![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is "Hoe een Christus te koken" heiligschennis ? | |||
Ja en filmpje dient verboden te worden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja maar filmpje dient niet verboden te worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 85,71% |
Geen of andere mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand kan jou verbieden er die mening op na te houden. Maar iets anders is wel de mensen kwetsen die een andere mening hebben. Radicaal verschillende visies sluiten de hoffelijkheid in de omgang niet uit. Sommigen vergeten dat wel eens.
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fucks sake, dan kunnen er veel dingen verboden worden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zoals vaak een kwestie van hoever de vrijheid van meningsuiting mag gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als desbetreffende godheden dan al zo machtig en omnipotent zijn, dan zijn ze toch zeker wel in staat om de zogenaamde heiligschenners zelf aan te pakken, door ze middels het hemelse vuur o.i.d. te verbranden bijvoorbeeld? Daar hebben ze helemaal geen sterfelijke stromannen voor nodig. Idem indien die zogenaamde godheden zo mild, vergevingsgezind en menslievend zijn. In dat geval zullen ze glimlachen, hun schouders ophalen en voortdoen met waar ze mee bezig waren. Wederom hebben zij geen aardse stromannen nodig om hun zogenaamde belangen te behartigen.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 31 mei 2012 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans gaat het om hetzelfde filmpje. Confrontatie met meningen tegengesteld aan de uwe is steeds in mindere of meerdere mate kwetsend. Maar als je in vrijheid van bepaalde meningen kennisneemt, dan heb je geen het recht op niet-gekwetst-worden. Dat zou immers te subjectief zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is "kwetsen" een subjectief gegeven. Ik kan mij evengoed gekwetst gaan voelen door de aanwezigheid van kerken in het straatbeeld. Op den duur mag je niets meer. Een beter idee voor de "gekwetsten" is dus om ofwel het filmpje niet te bekijken, ofwel de huid te kweken die je nodig hebt om deel uit te maken van een moderne samenleving.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wonderbaarlijk hoe zij die het meest de mond vol hebben van tolerantie doorgaans het snelst gekwetst zijn, de langste tenen hebben, en het ijverigst met de censuurschaar rondlopen, en processen voeren tegen wie niet in hun denklijntjes meeloopt...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De specifieke rechtsgeldige reden voor deze aanklacht is dan weer iets volkomen anders. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 31 mei 2012 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De motivatie lijkt me juist essentieel als je niet wil vervallen in goedkoop fetichisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Katholicisme is op dit vlak erg materialistisch, een kruisbeeld is één van de sacramentalia, heilige voorwerpen. Die mag een katholiek nog niet eens zomaar weggooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn gevoelens kwets je niet, want ik ben geen Christen, alhoewel ik een gelovige ben. Maar ik vind dat inzake religie er niet nodeloos grof moet opgetreden worden. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik niet reageer tegen een gewelddadig optreden in naam van een religie, want dat is dan duidelijk de religie misbruiken.
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ Citaat:
![]() kanniebalen !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat voorwerp voor iemand anders niet 'heilig' is mag die zijn kruisbeeld dan wel weggooien of in de oven stoppen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 mei 2012 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duidelijke grenzen of van mode afhankelijke willekeur? Ik vraag het me af met betrekking tot de gevoeligheden rond heiligschennis. |
|
![]() |
![]() |