![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het antisemitisme in Antwerpen is al een tijdje aan de gang... de Palestijnse kwestie speelt daarin een hoofdrol, weggelegd voor ettertjes die zich laten opjutten voor "leidersfiguren"...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar het verschil is wel dat da was tussen gasten die ge kende op 't school een soort van vriendschappelijk matchken om ter hardst kloppen of mekaar den duvel aandoen, ... Nu gebeurd da gewoon op straat, ... enne, ik heb die wet tegen het racisme nie goedgekeurd zulle, ... ![]() En stel u nu eens de vraag, : Wat als die joodse jongen nu eens een marokaanse jongen was geweest die daar zijn kebapke zat te eten, en 3 blanke skinheads hadden zijne kebap uit zijn pollen gestampt en aan zijn krollen getrokken, ... Moord en brand, 30 jaar gevangenisstraf, een heel centrum inquisitepaters met brandende toortsen, ijzeren maagden een duimschroeven, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Der heeft er blijkbaar weer ene niks van gesnapt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Goe geprobeerd in elk geval (es zien of em dit snapt) 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dejohan enkel jaren geleden werdt ik tweemaal door een vreemdeling neergestoken.Hebt u daar iets van gehoord.Niks in de krant.
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, toch wel, van zijn veroordeling niet, dat geef ik toe, maar 't was toch op tv, en 't was ne skin head, maw nen VB'r weete wel... Wel ik als VB er vind dat ze da krapuul gerust een paar jaar in den bak mogen steken voor dergelijke feiten. Maar wat vinde nu van het feit dat nu eindelijk eens de marrokaanse vrienden worden aangepakt door jullie racismewet, ... nu zijn het pesterijen, hé, ... nu is het allemaal niet zo erg, ach nee 't zijn kinderen hé, spelen hé, "ACCIDENT DE PARCOURS" waar hebben we dat nog gehoord, ? Jullie wilden een anti racismewet, wel ge hebt er een zie... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Hint: (wijzend naar uw titel) clowneske figuren hebben door de eeuwen heen al altijd een overcapaciteit gehad om maatschappelijke issues te bagatelliseren. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik schrijf: "Ook vandaag worden er dagelijks kinderen gepest omdat ze ros haar hebben, omdat ze er witter of donkerder uitzien dan normaal,... e.d. Maken ze daar een politieke zaak van, moeten daar de pestkopjes naar de rechter?" Dixie schrijft: "ja dat is pesten en dit komt regelmatig op tv dat men daar ook mee bezig is ... maar bovenstaand geval is zuiver racistisch en verdiend te worden beteugeld of geld dat enkel in geval van racisme gepleegd door autochtonen?" Ik schrijf: "Ik neem aan dat je dan genoeg voorbeelden kunt geven van kinderen die bij een eenmalig geval van pesterijen, racistisch of niet, naar de jeugdrechter worden gestuurd. Eénmalig hé, niet een geschiedenis van herhaald pesten. " --> Ik vraag hem dus of hij, voorbeelden kan geven van een eenmalig geval van pesterij onder schoolkinderen en waarbij de dader voor de rechter wordt gesleept. ...en dan kom jij met net die huidige gevallen af, waar we het net niet ver hadden. Uiteraard ligt het voor de hand dat we het nu niet hadden over het geval waarover deze tread werd begonnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha ja , da is waar da vind ik ook, ik had overigens mijn pakske friet in de smoel van die 16 jarige gemikt, ... ja ik heb een heel slecht en agressief karakter als ze mij lastig vallen, ... als ze mij gerust laten nie hé, maar anders,... en zeker als ik aan 't eten ben, ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu wat duidelijker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Nu bagatelliseren, uit zijn context trekken, in ander voetlicht zetten kan soms plezant zijn, maar in deze, mmmm .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zit naast de kwestie. Want "men" maakt er wel een politike zaak van. En deze keer is het niet het VB die de kat de bel aanbind. Deze 'incidenten' worden tot op het hoogste niveau van onze politieke klasse besproken. Ja zelfs de eerste minister, voelt zich geroepen om die 'schermutselingen' zoals jij dat beschrijft te veroordelen. Met stoeretaal heeft men gesproken van HARDE AANPAK. EN dan komt zo'n jeudrechter zeggen: Allee ga maar naar huis, en, denk rom je mag het niet meer doen hé.En zeg tegen uwe papa dat hij die boekentas betaalt. Wel daar krijg ik het van hé. ![]() De politiek schreewt moord en brand, en jusititie lacht het weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat als een pesterij onder schoolkinderen niet zo politiek geladen zou zijn, men niet zo overdreven zou reageren. Ik heb toch in ieder geval geen weet van gewone pesterijen zonder recidivie waarbij de dader voor de jeugdrechter moet verschijnen, uitgezonderd de voornoemde aanvallen op Joodse kinderen (gesteld dat deze aanvallen als 'gewone' pesterijen gecatalogiseerd konden worden, zoals het misschien bij dat Linkeroever incident het geval zou kunnen zijn). |
||
![]() |
![]() |