![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het aller belangrijkste IS al bereikt, de algemene psychologische klik over de partijgrenzen heen. De wil tot meer autonomie van Vlaanderen en het besef dat meer autonomie absoluut nodig is voor een beter bestuur in Vlaanderen! Dit is al een zeer grote stap. want een jaar geleden was daar nog geen sprake van.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Geert wil in de belangstelling staan en komt met de meest ridicule zaken boven. 2. Hetgeen u neergeschreven is ter plekke verzonnen om interessant te doen. D�*t wil ik nog eens in de krant zien staan: "Geert Bourgeois houdt betoog tegen de doodstraf in België (ook al bestaat die al een hele tijd niet meer)." ![]()
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het betreft een voorstel dat hij samen met zijn Waalse collega Olivier Maingain (MR) heeft ingediend. Maingain was hoofdindiener.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Afschaffing vande doodstraf in Belgie is al van 1996,wat heeft de nva en boerke swa daar mee te zien
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doodstraf is al lang afgeschaft, waarom moet de N-VA dan een betoog houden om iets af te schaffen wat al lang niet meer bestaat?
![]() Zijn jullie echt zo dom of is dit gewoon een publiciteitsstunt?
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() boerke swa zou zich beter bemoeien ,met bhv en anderre zaken die vlaanderren aanbelangen
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als dit een stunt is ,dan is het zeker een belachelijke stunt
![]()
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze niet meer werd uitgevoerd heeft niks te maken dat ze niet in de grondwet staat. En als u nog een beetje slimmer zou zijn zou je weten waarom Geert Bourgeois absoluut de doodstraf uit de grondwet wil krijgen en zelfs een verbod op de doodstraf in de grondwet heeft laten opnemen. Er is één partij die voorstander is van de doodstraf, juist ja die partij die het verdrag van de mensenrechten niet erkent en de partij die nu de verkiezingen gewonnen heeft. Nu hebben we nog een 2/3 de meerderheid om die wet te stemmen, als het Blok nog groeit kan justitie die straf (in theorie) terug hanteren en kan GEEN 2/3 meerderheid meer gehaald worden om de grondwet aan te passen zodat het Blok de uitvoering ervan niet kan gebruiken. Als u een beetje verstand had zou u dit snappen. Maar ja bubbels en verstand hé. Kim meisken in plaats van mij domme praat aan te smeren zou u beter eerst weten welke dwaze praat (uit onwetendheid) jij uithaalt. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik baseer mij op wetboeken, waar baseert u zich op?
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() giserke hij is 1996 afgeschaft
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u de kamer zou volgen zou u dit weten. De doodstraf is uit het wetboek verdwenen maar niet uit de grondwet. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik citeer nogmaals artikel 18 uit de grondwet:
"De burgerlijke dood is afgeschaft; hij kan niet opnieuw worden ingevoerd."
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() zalig zijn zij die geloven dat bhv zal gesplits worden,en zalig zijn zij die geloven dat de nva geen vlaamseregering gingen vormen met de spasten
bhv op 5minuten
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een term die vooral in situaties na een staat van beleg worden gehanteerd. Als iemand voor de krijgsraad komt, maar men heeft wel vermoedens dat hij verraad tegen de Belgische staat gepleegd heeft maar er zijn geen bewijzen, kon de militaire rechtbank de term 'burgerdood' gebruiken. Dit betekend dat de regering iemand van alle burgerrechten kan ontdoen zonder veroordeling tot onomstotelijk is bewezen dat hij of zij onschuldig is. laten we maar zeggen de tegenovergestelde bewijsvoering. Dit heeft men vaak toegepast in de repressie na WOII. en om de desbetreffende artikels terug te vinden kan men de verslagen: 25/03/2004 18:55 P057 - Afschaffing van de doodstraf, stemmingen 25/03/2004 14:15 P056 - Vragen, experimenten op mensen-afschaffing doodstraf |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() giserke noemt u mij pipo of racict of het smeerigtste dat er bestaat,het raakt me niet.In jullie verkiezing proramma was het meer vlaanderren ,al vergeten.Kim voor mij persoonlijk moet niemand respect hebben.Maar nu begint de nva over iets anders en ik heb voor de nva geen respect meer.Ze veraden vlaander en dit is nu al genoeg bewezen
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Giserke, vraag aan eender welke professor, advocaat of magistraat hoe het zit met de doodstraf en u zal het volgende antwoord krijgen: "ze is al lang afgeschaft en komt ook niet meer voor in de grondwet".
Toen ik dit daarstraks vertelde aan een bevriende advocaat (en nee, het was niet Hans) viel hij bijna van z'n stoel van 't lachen. Nu ja, daarna vroeg hij zich af of de N-VA nog wel serieus bezig was (alsof ze dat ooit waren). 8)