik wens helemaal geen gezondheidszorg door de staat, en nog minder het indoctrinerende lamentabele onderwijs.
Dan hoop ik voor u dat u miljonair bent als uw voorstellen er ooit door komen. Anders ligt u binnen de kortste tijde te creperen in de goot, naast het grootste deel van België.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:20   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Loonkosten en (federale) administratie worden hier bewust niet als keuze opgenomen, omdat ze geen fundamenteel probleem vormen.
Wat een tendentieuze keuzemogelijkheden en hier gooit u er nog wat onzin bovenop.

Het ambtenarenbestand en de ambtenarenpensioenen zijn een gigantisch probleem.

Mijn keuze om op te besparen:

zowat alle takken van de overheid.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:27   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
'T is allemaal dolle pret zolang ge geen dure kankerbehandelingen of orgaantransplantaties nodig hebt. Ik hoop dan ook, indien u ooit aan een ernstige en duur te behandelen ziekte zou komen te lijden, u elke vorm van bijstand weigert en alles uit eigen zak betaalt.
Zeer zeker, maar dan wel op voorwaarde dat ik alles teruggestort krijg wat ik ooit afdroeg...
Oud 26 mei 2012, 15:29   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dan hoop ik voor u dat u miljonair bent als uw voorstellen er ooit door komen.
Als ik alles wat ik ooit afdroeg terug zou krijgen, dan zou ik miljonair zijn.
Citaat:
Anders ligt u binnen de kortste tijde te creperen in de goot, naast het grootste deel van België.
Wie maakt u die afgrijselijke onzin toch wijs?
Oud 26 mei 2012, 15:32   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Loonkosten en federale adminstratie
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:32   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij kan je misschien zelf rechthouden zonder staat maar veel mensen gaan in (geestelijke) armoede vervallen. Uiteindelijk ga je daar op een andere manier voor betalen dan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:33   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hoop ik voor u dat u miljonair bent als uw voorstellen er ooit door komen. Anders ligt u binnen de kortste tijde te creperen in de goot, naast het grootste deel van België.
Flauwekul
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:35   #32
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraude is diefstal van de staat. Dat is erger dan diefstal van een individu. Fraudeurs stelen geld van onze gezondheidszorg en onderwijs, die zo al ondergefinancierd zijn. Een fraudeur steelt van iedere Belg in het land.
Wat een autoritaire zever. Diefstal van de Staat, wat een grap. De Staat dankt haar bestaan aan het institutionaliseren van diefstal!

Niemand is de Staat wat dan ook schuldig. Geen geld, geen dienst, niets! Alles waar de Staat beslag op legt of wat ze beweert te bezitten is diefstal van individuen of van de gemeenschap.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 15:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:38   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jij kan je misschien zelf rechthouden zonder staat maar veel mensen gaan in (geestelijke) armoede vervallen.

Eerlijk, dat mechanisme heb ik niet door.
De staat is de oorzaak van mijn financiële verarming, maar hoe ze voor mijn geestelijke verrijking zorgt, dat zie ik waarlijk niet.
Oud 26 mei 2012, 15:39   #34
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Ik zou op ze allemaal besparen, maar dan zou ik ook de belastingsdruk verlagen. En met verlagen bedoel ik volledige belastingen (zoals BTW, inkomstbelasting, e.d.) afschaffen. Ik denk dat dat het missen van een pensioen e.d. meer dan goedmaakt.
Oud 26 mei 2012, 15:40   #35
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jij kan je misschien zelf rechthouden zonder staat maar veel mensen gaan in (geestelijke) armoede vervallen. Uiteindelijk ga je daar op een andere manier voor betalen dan.
Dat is toch ook een grap, niet? Als er iets is wat bijgedragen heeft tot massale apathie en (intellectuele) luiheid, dan is het wel de Staat. Logisch toch? Domme luie zetelklevers zijn gemakkelijker onder de duim te houden. Niets is leuker voor een Staat dan een bevolking die dom en arm is.

"In the long run, hierarchical society was only possible on a basis of poverty and ignorance. " George Orwell

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 15:46.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 15:42   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zou op ze allemaal besparen, maar dan zou ik ook de belastingsdruk verlagen. En met verlagen bedoel ik volledige belastingen (zoals BTW, inkomstbelasting, e.d.) afschaffen. Ik denk dat dat het missen van een pensioen e.d. meer dan goedmaakt.
Belasting op arbeid moet volkomen weg.

Een BTW daarentegen zou een correcte belasting kunnen zijn, omdat ze in feite vrijwillig is, en enkel diegenen treft in de mate dat ze gebruik maken van de infrastructuur nodig om het product te fabriceren en te transporteren.
Oud 26 mei 2012, 15:46   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Eerlijk, dat mechanisme heb ik niet door.
De staat is de oorzaak van mijn financiële verarming, maar hoe ze voor mijn geestelijke verrijking zorgt, dat zie ik waarlijk niet.
Ik dacht die van u niet maar ik begin daar aan te twijfelen. Je verstaat mij namelijk verkeerd. Ik zeg toch duidelijk die van anderen.
Oud 26 mei 2012, 15:51   #38
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belasting op arbeid moet volkomen weg.

Een BTW daarentegen zou een correcte belasting kunnen zijn, omdat ze in feite vrijwillig is, en enkel diegenen treft in de mate dat ze gebruik maken van de infrastructuur nodig om het product te fabriceren en te transporteren.
Daar is toch weinig vrijwillig aan lijkt me. Het is net als andere belastingen een geval van 'geld afgeven, of anders!'.
Het produceren van een product is toch ook arbeid, daarom noemen we dat product toch de vruchten van arbeid? Is BTW in feite niet ook gewoon een belasting of de vruchten van arbeid?
Oud 26 mei 2012, 15:55   #39
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is toch ook een grap, niet? Als er iets is wat bijgedragen heeft tot massale apathie en (intellectuele) luiheid, dan is het wel de Staat. Logisch toch? Domme luie zetelklevers zijn gemakkelijker onder de duim te houden. Niets is leuker voor een Staat dan een bevolking die dom en arm is.

"In the long run, hierarchical society was only possible on a basis of poverty and ignorance. " George Orwell

Geen grap. Ga maar eens reizen in landen met weinig of geen overheid of meer overheid die minder doet zoals de VS.
Jij wilt dat niet zien omdat je een karikatuur van een overheid voor ogen hebt. Er zijn nadelen en er zitten veel valstrikken in een overheid maar geen overheid of een ondemocratische overheid ... Ga dan al maar in bewaakte ommuurde zones leven in een klein klikje met een eigen klein overheidje om dat al te regelen ...
Ik geef grif toe dat individuen in landen met weinig overheid meer creativiteit te zien valt maar worden die mensen daar ook beter van ?
Oud 26 mei 2012, 16:04   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin.
Fiscale fraude is helemaal geen fraude, het is terugpakken wat de overheid je onrechtmatig ontstolen heeft.
Ondertussen kunnen witteboordencriminelen nog altijd op een veilige plaats opgesloten worden tot ze afdokken. Wen eraan. Ik kom je dan wel eens opzoeken.

Anderzijds moeten arbeiders die jarenlang tot de 7% arme werkenden onder de armoedegrens behoorden blijven doorwerken, die mogen niet op uitkering gaan, die moeten blijven naar de middeleeuwen overbelast worden door de financiële staatsterreur van de belastingen op de laagste lonen. Dat zijn dan profiteurs en belastingontduiking is rechtmatig terugpakken, maar alleen voor veelverdieners, niet voor erkende armen onder de armoedegrens.
Maar dat is precies wat ik gedaan heb, geholpen door de bazen die me geen waardig werk meer wilden geven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be