Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2012, 18:40   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De wollige praat van Calvo over besparing enz enz kunnen we nauwlijks een plan noemen. Enige vraag : spreek je als partij duidelijker uit WIE de aandeelhouder van dat bedrijf/die centrale moet zijn. Op termijn is dat een beslissende sleutel.

Daar kan ik je enkel gelijk in geven.
tja de Calvo. Ik heb het al aan bij wijze van spreken 1000 groenen gevraagd hoe zij het gaan oplossen: verder dan wat gewauwel over windmolens, zonnepanelen en wat besparen geraken ze niet.

En niet alleen over het aandeelhouderschap moet men nog duidelijker zijn: die nieuwe kerncentrale is slechts één onderdeeltje van gans het plan, waar men duidelijk inzet op vele andere dingen. Alleen geraakt dat in de media natuurlijk ondergesneeuwd en dat is jammer
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:42   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
het idee is wel degelijk om die nieuwe centrale in eigen handen te houden, voor zover ik verstaan heb.
Is het de bedoeling om het Vlaams energiebedrijf hiervoor te gebruiken ?

Citaat:
En de nadruk (hoewel dat natuurlijk in de pers niet echt doorkomt) is de belangrijkheid van een goede energiemix. Er wordt maximaal ingezet op groene energie, maar dat is maar voor een beperkt deel haalbaar. De rest moet van ergens anders komen, en omwille van vervuiling en prijsredenen wordt er daar op termijn gekozen voor een nieuwe thoriumcentrale die alle andere centrales zou moeten vervangen.

dit is het éérste en tot nu toe enige volledige energieplan van gelijk welke politieke partij in dit land! Dat op zich is al een pluim waard. De rest durft nog steeds geen nagels met koppen slaan (wat hun keuze ook zou wezen)
Heeft N-VA dan geen uitgebreidere studie die ze publiek maakt ? Ik heb eens gecheck-d op www.n-va.be maar ik vind het niet direct terug.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:43   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is het de bedoeling om het Vlaams energiebedrijf hiervoor te gebruiken ?

Heeft N-VA dan geen uitgebreidere studie die ze publiek maakt ? Ik heb eens gecheck-d op www.n-va.be maar ik vind het niet direct terug.
Geen idee over het vlaams energiebedrijf hiervoor zal dienen. Ik denk dat het budget dat men nu in het vlaams energiebedrijf heeft zitten, niet voldoende is hiervoor. Maar een pps kan misschien wel.

Normaal gezien komt er wel nog een uitgebreide nota over de energiemix. Die is al voorgesteld op de partijraad en goedgekeurd, dus ie komt er wel aan.

edit: en vandaag staat er trouwens in ons ledenmagazine het een en het ander daarover. Ik vermoed dus dat het kwestie van een paar dagen/weken is eer het openbaar is

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 30 mei 2012 om 18:44.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:47   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
diegene die zijn stroom gratis gaat krijgen?
van wie?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:50   #25
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Eindelijk iemand die durft zeggen waar het op staat. Kernenergie IS groen.
Diegenen die bij een kernramp worden blootgesteld zien na een tijdje ook groen
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:51   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Eentje met een burgemeester van dezelfde partij tiens. Dit is een particratie, geen democratie waarin de burger ook maar enige vorm van inspraak heeft.
Wedden dat alvorens die centrale gebouwd is dat NVA burgemeesterke zo'n stamp onder zijn kont zal krijgen van de plaatselijke bevolking dat hij de politiek voorgoed vaarwel kan zeggen.
Oud 30 mei 2012, 18:52   #27
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Groen zou het liefst van al iedereen opnieuw zijn achtertuin laten ploegen met een os en zelf groensels kweken.

Zeg jij eens hoe je de energiecrisis gaat oplossen?
Alle Vlamingen terug met één olielamp per gezin en met de kippen op stok
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:54   #28
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen idee over het vlaams energiebedrijf hiervoor zal dienen. Ik denk dat het budget dat men nu in het vlaams energiebedrijf heeft zitten, niet voldoende is hiervoor. Maar een pps kan misschien wel.

Normaal gezien komt er wel nog een uitgebreide nota over de energiemix. Die is al voorgesteld op de partijraad en goedgekeurd, dus ie komt er wel aan.

edit: en vandaag staat er trouwens in ons ledenmagazine het een en het ander daarover. Ik vermoed dus dat het kwestie van een paar dagen/weken is eer het openbaar is
Denk jij nu echt dat er buiten de NVA natuurlijk in Vlaanderen één partij te vinden is die dat waanzinnig voorstel zal steunen?
Oud 30 mei 2012, 18:57   #29
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Alle Vlamingen terug met één olielamp per gezin en met de kippen op stok

Vlaanderen op zijn groensels.Zo een beetje als de 'Walloniërs' ons graag terug zouden hebben. Dat waren nog eens tijden! Geen rebellerende Vlamingen. De Francofonie deed waar ze goesting in had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 19:28   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaamsnationaliste Marsmannetjes.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 19:30   #31
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaamsnationaliste Marsmannetjes.
We zetten ze in Riemst (vlak bij jou) als compensatie voor de geluidsoverlast van Bierset!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 19:36   #32
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wedden dat alvorens die centrale gebouwd is dat NVA burgemeesterke zo'n stamp onder zijn kont zal krijgen van de plaatselijke bevolking dat hij de politiek voorgoed vaarwel kan zeggen.
Ik zou dat nog zo niet zeggen. Dessel heeft een absolute N-VA meerderheid, en tevens een hele rits nucleaire bedrijven op zijn grondgebied (in een zone aangrenzend aan de Molse nucleaire site).

De populariteit van burgemeester Kris Van Dijck is allerminst afgenomen. In Dessel wonen dan ook talrijke nucleaire werknemers. Het zal niet omwille van die industrie zijn dat men niet meer voor de Kris gaat stemmen (en trouwens ook niet voor andere redenen).
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 19:44   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 20:01   #34
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pps kan misschien wel.
a.u.b niet, iets dat zo essentieel is voor onze economie moeten we in staatshanden houden, mag kosten wat het wil tenzij de private inbreng minder dan de blokkeringsminderheid is.
Oud 30 mei 2012, 20:09   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
We zetten ze in Riemst (vlak bij jou) als compensatie voor de geluidsoverlast van Bierset!
Bij Peumans ? Nu je het zegt, lijkt wel op een marsmannetje, zeker als je de man zijn uitspraken analyseert
.
Oud 30 mei 2012, 20:13   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
a.u.b niet, iets dat zo essentieel is voor onze economie moeten we in staatshanden houden, mag kosten wat het wil tenzij de private inbreng minder dan de blokkeringsminderheid is.
Daar ben ik het mee eens. En nochtans ben ik principieel tegen het principe van de overheid als ondernemer. Maar voor energie onafhankelijkheid moet je ofwel met een uiterst strak wetgevend kader werken op vlak van verplichtingen naar de private eigenaar toe, ofwel een mix maken met de overheid als mede aandeelhouder. Anders verval je binnen de kortste keren terug in electrabel-toestanden.
Moeilijkheid bij de overheid als (mede) aandeelhouder : men post daar de senioren van de eigen partij in de raad van bestuur, op basis van "merites" voor de partij. Maar die zitten daar als een veredelde bloempot, om "Ja" te stemmen en hun zitpenning te verdienen. Dus : onafhankelijke bestuurders, liefst uit industrie en/of academische wereld.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 20:14   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat er buiten de NVA natuurlijk in Vlaanderen één partij te vinden is die dat waanzinnig voorstel zal steunen?
Redelijkheid kunnen we van de andere Noord-Belgische partijen inderdaad niet verwachten.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 20:20   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

Vlaanderen op zijn groensels.Zo een beetje als de 'Walloniërs' ons graag terug zouden hebben. Dat waren nog eens tijden! Geen rebellerende Vlamingen. De Francofonie deed waar ze goesting in had.
Er is nochtans absoluut niks mis met (vrije) boeren, en het wordt m.i. hoog tijd om de nobele traditie van de boerenopstand in ere te herstellen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenopstand

http://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand...ust-Vlaanderen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenkrijg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenopstand_(1963)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 20:33   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar waanzinnig aan ? De kernenergie is bijlange niet dood. Zowat overal ter wereld zijn kerncentrales in opbouw, of in ontwerp.
Maar toegegeven. Heel populistisch is het voorstel niet, en daarom zie ik het andere partijen nog niet direct volgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 20:34   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, sinds wanneer hebben ze bij N-VA een beleid ???

Als het zo mocht zijn: Chapeau !
Eindelijk doen ze eens wat.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be