Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2012, 18:19   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar de Tempel ook niet. De Moslims hebben op die plaats brutaalweg een Moskee neergeploft in het jaar 695. Het toppunt is dat in de Koran de naam Jeruzalem zelfs niet vermeld wordt.
Brutaalweg?? Hoe komt ge daar nu bij. Er was geen joodse staat meer. De massa van de joden waren verdreven, de diaspora in. En er was evenmin nog een Tempel vermits die door de Romeinen verwoest was. Niks te brutaalweg dus .

Wat misschien wel eerder brutaal is gebeurd, is de verovering van het land der Jebusieten (Jeruzalem) door de joden toen ze het zogenaamde 'beloofde land' binnentrokken.

Maar ik hoor u al komen. Stiekem snakken u en uw joodse vriendjes naar de Derde Tempel. En u bent zo al een beetje de weg voor aan het bereiden om een Derde Tempel 'aanvaardbaar' te maken voor de niet-joodse goegemeente. En daarom zegt u met veel genoegen dat Islamieten 'brutaalweg' de Omar-moskee hebben neergeplant.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 mei 2012 om 18:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 18:31   #22
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja? Allé dan, dat is het eerste dat ik weet. En waar dan en hoe?
Dagelijks bij de bekeringen tot het Christendom of bij de gebeden van de christenen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 20:54   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dagelijks bij de bekeringen tot het Christendom of bij de gebeden van de christenen.
Telt dat ook als het negerkes zijn?
Want anders zal het geen vetpot wezen...
Oud 27 mei 2012, 20:58   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Liever de heilige geest dan regen, hagel of sneeuw.
Nochtans kan de Heilige Geest pijn doen aan de ogen, dus gebruik dan liefst een zonnebril.

Ziet hoe Helios dagelijks langs de hemel rijdt met zijne wagen door zwanen getrokken......
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 21:06   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Sjechina was doodeenvoudig de term voor de aanwezigheid van God in de Ohel Mo'ed of Tabernakel. Zeker niet een persoon afzonderlijk van God.
Ook is de heilige geest aanwezig is de ouweltjes van mijnheer pastoor.
Ja, zelfs in elk atoom zijn de microwezentjes.

Maar Jahweh, die alenig op zijn uppie wil zijn en niemand naast zich kan dulden, die zweeft eenzaam ergens buiten het heelal en kan de pot niet vinden.

Ik zeg nog zo: "beste man, eet wat lijnzaad, dat stimuleert de darmen", maar Hij luistert niet naar zijn Zoon en zal eerdaags nederdalen in Jeruzalem om daar een nieuwe tempel te bouwen voor zijn volk en de moskee te gebruiken voor zijn dagelijks gerief.

Oud 27 mei 2012, 21:08   #26
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beschouw het in ieder geval niet als een ontwikkeling ten goede.
Wat is Goed?

Ook de Liefde mag er zijn en dan is er ten derde ook nog de Heilige Geest.
Oud 27 mei 2012, 21:09   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De 'aanwezigheid'van God voelen is zijn 'Geest' voelen.
De Ziel voel je en de Geest denk je.
Oud 27 mei 2012, 22:53   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ziet hoe Helios dagelijks langs de hemel rijdt met zijne wagen door zwanen getrokken......
Ouwe Helios,... hoe droef was zijn lot...
Oud 28 mei 2012, 02:03   #29
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 07:37   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ouwe Helios,... hoe droef was zijn lot...
Wie weet hoe veel LOL die had elke keer als ie naar beneden keek....

Neen: het is daar best wel leuk in de wolken en hij tenslotte ook als Deus Sol Invictus verscheen.

Hij wordt nog altijd als Jezus vereerd.
Dan was hij ook nog als Zeus en Apollo en Mars en Mithras.
Veel omvattend was zijn taak.

Hij heeft nog 5 miljard jaar voor de boeg.
10^71 microwezentjes schijnen in zijn maag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sol_Invictus

Oud 28 mei 2012, 21:09   #31
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De Heilige Geest daalt nog steeds neer.
Waar vind je die uitdrukking 'neerdalen' eigenlijk? Bij de doop van Jezus door de evangelist Johannes en dan omdat hij beweert dat er een duif op Jezus' hoofd ging zitten. Johannes schreef dat een halve eeuw nadat het boek Handelingen was geschreven met daarin een verhaal over een wonder tijdens een viering van het Joodse Pinksterfeest. En in dat bericht wordt niet over neerdalen gerept. Er was wel een geluid 'uit de hemel' en een windvlaag en daarna deden zich vreemde verschijnselen voor.
"Handelingen 2: 1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven."
Dit is wat er over de gebeurtenis te vertellen valt. Als jij nu beweert 'de Heilige Geest daalt nog steeds neer', dan zal je precies dezelfde verschijnselen moeten kunnen aantonen. Heb je deze dingen ervaren met Pinksteren of wanneer dan wel? Heb je iets als vurige tongen gezien op de hoofden van mensen (geen duiven!). Welke talen worden spontaan gesproken en door mensen die ze nooit hebben geleerd? Als je iets anders bedoelt met het neerdalen van de Heilige Geest dan wat er beschreven wordt over de gebeurtenis met Pinksteren is dat weer een nieuwe fictie.

Dat ongefundeerde idee van neerdalen van de Heilige Geest zit al eeuwen in de godsdienst. Vandaag heb ik op mijn kunstkalender een kalenderblaadje met een schilderij over de uitstorting van de H.G. door een Duitse schilder in 1442. De apostelen zitten devoot bijeen, sommigen met hun gelaat omhoog, alsof er een warme regen op hun gezicht neerdaalt. Heerlijk hoor, zo een massage van de neerdalende H.G.

Elk kerkelijk dogma is een mysterie, sofisme, onbegrijpelijk, krankjorum. Hoe kan je daar nou trots op zijn.

Laatst gewijzigd door Piero : 28 mei 2012 om 21:11.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:35   #32
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Brutaalweg?? Hoe komt ge daar nu bij. Er was geen joodse staat meer. De massa van de joden waren verdreven, de diaspora in. En er was evenmin nog een Tempel vermits die door de Romeinen verwoest was. Niks te brutaalweg dus .

Wat misschien wel eerder brutaal is gebeurd, is de verovering van het land der Jebusieten (Jeruzalem) door de joden toen ze het zogenaamde 'beloofde land' binnentrokken.

Maar ik hoor u al komen. Stiekem snakken u en uw joodse vriendjes naar de Derde Tempel. En u bent zo al een beetje de weg voor aan het bereiden om een Derde Tempel 'aanvaardbaar' te maken voor de niet-joodse goegemeente. En daarom zegt u met veel genoegen dat Islamieten 'brutaalweg' de Omar-moskee hebben neergeplant.
Ik las zojuist dat de Turkse stad Dogubayasit nabij de grens met Iran en Armenië in de voorbije 6000 jaar ca 26 maal door een ander volk is bezet en bewoond. Het bericht sprak van 26 'beschavingen'.

En wie kan nu met gezag oordelen over de rechten van nakomelingen van die 26 beschavingen op het bezit van Dogubayasit. De enige oplossing is volgens mij dat de 26 Goden van de 26 volken hierover een besluit nemen in een Heilige Vredesconferentie. En hetzelfde zouden de Goden dan kunnen doen voor honderdduizenden oude steden in de hele wereld. We moeten dit aan de Goden overlaten en zelf eindelijk eens ophouden mensen uit hun woonsteden te verjagen. De Joden (en christenen) zijn in Israël en Palestina verkeerd bezig, ze geloven niet in het oordeel en de macht van hun God. En dat is al 2000 jaar het geval. Ze menen dat ze door vroom te leven recht verwerven op de bezittingen van de ongelovigen en dat God dit recht erkent. Wat een idioten. Het zijn allemaal gevaarlijke gekken.
Oud 28 mei 2012, 21:44   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de Tempel ook niet. De Moslims hebben op die plaats brutaalweg een Moskee neergeploft in het jaar 695. Het toppunt is dat in de Koran de naam Jeruzalem zelfs niet vermeld wordt.
Dat was niet zo brutaal hoor, Quercus. Ze hadden alle reden om op die plek iets neer te ploffen, want hun pedofeet (vrede zij met hem) was daar zelf ook neergeploft. En hier kun je de ware toedracht lezen, alsook waarom het in de koran overduidelijk over Jeruzalem gaat en niet over Zwijnaarde:

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=32
Oud 28 mei 2012, 22:54   #34
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Kodo Kodo

Mooie post over Mohammeds luchtreis te paard plus zijn hemelvaart en terugkeer naar Mekka. Nou, dat verhaal bewees natuurlijk dat hij God's profeet was.

Paulus gebruikte ook een verhaal over zijn hemelvaart als bewijs voor zijn apostelschap: Biblija.net
En in de bijbel bevat ook een verhaal over een hemelvaart te paard. Het staat in 2 Koningen. Het overkwam de profeet Elia en zijn leerling Elisa was de getuige die het heeft opgetekend: "11 En terwijl ze liepen te praten, werden ze plotseling uit elkaar gedreven door een wagen van vuur, met paarden van vuur ervoor, en Elia werd in een stormwind meegevoerd naar de hemel."

In de 1e eeuw werd een nog veel mooiere reis naar de hemel, met terugkeer, beschreven in het Tweede Boek van Henoch:

Citaat:
Then those men said to me, "Be brave, Enoch! In truth, do not fear! The Eternal God has sent us to you. Behold, you will ascend with us to heaven today. Tell your sons, and all the members of your household, everything that they must do in your house while they are without you on earth. Let no one search for you until The Lord returns you to them." I hurried and obeyed them; I went out of my house and shut the doors as I have been ordered. I called my sons, Methusalam and Regim and Gaidad. And I declared to them all the marvels that those men had told me.

And it came about, when I had spoken to my sons, those men called me. And they took me up onto their wings, and carried me up to the first heaven, and placed me on the clouds. And, behold, they were moving. There, I perceived the air higher up, and higher still, I saw the ether. They placed me on the first heaven and they showed me a vast ocean, much bigger than the earthly ocean.

4. They showed me the 200 angels who govern the stars and the heavenly combinations. They fly with their wings and do the rounds of all the planets.
5. There, I perceived the treasuries of the snow and ice, and the angels who guard their terrible storehouses; also, the treasury of the clouds, from which they come out and go in.
6. They showed me the treasuries of the dew, like olive oil. The appearance of its image was like every kind of earthly flower, only more numerous; and the angels who guard their treasuries, how they are shut and opened.
7. Those men picked me up and brought me up to the second heaven. They showed me, and I saw a darkness greater than earthly darkness. There, I perceived prisoners under guard, hanging up, waiting for the measureless judgment. Those angels had the appearance of darkness itself, more than earthly darkness. Unceasingly they made weeping, all the day long. I said to the men, who were with me, "Why are these ones being tormented unceasingly?" Those men answered me, "These are those, who turned away from The Lord, who did not obey The Lord's commandments, but of their own will, plotted together and turned away with their prince and with those who are under restraint in the fifth heaven." I felt very sorry for them; and those angels bowed down to me and said to me, "Man of God, pray for us to The Lord!" And I answered and said, "Who am I, a mortal man, that I should pray for angels? Who knows where I am going and what will confront me? Or who indeed will pray for me?"
8 ... > http://sonnen.tripod.com/enoch.html
Mohammed kon niet achterblijven. God trakteerde hem ook op een hemelvaart. We mogen wel twijfelen aan verhalen over vliegende tapijten en vliegende olifanten, maar het bestaan van vliegende paarden is door de ervaringen van Elia / Elisa en Mohammed onomstotelijk bewezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem
Oud 29 mei 2012, 09:30   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Geest daalt niet alleen maar neder: Hij stijgt ook op, komt van links en van rechts, van achteren en van voor.
Maar Hij komt ook uit jezelf voort, dus van binnen uit.

Ja: je bent het zelf.

Het is je eigen denken, dat wezenlijk eeuwig en oneindig is en één met GOD.

de symbolische voorstelling van de Geest is dan de duif, maar het is de vogel in het algemeen, die zich kan verheffen boven het aardse en het materialisme, zoals ook de Geest van het denken dat kan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be