![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met jullie dwangmatig anti-NVA gedoe toch altijd. Zeloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie maakte er recent nog een halszaak van dat flaamingen, inclusief de rijke stinkerds onder hen, voortaan een verhoogd kindergeld zouden krijgen ? Noem me gerust dom, doch sta me toe: nee; ik begrijp dit moeilijk.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 juni 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De N-VA zegt dat je meer voor de armen kan doen als je dat niet ook aan de rijken geeft. Als je het daar niet eens mee bent, stel dan je argument op. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jouw en 'mevraa' Homans redenering rammelt als knikkers in een blik. - Door meer aan armen te geven dan rijken (jouw woordkeuze), verandert er niets aan het feit dat iedereen bijdraagt aan die 'uitkering'. - Door meer aan 'armen' (jouw woorkeuze) te willen geven zal je iedereen uiteindelijk meer 'belasten'. Ga daar maar aan staan als NV-A, de behoeders van de portemonnee van flaamse verkavelings burgermannetjes. - Door iedereen hetzelfde bedrag aan gratis energie te schenken, bevoordelig je de 'armen' (jouw woordkeuze) meer dan 'rijken' (ook al jouw woorkeuze). Men doet dus nu al meer voor dan de rijken (zoals je weet: jouw woordkeuze) Dit is overigens geen draad over energie. Als opstarter ervan weet ik redelijk zeker dat deze draad over 'mevraa' Homans gestuntel gaat en haar hol populistisch gekakel. Kom dus niet af met truken van de foor over zogenaamde onderwerpwijzigingen. Vertel me dus wijsneus, hoe denken jij en 'mevraa' Homans meer 'gratis' energie bij jullie 'armen' te krijgen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 juni 2012 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Liesbeth Homans heeft gelijk: de thesis van trutje vandenbossche is te licht om dragen
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 juni 2012 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() De Spa kan zich niet losmaken van de golden years van Steve vd hoeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, ben je daar voor, of daar tegen? Citaat:
Citaat:
Ben je daar voor of tegen? Citaat:
- aangezien jij een gebrek aan progressiviteit in de kinderbijslag negatief vindt als de N-VA er voor is, - aangezien jij een gebrek aan progressiviteit in de 'gratis' energie positief vindt als de N-VA er tegen is, - aangezien jij naar eigen zeggen deze draad uitdrukkelijk gestart hebt om het niet over de inhoud van Mevr. Homans haar recente uitspraken te hebben maar wel om een aantal puberale ad hominems te presenteren over Mevr. Homans zelf, Dan acht ik mijn oorspronkelijke stelling bewezen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op het antwoord op jouw vraag, ga je nog even moeten wachten. Ondertussen mag je even nadenken om zelf eens een poging te wagen: welk dialect in Vlaanderen staat het dichtst bij het AN ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu ter zake:
als nva-lid ga ik niet akkoord met mevrouw Homans. (en dat is wel zeer uitzonderlijk). Ik zie het zo: de beperkte gratis stroom die iedereen uit de grote pot krijgt, is dienstig voor je basis-aanwendig van stroom; en niet voor je luxe-toepassingen (verlichting zwembad ...). Is je gezin wat groter, wat uiterst ambetant is bij de laagste inkomens, dan heb je nog het geluk dat die gratis stroom ook wat hoger is: een gezin krijgt 100 kwu (ben ik juist?) plus 100 kwu per gezinslid. Ik vind dat wel een mooie combinatie van sociale correctie. Het tere punt is wel: het lijkt moeilijk in de praktijk te brengen: - hoe weet de maatschappij je gezinssituatie - hoe vlug kan men inspelen op wisselende gezinssituaties, die nogal eens durven fluctueren met samenwonen, uiteengaan, lat-relaties .. ? Als inderdaad zou blijken dat de maatregel niet realiseerbaar blijkt bij een aantal gezinnen die er het meest om verlegen zitten .... dan moet hij inderdaad ongenadig afgeschaft worden. En in die hypothese en dan alleen, vervangen door het betere denkwerk van mevr Homans.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom moet er een sociale correctie onder deze vorm bestaan als er al zo vele andere sociale correcties zijn. Dan heb ik liever dat de som van alle sociale correcties die er nu bestaan gecentraliseerd worden op 1 punt. Een hogere uitkering die dichter aanleunt bij de levensduurte en die ook werkelijk dekt. Het is dan tevens makkelijker te controleren hoe groot die sociale correctie is en daaruit volgt dat ze makkelijker op te volgen is en te corrigeren. Zoals ik al eerder zei is dit een verdoken belasting, en die dient in de eerste plaats verdoken te zijn. De werkelijke belastingsdruk is dus nog groter dan ze in feite nu al is. Uiteraard moeten mensen die niet in staat zijn om hun budget te beheren daarbij hulp krijgen. En moet ervoor gezorgd worden dat die mensen in de eerste plaats niet in staat zijn om schulden op te bouwen die ze niet kunnen dragen. Dat is de verantwoordelijkheid van kredietverstrekkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() We krijgen een sigaar uit eigen doos van de trien uit Gent
Alleluja ! Hosana in excelsis!!! Hare papa zal wel sigaren uit dezelfde doos blijven paffen! Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2012 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Dat anderssocialsiten mensen een rad voor hun ogen draaien
Ge krijgt een euro uit hun handen als ge vriendelijk en erkentelijk zijt En het kost maar 2 euro Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2012 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() ik stel vast dat alles weer goed genoeg is om te kakken op de N-VA.
![]() wederom een zwakke poging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |