![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst? | |||
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Energiesubsidies voor grote bedrijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Andere posten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() op politici
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het ambtenarenbestand en de ambtenarenpensioenen zijn een gigantisch probleem. Mijn keuze om op te besparen: zowat alle takken van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Loonkosten en federale adminstratie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij kan je misschien zelf rechthouden zonder staat maar veel mensen gaan in (geestelijke) armoede vervallen. Uiteindelijk ga je daar op een andere manier voor betalen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand is de Staat wat dan ook schuldig. Geen geld, geen dienst, niets! Alles waar de Staat beslag op legt of wat ze beweert te bezitten is diefstal van individuen of van de gemeenschap.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Eerlijk, dat mechanisme heb ik niet door. De staat is de oorzaak van mijn financiële verarming, maar hoe ze voor mijn geestelijke verrijking zorgt, dat zie ik waarlijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou op ze allemaal besparen, maar dan zou ik ook de belastingsdruk verlagen. En met verlagen bedoel ik volledige belastingen (zoals BTW, inkomstbelasting, e.d.) afschaffen. Ik denk dat dat het missen van een pensioen e.d. meer dan goedmaakt.
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"In the long run, hierarchical society was only possible on a basis of poverty and ignorance. " George Orwell
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een BTW daarentegen zou een correcte belasting kunnen zijn, omdat ze in feite vrijwillig is, en enkel diegenen treft in de mate dat ze gebruik maken van de infrastructuur nodig om het product te fabriceren en te transporteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik dacht die van u niet maar ik begin daar aan te twijfelen. Je verstaat mij namelijk verkeerd. Ik zeg toch duidelijk die van anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het produceren van een product is toch ook arbeid, daarom noemen we dat product toch de vruchten van arbeid? Is BTW in feite niet ook gewoon een belasting of de vruchten van arbeid?
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen grap. Ga maar eens reizen in landen met weinig of geen overheid of meer overheid die minder doet zoals de VS. Jij wilt dat niet zien omdat je een karikatuur van een overheid voor ogen hebt. Er zijn nadelen en er zitten veel valstrikken in een overheid maar geen overheid of een ondemocratische overheid ... Ga dan al maar in bewaakte ommuurde zones leven in een klein klikje met een eigen klein overheidje om dat al te regelen ... Ik geef grif toe dat individuen in landen met weinig overheid meer creativiteit te zien valt maar worden die mensen daar ook beter van ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds moeten arbeiders die jarenlang tot de 7% arme werkenden onder de armoedegrens behoorden blijven doorwerken, die mogen niet op uitkering gaan, die moeten blijven naar de middeleeuwen overbelast worden door de financiële staatsterreur van de belastingen op de laagste lonen. Dat zijn dan profiteurs en belastingontduiking is rechtmatig terugpakken, maar alleen voor veelverdieners, niet voor erkende armen onder de armoedegrens. Maar dat is precies wat ik gedaan heb, geholpen door de bazen die me geen waardig werk meer wilden geven. |
|
![]() |
![]() |