Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 20:23   #21
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Uit het koeterwaals taaltje dat 'mevraa' Homans wauwelde meende ik niettemin toch te mogen afleiden dat zij tegen gratis stroom is, omdat die niet gratis is, maar dat 'mevraa' Homans deze maatregel wel nog stukken efficiënter wil gaan maken opdat de energiearmen armen er nog gebruik van zouden kunnen maken
Wat is daar nu weer allemaal zo moeilijk te begrijpen aan? Rijke mensen behoren geen uitkering te krijgen, arme mensen wel.

Met jullie dwangmatig anti-NVA gedoe toch altijd. Zeloten.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 20:33   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Wat is daar nu weer allemaal zo moeilijk te begrijpen aan? Rijke mensen behoren geen uitkering te krijgen, arme mensen wel.

Met jullie dwangmatig anti-NVA gedoe toch altijd. Zeloten.
Wat een gedraai maak jij me daar toch over uitkeringen.
Wie maakte er recent nog een halszaak van dat flaamingen, inclusief de rijke stinkerds onder hen, voortaan een verhoogd kindergeld zouden krijgen ?
Noem me gerust dom, doch sta me toe: nee; ik begrijp dit moeilijk.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 juni 2012 om 20:34.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:05   #23
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een gedraai maak jij me daar toch over uitkeringen.
Gratis energie bestaat niet. Als je iets gratis uitdeelt waarvan de kost door iedereen gedragen wordt, dan is dat volgens het principe van een uitkering.

De N-VA zegt dat je meer voor de armen kan doen als je dat niet ook aan de rijken geeft. Als je het daar niet eens mee bent, stel dan je argument op.

Citaat:
Wie maakte er recent nog een halszaak van dat flaamingen, inclusief de rijke stinkerds onder hen, voortaan een verhoogd kindergeld zouden krijgen ? Noem me gerust dom, doch sta me toe: nee; ik begrijp dit moeilijk.
Als je een draad maakt over energie, blijf dan ook op het onderwerp.
Oud 8 juni 2012, 21:23   #24
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Gratis energie bestaat niet. Als je iets gratis uitdeelt waarvan de kost door iedereen gedragen wordt, dan is dat volgens het principe van een uitkering.

De N-VA zegt dat je meer voor de armen kan doen als je dat niet ook aan de rijken geeft. Als je het daar niet eens mee bent, stel dan je argument op.

Als je een draad maakt over energie, blijf dan ook op het onderwerp.

Jouw en 'mevraa' Homans redenering rammelt als knikkers in een blik.
- Door meer aan armen te geven dan rijken (jouw woordkeuze), verandert er niets aan het feit dat iedereen bijdraagt aan die 'uitkering'.
- Door meer aan 'armen' (jouw woorkeuze) te willen geven zal je iedereen uiteindelijk meer 'belasten'. Ga daar maar aan staan als NV-A, de behoeders van de portemonnee van flaamse verkavelings burgermannetjes.
- Door iedereen hetzelfde bedrag aan gratis energie te schenken, bevoordelig je de 'armen' (jouw woordkeuze) meer dan 'rijken' (ook al jouw woorkeuze). Men doet dus nu al meer voor dan de rijken (zoals je weet: jouw woordkeuze)

Dit is overigens geen draad over energie. Als opstarter ervan weet ik redelijk zeker dat deze draad over 'mevraa' Homans gestuntel gaat en haar hol populistisch gekakel. Kom dus niet af met truken van de foor over zogenaamde onderwerpwijzigingen.

Vertel me dus wijsneus, hoe denken jij en 'mevraa' Homans meer 'gratis' energie bij jullie 'armen' te krijgen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 juni 2012 om 21:32.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:31   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets van de kritiek gelezen dat een aantal gezinnen die er recht op hebben, er niet aan geraken, aan hun gratis stroom ?

Voor de rest zou ik wat eerbied willen vragen voor het Antwerps dialect, dat immers het dichtst aanleunt van alle Vlaamse dialecten, bij het AN.
Meen je dat echt, of herken ik gewoon je sarcastische ondertoon niet bij het uiten van zulke wilde stellingen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:56   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

Liesbeth Homans heeft gelijk: de thesis van trutje vandenbossche is te licht om dragen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 juni 2012 om 22:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:06   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw en 'mevraa' Homans redenering rammelt als knikkers in een blik.
- Door meer aan armen te geven dan rijken (jouw woordkeuze), verandert er niets aan het feit dat iedereen bijdraagt aan die 'uitkering'.
- Door meer aan 'armen' (jouw woorkeuze) te willen geven zal je iedereen uiteindelijk meer 'belasten'. Ga daar maar aan staan als NV-A, de behoeders van de portemonnee van flaamse verkavelings burgermannetjes.
- Door iedereen hetzelfde bedrag aan gratis energie te schenken, bevoordelig je de 'armen' (jouw woordkeuze) meer dan 'rijken' (ook al jouw woorkeuze). Men doet dus nu al meer voor dan de rijken (zoals je weet: jouw woordkeuze)

Dit is overigens geen draad over energie. Als opstarter ervan weet ik redelijk zeker dat deze draad over 'mevraa' Homans gestuntel gaat en haar hol populistisch gekakel. Kom dus niet af met truken van de foor over zogenaamde onderwerpwijzigingen.

Vertel me dus wijsneus, hoe denken jij en 'mevraa' Homans meer 'gratis' energie bij jullie 'armen' te krijgen.
Heel dat gedoe over "gratis energie" is pure onzin. Als men de sociaal minderbedeelden in deze samenleving betaalbare energie wil geven, dan hoort men gewoon een energietarief in te voeren dat bij die inkomens past.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:09   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

De Spa kan zich niet losmaken van de golden years van Steve vd hoeren
Oud 8 juni 2012, 22:12   #29
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, het blijft een uitkering, waar niets mis mee is. Ze wordt echter progressief, waar dat vandaag niet het geval is.

Dus, ben je daar voor, of daar tegen?

Citaat:
Dat slaat nergens op. Je verdeelt het simpelweg anders, of deelt minder uit en verlaagt daardoor de energiekost.

Citaat:
Ook dit raakt kant noch wal. Men doet niet meer voor de 'rijke stinkerds' (jouw woorden dan maar), men maakt energie duurder voor iedereen, en dus zowel voor degenen die dat makkelijk kunnen betalen als voor diegenen die dat moeilijk kunnen betalen.

Ben je daar voor of tegen?

Citaat:
Prima hoor. Welaan dan:

- aangezien jij een gebrek aan progressiviteit in de kinderbijslag negatief vindt als de N-VA er voor is,

- aangezien jij een gebrek aan progressiviteit in de 'gratis' energie positief vindt als de N-VA er tegen is,

- aangezien jij naar eigen zeggen deze draad uitdrukkelijk gestart hebt om het niet over de inhoud van Mevr. Homans haar recente uitspraken te hebben maar wel om een aantal puberale ad hominems te presenteren over Mevr. Homans zelf,

Dan acht ik mijn oorspronkelijke stelling bewezen.
Oud 8 juni 2012, 22:22   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Pé Stuyck toch, de schuld op die goeie ouwe vrt afwentelen. Je moest je schamen. De meest plausibele verklaringen waarom jij er niet aan uit kwam
- je eigenste jou
- de kwaliteit van 'mevraa' Homans redenering; en natuurlijk
- magnetisch-electrische storingen gevolge zonnestormen
Haar laatste zin wordt duidelijk afgebroken. De Vrt is de schaam van België.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 06:18   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de rest zou ik wat eerbied willen vragen voor het Antwerps dialect, dat immers het dichtst aanleunt van alle Vlaamse dialecten, bij het AN.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Meen je dat echt, of herken ik gewoon je sarcastische ondertoon niet bij het uiten van zulke wilde stellingen ?

Op het antwoord op jouw vraag, ga je nog even moeten wachten.

Ondertussen mag je even nadenken om zelf eens een poging te wagen: welk dialect in Vlaanderen staat het dichtst bij het AN ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 06:25   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En nu ter zake:
als nva-lid ga ik niet akkoord met mevrouw Homans. (en dat is wel zeer uitzonderlijk).

Ik zie het zo:
de beperkte gratis stroom die iedereen uit de grote pot krijgt, is dienstig voor je basis-aanwendig van stroom;
en niet voor je luxe-toepassingen (verlichting zwembad ...).

Is je gezin wat groter, wat uiterst ambetant is bij de laagste inkomens, dan heb je nog het geluk dat die gratis stroom ook wat hoger is: een gezin krijgt 100 kwu (ben ik juist?) plus 100 kwu per gezinslid.

Ik vind dat wel een mooie combinatie van sociale correctie.

Het tere punt is wel: het lijkt moeilijk in de praktijk te brengen:
- hoe weet de maatschappij je gezinssituatie
- hoe vlug kan men inspelen op wisselende gezinssituaties, die nogal eens durven fluctueren met samenwonen, uiteengaan, lat-relaties .. ?

Als inderdaad zou blijken dat de maatregel niet realiseerbaar blijkt bij een aantal gezinnen die er het meest om verlegen zitten .... dan moet hij inderdaad ongenadig afgeschaft worden.
En in die hypothese en dan alleen, vervangen door het betere denkwerk van mevr Homans.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 09:15   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En nu ter zake:
als nva-lid ga ik niet akkoord met mevrouw Homans. (en dat is wel zeer uitzonderlijk).

Ik zie het zo:
de beperkte gratis stroom die iedereen uit de grote pot krijgt, is dienstig voor je basis-aanwendig van stroom;
en niet voor je luxe-toepassingen (verlichting zwembad ...).

Is je gezin wat groter, wat uiterst ambetant is bij de laagste inkomens, dan heb je nog het geluk dat die gratis stroom ook wat hoger is: een gezin krijgt 100 kwu (ben ik juist?) plus 100 kwu per gezinslid.

Ik vind dat wel een mooie combinatie van sociale correctie.

Het tere punt is wel: het lijkt moeilijk in de praktijk te brengen:
- hoe weet de maatschappij je gezinssituatie
- hoe vlug kan men inspelen op wisselende gezinssituaties, die nogal eens durven fluctueren met samenwonen, uiteengaan, lat-relaties .. ?

Als inderdaad zou blijken dat de maatregel niet realiseerbaar blijkt bij een aantal gezinnen die er het meest om verlegen zitten .... dan moet hij inderdaad ongenadig afgeschaft worden.
En in die hypothese en dan alleen, vervangen door het betere denkwerk van mevr Homans.
Dat het een sociale correctie is lijkt me duidelijk.
Maar waarom moet er een sociale correctie onder deze vorm bestaan als er al zo vele andere sociale correcties zijn.
Dan heb ik liever dat de som van alle sociale correcties die er nu bestaan gecentraliseerd worden op 1 punt. Een hogere uitkering die dichter aanleunt bij de levensduurte en die ook werkelijk dekt. Het is dan tevens makkelijker te controleren hoe groot die sociale correctie is en daaruit volgt dat ze makkelijker op te volgen is en te corrigeren.
Zoals ik al eerder zei is dit een verdoken belasting, en die dient in de eerste plaats verdoken te zijn. De werkelijke belastingsdruk is dus nog groter dan ze in feite nu al is.
Uiteraard moeten mensen die niet in staat zijn om hun budget te beheren daarbij hulp krijgen. En moet ervoor gezorgd worden dat die mensen in de eerste plaats niet in staat zijn om schulden op te bouwen die ze niet kunnen dragen. Dat is de verantwoordelijkheid van kredietverstrekkers.
Oud 9 juni 2012, 09:44   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

We krijgen een sigaar uit eigen doos van de trien uit Gent
Alleluja !
Hosana in excelsis!!!

Hare papa zal wel sigaren uit dezelfde doos blijven paffen!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2012 om 09:45.
Oud 9 juni 2012, 09:45   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Haar laatste zin wordt duidelijk afgebroken. De Vrt is de schaam van België.
Zo ken ik er nog een paar.
Het positieve i uw bericht "van België". U gaat erop vooruit, wellicht onbewust, maar toch.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 09:56   #36
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Liesbeth Homans heeft gelijk:
wat heeft ze gezegt ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 10:00   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
wat heeft ze gezegt ?
Dat anderssocialsiten mensen een rad voor hun ogen draaien

Ge krijgt een euro uit hun handen als ge vriendelijk en erkentelijk zijt

En het kost maar 2 euro

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2012 om 10:03.
Oud 9 juni 2012, 10:17   #38
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik stel vast dat alles weer goed genoeg is om te kakken op de N-VA.

wederom een zwakke poging.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 10:43   #39
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Liesbeth Homans heeft gelijk: de thesis van trutje vandenbossche is te licht om dragen
idd. een zware thesis die van Liesbeth
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 11:34   #40
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
wat heeft ze gezegt ?
Ik weet niet maar ze spreekt in alle geval zonder dt fouten in een zin van 4 woorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be